Uwaga na pedał hamulca

Grzegorz Wojtyrowski
Fot. R. Polit: Zbyt miękki lub za twardy pedał hamulca świadczy o uszkodzeniu układu.
Fot. R. Polit: Zbyt miękki lub za twardy pedał hamulca świadczy o uszkodzeniu układu.
W prawidłowo działającym układzie hamulcowym auta osobowego, siła hamowania jest proporcjonalna do siły nacisku na dźwignię hamulca.
W prawidłowo działającym układzie hamulcowym samochodu osobowego, siła hamowania jest proporcjonalna do siły nacisku na dźwignię hamulca. Są jednak proste objawy świadczące o niesprawności układu hamulcowego.
Fot. R. Polit: Zbyt miękki lub za twardy pedał hamulca świadczy o uszkodzeniu układu.
Fot. R. Polit: Zbyt miękki lub za twardy pedał hamulca świadczy o uszkodzeniu układu.

 

Pedał hamulca jest "twardy", a siła hamowania mała. Aby zahamować pojazd, trzeba mocno naciskać pedał. Ten objaw może być spowodowany uszkodzeniem układu wspomagania hamulców, uszkodzeniem przewodów hamulcowych, cylinderków lub zacisków. Chociaż hamulce pozornie są sprawne, należy udać się do serwisu celem usunięcia usterki.

 

Pedał hamulca jest miękki lub "wpada w podłogę" bez stawiania oporu. Jest to ewidentny dowód na poważną awarię układu hamulcowego, np. pęknięcie przewodu ciśnieniowego, i nie można tej usterki lekceważyć. Trzeba doholować pojazd do stacji autoryzowanej celem usunięcia przyczyny niesprawności, która zagraża bezpieczeństwu podróżowania.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty