Niemcy można zaliczyć do czołówki motoryzacyjnej świata. Po drogach o długości 650 tysięcy km, w tym 11,5 tysiąca km autostrad, porusza się prawie 43 mln samochodów osobowych. Zgodnie z obowiązującymi przepisami tabor jest badany w placówkach stowarzyszenia nadzoru technicznego TÜV.

Zebrane i opracowane wyniki badań publikowane są corocznie jako opiniotwórczy raport, liczący się nie tylko na niemieckim rynku motoryzacyjnym. Co istotne ze statystycznego punktu widzenia, poszczególne typy samochodów umieszcza się w zestawieniu, gdy w ciągu roku przebadano ponad 500 pojazdów.
Podczas badań ocenia się ogólną odporność na korozję, stan przedniego i tylnego zawieszenia, kondycję układu kierowniczego, stan instalacji elektrycznej, poprawność działania hamulców oraz trwałość układu wydechowego.
Przebadane samochody klasyfikowane są na grupy w zależności od wielu użytkowania: od 1 do

3 lat , 4-5 lat, 6-7 lat, 8-9 lat i 10-11 lat. Miejsce w grupie jest zależne od ilości istotnych usterek określonej w procentach. W przypadku zdobycia identycznej ilości punktów, nazwy samochodów wymieniane są w kolejności alfabetycznej.
Raport pokazuje po raz kolejny przewagę marek japońskich nad pozostałymi. Wyróżniają się tu Toyota, Subaru, Honda i Mazda. Jednak w kategorii aut 8-11 letnich od lat prowadzi Porsche 911, za nim klasyfikowane są Mercedesy. W

poszczególnych grupach wiekowych ostatnie miejsca zajmują: Peugeot 806, Chrysler Voyager, Renault Twingo, Seat Toledo i Skoda Favorit. Zastanawiający jest spadek Forda Focusa z 1 na 29 miejsce oraz miejsca w ósmej dziesiątce takich samochodów, jak Volvo V 70 i S 80 czy BMW serii 5 oraz to, że drogie i dobrze wyposażone vany znajdują się na końcu listy.