Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Usterki silnika cz.2

(JGK)
Właściwa konserwacja elementów może przedłużyć żywotność motoru. W tym tygodniu przyjrzymy się trzem kolejnym elementom.
Usterki silnika cz.2

Silnik to bez wątpienia najważniejszy element samochodu. W nowoczesnych jednostkach usterki zdarzają się rzadko, jednak, gdy już coś się przytrafi, to naprawa przeważnie jest kosztowna.Właściwa konserwacja elementów może przedłużyć żywotność motoru. W tym tygodniu przyjrzymy się trzem kolejnym elementom.
Zawory
- zamykają i otwierają otwory dolotowe do cylindrów, a także otowry, którymi uchodzą spalone gazy. Od ich prawidłowego ustawienia w starych silnikach zależy jakość pracy jednostki. W nowych motorach zawory są regulowane automatycznie. Do ich uszkodzeniam dochodzi najczęściej przy zerwaniu paska lub łańcucha rozrządu. Wtedy tłoki uderzaja w zawory i wyginają je.
Pierścienie
- są umieszczone na tłokach. Zapewniają idealne dopasowanie tłoka do cylindra. Jak większość elementów ulegają zużyciu. Jeśli luz pomiędzy pierścieniem a cylindrem jest zbyt duży do cylindra dostaje się olej.
Wałek rozrządu
- steruje praca zaworów. Najczęściej dochodzi do pęknięcia wałka (efekty podobne do awari paska rozrządu) lub do zużycia mechanicznego krzywików (wtedy zawory pracują nieprawidłowo).
Zmieniając wałek rozrządu możemy poprawić osiągi auta. Nieraz po wymianie tego elementu moc wzrasta nawet o 20 proc. Tego typu przeróbkami zajmują się wyspecjalizowane firmy tuningowe.
Przeczytaj też: Usterki silnika cz.1

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty