Urodziny świętować można na wiele sposobów. W przypadku Polo Volkswagen zdecydował się na odświeżenie modelu. W 30 lat od premiery pierwszej generacji na rynek wprowadzana jest zmodernizowana wersja auta.

Nowe Polo jest dłuższe od poprzednika o 2 cm. Szerokość i wysokość są takie same, jak w oferowanym dotychczas modelu. Identyczna jest również pojemność bagażnika wynosząca 270 l, która po złożeniu tylnej kanapy opcjonalnie dzielonej w stosunku 40:60 wzrasta do 1030 l.
Pod względem stylizacyjnym samochód kontynuuje trend zapoczątkowany przez Passata. Podobny kształt mają przody

aut z charakterystycznym przetłoczeniem w kształcie litery V. To wynik dążenia producentów do ujednolicania wyglądu pojazdów tej samej marki. Nowe Polo ma inne zderzaki, reflektory i lampy tylne niż wersja wcześniejsza. Boczne kierunkowskazy umieszczono w obudowie lusterek zewnętrznych. Zmianom poddano także wnętrze auta. Nowa jest kierownica i zegary oraz niewielki schowek umieszczony w desce rozdzielczej z prawej strony instrumentów.
Polo oferowane jest w Polsce z nadwoziem 3- i 5-drzwiowym. Samochód można kupić z jednym z trzech silników benzynowych: 1,2 l/55 lub 64 KM; 1,4 l/75 KM i 1,4 l FSI/98 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa. W sprzedaży są też auta wyposażone w

wysokoprężne jednostki napędowe 1,4 l/70 lub 80 KM oraz 1,9 l/100 lub 130 KM. Silniki mogą współpracować z manualną, 5- lub 6-stopniową skrzynią biegów lub przekładnią automatyczną.
Najtańszy Volkswagen Polo - niezależnie od rodzaju nadwozia - z silnikiem 1.2/55 KM kosztuje 38 540 zł. Ceny auta z wysokoprężną jednostką napędową 1.4/70 KM zaczynają się od 47 340 zł. w wyposażeniu standardowym znajdują się m.in. dwie poduszki powietrzne i wspomaganie układu kierowniczego.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?