„Kiedy zapytaliśmy konsumentów czego oczekują od opony zimowej, otrzymaliśmy precyzyjne informacje odnośnie
przyczepności i hamowania. Wielu ankietowanych jeździ zimą po europejskich drogach, gdy trzeba sobie radzić ze śniegiem, lodem i mrozem. Doświadczenia kierowców są źródłem ich wysokich wymagań względem parametrów opony. W odpowiedzi na te potrzeby opracowaliśmy UltraGrip 8 PERFORMANCE” – powiedział Fabien Desarcon, Menedżer marketingu opon zimowych Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Oponę opracowano tak, by spełniała swoją funkcję w zmiennych warunkach zimowych. Bieżnik z mieszanką krzemionkową, wykonaną w najnowszej technologii mieszania, utrzymuje elastyczność opony w niskich temperaturach, zapewniając jednocześnie właściwą sztywność w szerokim zakresie temperatur.
W przypadku zaśnieżonej nawierzchni lub opadów śniegu, UltraGrip 8 PERFORMANCE z lamelami - wykonanymi z wykorzystaniem trzech technologii - zapewnia także sztywność i doskonałe prowadzenie na śniegu. Gęsto ułożone hybrydowe lamele o pełnej głębokości
poprawiają zachowanie na śniegu przez cały okres eksploatacji, a większa liczba krawędzi - wynikająca z bardziej zróżnicowanego rozstawu bloków bieżnika - przyczynia się do poprawy ogólnego zachowania opony na śniegu. Postęp w precyzji prowadzenia znalazł również odzwierciedlenie w wynikach niezależnych testów – stwierdzono poprawę prowadzenia na śniegu o średnio 3% w porównaniu z produktami konkurencji . UltraGrip 8 Performance posiada również specjalnie zaprojektowany, obwodowy rowek o głębokości 6 mm, który – rozdzielając bloki bieżnika – poprawia przyczepność boczną. Przy hamowaniu centralne żebro w kształcie piły działa jak pług śnieżny, skracając drogę hamowania na śniegu o 6% w porównaniu do trzech konkurencyjnych opon , a zmienny kąt nachylenia „zębów” poprawia właściwości trakcyjne na śniegu.
Opadom śniegu zawsze towarzyszy błoto pośniegowe, dlatego nowa opona Goodyear ma szersze rowki barkowe umożliwiające skuteczne oczyszczanie bieżnika. Większa powierzchnia styku w strefie środkowej i większa stopka opony poprawiają też parametry hamowania i dają większą kontrolę na lodzie w porównaniu z oponami poprzedniej generacji.
Na mokrej nawierzchni kierunkowa konstrukcja bieżnika z hydrodynamicznymi rowkami rozprasza wodę spod czoła opony, umożliwiając skuteczną odporność na aquaplaning, a na suchej nawierzchni obwodowe żebro centralne zwiększa precyzję kierowania i manewrowania. Wyniki niezależnych testów potwierdziły, że wśród testowanych opon UltraGrip 8 PERFORMANCE wyróżnia się najlepszym prowadzeniem na mokrych drogach, a także osiąga jedne z najniższych oporów toczenia.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?