UltraGrip 8 PERFORMANCE - nowa opona do Goodyeara

(ip)
UltraGrip 8 PERFORMANCE, Fot: Goodyear
UltraGrip 8 PERFORMANCE, Fot: Goodyear
UltraGrip 8 PERFORMANCE zaprojektowano tak, aby sprawdzała się na błocie pośniegowym, śniegu i oblodzonych drogach. Prace nad nią prowadzono w oparciu o szeroko zakrojone badania oczekiwań konsumentów oraz długofalową analizę zimowych warunków drogowych i komunikacyjnych w Europie. Badania pokazały, że istnieje duże zapotrzebowanie na opony o wysokich parametrach prowadzenia, hamowania i przyczepności.

„Kiedy zapytaliśmy konsumentów czego oczekują od opony zimowej, otrzymaliśmy precyzyjne informacje odnośnie

UltraGrip 8 PERFORMANCE, Fot: Goodyear
UltraGrip 8 PERFORMANCE, Fot: Goodyear

przyczepności i hamowania. Wielu ankietowanych jeździ zimą po europejskich drogach, gdy trzeba sobie radzić ze śniegiem, lodem i mrozem. Doświadczenia kierowców są źródłem ich wysokich wymagań względem parametrów opony. W odpowiedzi na te potrzeby opracowaliśmy UltraGrip 8 PERFORMANCE” – powiedział Fabien Desarcon, Menedżer marketingu opon zimowych Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Oponę opracowano tak, by spełniała swoją funkcję w zmiennych warunkach zimowych. Bieżnik z mieszanką krzemionkową, wykonaną w najnowszej technologii mieszania, utrzymuje elastyczność opony w niskich temperaturach, zapewniając jednocześnie właściwą sztywność w szerokim zakresie temperatur.

W przypadku zaśnieżonej nawierzchni lub opadów śniegu, UltraGrip 8 PERFORMANCE z lamelami - wykonanymi z wykorzystaniem trzech technologii - zapewnia także sztywność i doskonałe prowadzenie na śniegu. Gęsto ułożone hybrydowe lamele o pełnej głębokości

UltraGrip 8 PERFORMANCE, Fot: Goodyear
UltraGrip 8 PERFORMANCE, Fot: Goodyear

poprawiają zachowanie na śniegu przez cały okres eksploatacji, a większa liczba krawędzi - wynikająca z bardziej zróżnicowanego rozstawu bloków bieżnika - przyczynia się do poprawy ogólnego zachowania opony na śniegu. Postęp w precyzji prowadzenia znalazł również odzwierciedlenie w wynikach niezależnych testów – stwierdzono poprawę prowadzenia na śniegu o średnio 3% w porównaniu z produktami konkurencji . UltraGrip 8 Performance posiada również specjalnie zaprojektowany, obwodowy rowek o głębokości 6 mm, który – rozdzielając bloki bieżnika – poprawia przyczepność boczną. Przy hamowaniu centralne żebro w kształcie piły działa jak pług śnieżny, skracając drogę hamowania na śniegu o 6% w porównaniu do trzech konkurencyjnych opon , a zmienny kąt nachylenia „zębów” poprawia właściwości trakcyjne na śniegu.

Opadom śniegu zawsze towarzyszy błoto pośniegowe, dlatego nowa opona Goodyear ma szersze rowki barkowe umożliwiające skuteczne oczyszczanie bieżnika. Większa powierzchnia styku w strefie środkowej i większa stopka opony poprawiają też parametry hamowania i dają większą kontrolę na lodzie w porównaniu z oponami poprzedniej generacji.

Na mokrej nawierzchni kierunkowa konstrukcja bieżnika z hydrodynamicznymi rowkami rozprasza wodę spod czoła opony, umożliwiając skuteczną odporność na aquaplaning, a na suchej nawierzchni obwodowe żebro centralne zwiększa precyzję kierowania i manewrowania. Wyniki niezależnych testów  potwierdziły, że wśród testowanych opon UltraGrip 8 PERFORMANCE wyróżnia się najlepszym prowadzeniem na mokrych drogach, a także osiąga jedne z najniższych oporów toczenia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty