Volkswagen Polo V po liftingu trafi do salonów wiosną. Miejski kompakt Volkswagena po modernizacji ma nowe zderzaki i listwy z przodu i z tyłu. Na pierwszy rzut oka trudno dostrzec te zmiany. Wymiary VW Polo zmieniły się nieznacznie - auto ma 3,97 m długości, 2,47 m rozstawu osi, 1,68 m szerokości (bez lusterek) i 1,45 m wysokości. Bagażnik ma 280 l pojemności, którą można zwiększyć do 951 l. Polo będzie pierwszym samochodem segmentu B, do którego będzie można zamówić przednie reflektory wykonane wyłącznie w technologii LED.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć nowego Volkswagena Polo V po liftingu
Większe zmiany widać w kabinie. Volkswagen Polo ma nową deskę rozdzielczą z dużym ekranem dotykowym na konsoli środkowej i inaczej ułożonymi przełącznikami.
Ulepszony VW Polo ma nowe elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, będzie można także zamówić zawieszenie z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia. Można wybrać między normalnym i sportowym trybem pracy zawieszenia. W tym drugim jest ono oczywiście twardsze. Miejski Volkswagen będzie też wyposażony w szereg systemów wspierających kierowcę, np. układ zapobiegający uderzeniu w tył poprzedzającego pojazdu i utrzymujący stałą odległość, a także system ostrzegający przed nieplanowaną zmianą pasa.
Silniki benzynowe:
- trzycylindrowe 1.0 MPI 60 i 75 KM,
- czterocylindrowe z turbo i bezpośrednim wtryskiem 1.2 TSI 90 i 110 KM.
W drugiej połowie 2014 r. na rynek trafi też VW Polo BlueMotion z nowym trzycylindrowym silnikiem 1.0 TSI o mocy 90 KM. Jednostka napędowa ma bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. To pierwszy trzycylindrowy silnik z serii TSI. Producent zapowiada, że średnie zużycie paliwa dla tej jednostki napędowej wynosi 4,1 l/100 km. W ofercie ma też pojawić się VW Polo BlueGT z silnikiem 1.4 TSI 150 KM z systemem ACT, który wyłącza dwa z czterech cylindrów, gdy jednostka napędowa nie jest poddawana dużym obciążeniom. w planach jest także modernizacja VW Polo GTI, a w jej ramach wzmocnienie obecnego silnika 1.4 TSI 180 KM do 192 KM.
Silniki wysokoprężne:
- trzycylindrowy z turbo i bezpośrednim wtryskiem 1.4 TDI 75, 90 i 105 KM.
Nowy silnik 1.4 TDI zastąpi jednostkę 1.6 TDI montowaną obecnie w VW Polo. Przedstawiciele niemieckiego koncernu przekonują, że nowe silniki osiągają maksymalny moment obrotowy już przy 1500 obr./min., co znacząco poprawia ich elastyczność. Zastosowane w nich wałki rozrządu i dwumasowe koło zamachowe zmniejszają wibracje, a pokrywa silnika dobrze tłumi hałas trzycylindrowego motoru. Silnik 1.4 TDI ma osiągać zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 3,4 l/100 km.
Wszystkie silniki spełniają wymogi normy emisji Euro 6, można je wyposażyć w system start-stop i układ odzyskiwania energii przy hamowaniu.
(DKO)
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?