Jeśli chodzi o nadwozie Mercedesa klasy E W212, to największe zmiany widać z przodu. Teraz można wybrać między dwiema stylizacjami – klasyczną Elegance z osłoną chłodnicy z poprzecznymi pasami i gwiazdą na masce oraz sportową Avantgarde z wielką gwiazdą na atrapie chłodnicy. Podwójne reflektory z przodu uzupełniono światłami do jazdy dziennej w technologii LED. Dodano także przedni spliter.
Z boku pojawiły się nowe przetłoczenia a z tyłu nowe lampy (z diodami LED) i zderzak.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć Mercedesa klasy E
Mercedes klasy E może być wyposażony w systemy pomagające kierowcy w bezpiecznej jeździe. Pochodzą one z Mercedesa klasy S. W standardzie E-klasa posiada collision prevention assist, czyli system ostrzegający przed kolizją. Dzięki kamerom i czujnikom odległości komputer potrafi przyhamować auto i zmniejszyć ryzyko najechania na tył poprzedzającego pojazdu.
Standardem jest też attention assist, który reaguje na niepewną jazdę, spowodowaną zmęczeniem kierowcy. System ostrzega kierowcę i przypomina mu o koniecznym odpoczynku.
Można też zamówić inne systemy wspomagające, m.in. układ utrzymujący auto na pasie ruchu, system zwiększający siłę hamowania, gdy przed samochodem pojawią się inne pojazdy (także wyjeżdżające z poprzecznej ulicy) lub piesi, układ ostrzegający kierowcę jadącego za Mercedesem o ryzyku najechania na jego tył, a w razie takiego zderzenia uruchamiający hamulce, by E-klasa nie uderzyła w poprzedzające ją auto.
System Pre-Safe steruje też pasami bezpieczeństwa, które w razie wypadku odciągają kierowcę i pasażerów w kierunku przeciwnym do uderzenia. Unowocześniony asystent pasa ruchu rozpoznaje, czy sąsiedni pas jest zajęty i wykrywa pojazdy nadjeżdżające z przeciwka.
Mercedes klasy E ma też światła drogowe, które mogą być włączone przez cały czas, bo nie oślepiają innych uczestników ruchu. Są oni maskowani w stożku światła. Można też zamówić system automatycznego parkowania równoległego i prostopadłego i kamerę, która generuje wirtualny widok auta z lotu ptaka. Parkowanie w ciasnym miejscu jest wtedy dużo prostsze. Na wyposażeniu może też być system rozpoznawania znaków drogowych.
Testujemy: Mercedes ML - gwiazda wśród SUV-ów (ZDJĘCIA)
Mercedes klasy E po liftingu jest dostępny z szeroką gamą benzynowych i wysokoprężnych jednostek napędowych. Wszystkie silniki są wyposażone w układ start-stop, automatycznie wyłączający silnik podczas postojów.
Pojawiły się nowe silniki czterocylindrowe silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa BlueDirect. Dołączają one do sześcio- i ośmiocylindrowych jednostek, w których już zastosowano to rozwiązanie. Wszystkie te jednostki są turbodoładowane. W silniku V6 dla modelu E400 po raz pierwszy zastosowano dwie turbosprężarki. Elastyczność jednostki napędowej znacznie wzrosła.
Silniki benzynowe dostępne ze zmodernizowanym Mercedesem klasy E W212
Silniki wysokoprężne dostępne ze zmodernizowanym Mercedesem klasy E W212
Mercedes klasy E dostępny jest z sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiostopniowym automatem 7G-TRONIC PLUS z łopatkami do zmiany przełożeń przy kierownicy.
Standardem jest zawieszenie z możliwością regulacji siły tłumienia amortyzatorów. W wersji Avantgarde dodatkowo obniżone o 15 mm. Można też zamówić zawieszenie sportowe lub pneumatyczne. Jest ono standardem w wersjach z silnikami V8.
Zobacz też: Testujemy Mercedesa CLS 350 CDI (ZDJĘCIA, FILM)
Polskich cen zmodernizowanej klasy E jeszcze podano.
Źródło: Mercedes
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?