Ulepszone Audi A6 - delikatny lifting, mocniejsze silniki (ZDJĘCIA)

redakcja.regiomoto
Audi A6 Allroad Quattro po liftingu
Audi A6 Allroad Quattro po liftingu
Turbodoładowane silniki TFSI i TDI mają lepsze osiągi i niższe deklarowane zużycie paliwa. Audi A6 C7 ma też lekko zmodyfikowany przód i tył oraz nowy system Infotainment, służący do zarządzania pokładową elektroniką.
Audi A6 Allroad Quattro po liftingu
Audi A6 Allroad Quattro po liftingu

Modernizację przeszły wszystkie odmiany Audi A6 - limuzyna, kombi zwane Avant, podwyższone Audi A6 allroad quattro a także usportowione S6 i S6 Avant oraz RS 6 Avant. Z zewnątrz zmiany dostrzegą tylko miłośnicy niemieckiej marki. Styliści zmodyfikowali tylko detale - osłonę chłodnicy, reflektory, zderzaki, wloty powietrza, progi, tylne światła i końcówki rur wydechowych.

Samochód wyposażono w nowy system Infotainment, służący do zmiany ustawień układu napędowego, klimatyzacji czy systemu audio. Można też wybierać z wielu systemów wspierających kierowcę. Wśród nich jest tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop&Go. Można też zamówić asystenta zmiany pasa ruchu Audi side assist, dzięki pomiarom radarowym zwiększającego bezpieczeństwo tego manewru oraz asystenta toru jazdy Audi active lane assist, zapobiegającego przypadkowemu zjechaniu z toru jazdy. Ważne informacje mogą pojawić się na przedniej szybie, w zasięgu wzroku kierowcy, dzięki opcjonalnemu wyświetlaczowi danych.

W Audi A6 i A6 Avant oferta obejmuje trzy silniki benzynowe TSFI (1.8, 2.0 i 3.0 V6) o mocy od 190 do 333 KM oraz pięć jednostek TDI (2.0 i 3.0 V6) o mocy od 150 do 326 KM. Wszystkie spełniają wymogi normy spalania Euro 6. Przedstawiciele Audi przekonują, że wszystkie jednostki napędowe mają lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa. W przypadku silnika 1.8 TFSI zużycie paliwa w cyklu mieszanym ma sięgać 5,7 l/100 km, a w przypadki jednostki 2.0 TDI 150 KM - 4,2 l/100 km.

Najbardziej zaawansowaną jednostkę benzynową – 3.0 TFSI - gruntownie przebudowano. Konstruktorzy silników ulepszyli też szereg aspektów związanych z pracą i użytkowaniem jednostki wysokoprężnej 3.0 TDI clean diesel, w obu jej wersjach – zarówno tej o mocy 218 KM, jak i w wersj 272 KM. Jeszcze mocniejsza jednostka 3.0 TDI clean diesel biturbo ma moc 320 KM. Jego wzmocniona wersja, 326 KM, dzięki funkcji dodatkowego przyspieszenia (boost) może osiągnąć moc nawet do 346 KM. Silnik ten napędza wprowadzone na rynek z okazji 25. rocznicy powstania jednostek TDI modele serii A6 3.0 TDI competition i A6 Avant 3.0 TDI competition.

Wysokiej mocy jednostki wysokoprężne współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic. Wszystkie inne – z nowo zaprojektowaną, wyjątkowo lekką i charakteryzującą się niskim tarciem manualną przekładnią sześciobiegową lub siedmiostopniową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią S tronic. Zastąpiła ona przekładnię multitronic. Stały napęd na cztery koła quattro w Audi A6 C7 o mocy powyżej 272 KM można wyposażyć w sportowy mechanizm różnicowy na tylnej osi.

W wersjach z trzylitrowymi silnikami standardem jest zawieszenie pneumatyczne.

Usportowione Audi S6 i S6 Avant mają pod maską silnik 4.0 TFSI V8 biturbo o mocy 450 KM. Dzięki niemu auto od 0 do 100 km rozpędza się w cztery i pół sekundy. Średnie zużycie paliwa ma wynosić 9,2 l/100 km w przypadku limuzyny i 9,4 l/100 km. Komputer sterujący jednostką napędową przy niewielkim i średnim obciążeniu odłącza cztery z ośmiu cylindrów. Audi S6 i S6 Avant ma w standardzie stały napęd na cztery koła quattro i sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension sport sprawiające, że karoseria zawieszona jest o 20 mm niżej.

Topową wersją jest Audi RS 6 Avant. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,9 s., a jego prędkość maksymalna wynosi 305 km/h. Silnik 4.0 TFSI V8 biturbo ma moc 560 KM, ma zadowalać się przy tym średnio 9,6 l/100 km. Ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic przenosi siły napędowe wytwarzane przez silnik V8 biturbo. Seryjnie montowany układ napędowy quattro wykorzystuje międzyosiowy mechanizm różnicowy o wysokim współczynniku blokowania. Zawieszenie RS adaptive air suspension obniża karoserię o 20 mm.

Na zamówienie Audi dostarcza sztywne zawieszenie sportowe RS plus z funkcją Dynamic Ride Control (DRC). Sprzedaż ulepszonego Audi A6 rozpocznie się jesienią 2014 r.

(DKO) 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty