UFI – oryginał w VAG

Redakcja
Tomasz Latosi - właściciel Biura Handlowego w Polsce
Tomasz Latosi - właściciel Biura Handlowego w Polsce
Dostawy produktów UFI Filters do czołowych producentów pojazdów na pierwszy montaż stale rosną.

Firma zaopatruje m.in. Grupę Volkswagen- Audi, dostarczając niemieckiemu koncernowi 100% filtrów paliwa do silników benzynowych oraz 70% do Diesli.

Szybko rośnie również udział włoskiego producenta w dostawach filtrów powietrza. Olbrzymie doświadczenie, które firma zdobyła przy projektowaniu i produkcji elementów przeznaczonych do potężnych silników Audi oraz doskonale układająca się współpraca z VAG sprawiły, że niemiecki koncern wybrał UFI na dostawcę filtrów paliwa do wszystkich silników Diesla z systemem common rail.

Tomasz Latosi - właściciel Biura Handlowego w Polsce
Tomasz Latosi - właściciel Biura Handlowego w Polsce

W ostatnich latach firma UFI Filters zawarła poważne kontrakty z różnymi producentami pojazdów, przede wszystkim aut osobowych, ale również samochodów dostawczych, maszyn rolniczych i budowlanych. Olbrzymi sukces włoskiego producenta zwrócił uwagę mediów i ekspertów branży motoryzacyjnej. "Przypadek UFI" jest bowiem niezwykły i często przedstawiany jako przykład sukcesu. Rzadko bowiem zdarza się, że prywatna firma, w ciągu zaledwie kilku lat, osiąga tak znaczący rozwój, zarówno ekonomiczny, jak i technologiczny. Produkty UFI osiągnęły najwyższy standard jakościowy, umożliwiający współpracę z czołowymi producentami pojazdów. Najlepszym tego przykładem jest właśnie kooperacja z Volkswagen- Audi Group.

Filtry paliwa do silników z pompowtryskiwaczami

Zaufanie VAG do produktów UFI nie wzięło się znikąd. Włoska firma dostarczała najpierw z powodzeniem filtry paliwa do VW golfa (oraz pojazdów zbudowanych z wykorzystaniem tej samej platformy, np. Audi A3, Skody Octavii, VW Touran i Caddy) oraz VW Passata i samochodów z nim spokrewnionych. Przeznaczone do tych samochodów filtry UFI cechuje zaawansowana technologia. Turbodoładowane silniki wysokoprężne z pompowtryskiwaczami wymagają dostarczania im przez układ zasilania dużej ilości paliwa. Odpowiednia dawka oleju napędowego zostaje podana do komory spalania, natomiast reszta oleju napędowego trafia ponownie do obiegu.

Jeśli temperatura paliwa jest niska, nadmiar paliwa z pompowtryskiwaczy jest kierowany do filtra, a stamtąd ponownie do silnika. Dzięki temu olej napędowy ulega ogrzaniu, co korzystnie wpływa na parametry wtrysku. Jeśli jednak temperatura paliwa przekracza dopuszczalną granicę, jego nadmiar kierowany jest do zbiornika, gdzie zostaje ono schłodzone. Taką "selekcję", pozwalającą na utrzymanie właściwej temperatury paliwa zapewnia umieszczony w filtrze specjalny termostat, który został opracowany w laboratoriach UFI. Zasada jego działania jest taka sama, jak w przypadku termostatów stosowanych w układach chłodzenia silnika.

Wysoka temperatura powoduje zwiększenie objętości wosku zamkniętego w elastycznej puszce i podniesienie w ten sposób grzybka zaworu, a co za tym idzie - zablokowanie przepływu paliwa powracającego z pompowtryskiwaczy. Z kolei niska temperatura sprawia, że wosk zaczyna się kurczyć, powodując otwarcie zaworu. Konstrukcja ta umożliwia niezwykle precyzyjne sterowanie przepływem paliwa, a tym samym znacznie lepszą kontrolę jego temperatury, w porównaniu do zaworów stosowanych w innych filtrach.

Marco Giroldi - dyrektor dywizji UFI Aftermarket
Marco Giroldi - dyrektor dywizji UFI Aftermarket

Również pozostałe cechy wyróżniają te filtry spośród produktów pochodzących od innych dostawców. Można tu wymienić długi okres eksploatacji (90 000 km przebiegu), ekologiczny wkład filtra dający się w 100% zutylizować, wygodny dostęp i niekłopotliwą wymianę wkładu, a także obudowę o grubości ścianek 1,8 mm (dwukrotnie większej od zazwyczaj stosowanych), zapewniającej większą odporność na uszkodzenia mechaniczne. Ta ostatnia cecha ma istotne znaczenie, ponieważ filtr paliwa w autach produkowanych przez VAG umieszczony jest z przodu komory silnika, bezpośrednio za lampą czołową, co sprawia, że element ten jest narażony na uszkodzenie.

Filtry paliwa do silników z common railem

Firma UFI Filters umocniła swoją reputację doskonałego dostawcy filtrów do samochodów z segmentu, który jest dla niemieckiego koncernu strategiczny. Są to auta z potężnymi, turbodoładowanymi jednostkami napędowymi Diesla z układem common rail, takie jak Audi A6 wyposażone w widlasty, sześciocylindrowy silnik o pojemności 3 litrów, czy też Audi A8 z ośmiocylindrowym silnikiem w układzie V o pojemności 4 litrów.

UFI opracowało do tych samochodów filtry, w których zastosowano kompozytowe media filtracyjne, będące połączeniem najwyższej jakości papieru i syntetycznych włókien meltblown. Zapewniają one wysoki stopień separacji zanieczyszczeń oraz długą żywotność filtra, pozwalającą na wymiany co 90 000 km przebiegu. Obudowa filtra wyposażona jest w termostat regulujący przepływ paliwa powracającego z wtryskiwaczy, zapewniający ogrzewanie oleju napędowego w sezonie zimowym, co zapobiega wytrącaniu się z niego parafiny.

Jak wiadomo, olbrzymim zagrożeniem dla systemu common rail stanowi woda. Opracowane przez UFI filtry charakteryzują się zdolnością separacji ponad 93% wody zawartej w paliwie. Wreszcie, elementy te, zgodnie ze specyfikacjami Audi, zapewniają zatrzymanie co najmniej 94% cząstek o wielkości 3-5 mikronów.

Filtry powietrza

UFI jest również dostawcą filtrów powietrza do VW Golfa V, jednego z najchętniej kupowanych modeli w Europie. To również dobry przykład pokazujący, jak UFI stało się z biegiem czasu dostawcą nie tylko pojedynczych typów filtrów, ale również kompletnych systemów filtracyjnych przeznaczonych na pierwszy montaż.

Zaprojektowany przez UFI filtr powietrza do Golfa V wyposażony jest w tzw. rezonator, powodujący stłumienie dźwięków wytwarzanych podczas przepływu powietrza. Wewnętrzny profil mającej kształt dzwonu obudowy generuje falę akustyczną o częstotliwości takiej samej, co fala emitowana przez powietrze przechodzące przez wkład filtra, ale znajdującą się wobec niej w przeciwfazie, co powoduje wyciszenie hałasu.

Biuro Handlowe w Polsce, Poznań ul. Szczepankowo 130, tel.: 061 88 76 702, Fax: 061 87 05 494 [email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty