Focus jest na rynku od kilku lat, ale właściwie dopiero teraz zaczął
się znakomicie sprzedawać. Drugie miejsce na rynku kompaktów to zasługa
serii specjalnej Comfort X, z bogatym wyposażeniem i w przystępnej cenie.
Jeszcze większy przyrost zanotował reprezentant segmentu D - Mondeo. Wzrost
wyniósł 76 proc., a na ten model zdecydowało się ponad 4500 klientów. Co
ciekawe, trzecim na liście popularności modelem Forda jest Transit, z ponaddwukrotnie
wyższą sprzedażą od Fiesty. Ta sytuacja jednak nie dziwi, dopiero jesienią
pojawiła się w salonach nowa generacja tego modelu. Poprzednik był produkowany
bez większych zmian od 13 lat, do sierpnia sprzedano zaledwie 41 tych aut,
a w okresie od września o listopada, a więc od wprowadzenia nowej generacji,
już 688. Można się spodziewać, że zainteresowanie tym modelem jeszcze wzrośnie
po wprowadzeniu innych odmian silnikowych i wersji trzydrzwiowej. Kolejne
miejsce na liście bestsellerów Forda zajmuje Galaxy - 203 sprzedane auta
to w segmencie MPV niezły wynik. Niezłym posunięciem było otwarcie pod
Warszawą magazynu części zamiennych. Dzięki temu sprzedaż części wzrosła
u autoryzowanych dilerów o jedną trzecią. W magazynie stale dostępne jest
98 proc. części. Wysiłki Forda nie pozostają bez wpływu na zadowolenie
dilerów. Poziom zadowolenia wzrósł z 4,3 pkt na 10 możliwych w 2001 roku
(ostatnie miejsce) do 7,1 w 2002 roku (ścisła czołówka).
Fot. Ford
Udany rok Forda
(WIB)
Do końca listopada w Polsce sprzedano 16 406 fordów, co daje tej marce rekordowo wysoki udział w rynku nowych samochodów - 5,78 proc. Sukces udało się osiągnąć dzięki wysokiej sprzedaży Focusa, Mondeo i Transita.
Wideo
Materiały promocyjne partnera