– „Ustawa nakłada szerokie obowiązki informacyjne na wszystkich dystrybutorów ubezpieczeniowych, czyli na agentów, brokerów i pracowników towarzystw. Dystrybutor będzie musiał między innymi szczegółowo zbadać potrzeby klienta, a następnie przedstawić i porównać dostępną ofertę produktową. Ubezpieczenia są często materią trudną do zrozumienia dla wielu ludzi, dlatego tak ważna jest rola dystrybutora, czyli sprzedawcy, jako konsultanta i doradcy – tłumaczy Maciej Kuczwalski, ekspert multiagencji CUK Ubezpieczenia.
Dodatkowo zgodnie z ustawą, agenci, brokerzy i zakłady ubezpieczeń będą zobowiązani do udzielania szczegółowych informacji na temat samego produktu, a także dystrybutora ubezpieczenia. Konsument będzie mógł m.in. dowiedzieć się, jak wygląda wynagrodzenie dystrybutora – czy otrzymuje honorarium czy prowizję zawartą w składce płaconej przez klienta. Ponadto agent będzie zobowiązany poinformować, czy pracuje na rzecz jednego ubezpieczyciela czy wielu – i jakich.
Ustawa przewiduje także obowiązek dodatkowych szkoleń dla każdego agenta w wymiarze przynajmniej 15 godzin rocznie. – „Złożoność wchodzącej w życie ustawy i nakładanych przez nią obowiązków stawia niemałe wyzwanie przed dystrybutorami ubezpieczeń. Z jednej strony wzmocnienie ochrony klientów to bez wątpienia krok w dobrą stronę, jednak wielu pośrednikom, szczególnie tym nieposiadającym odpowiedniego zaplecza organizacyjnego, trudno będzie sprostać temu wyzwaniu. W tym upatrujemy szanse dla dużych multiagencji i dobrze przygotowanych i wyszkolonych doradców – mówi Maciej Kuczwalski.
Zobacz także: Fiat 500C w naszym teście
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?