Spis treści
Z danych Mondial Assistance wynika, że najwięcej zgłoszeń szkód komunikacyjnych w okresie urlopowym (czerwiec-sierpień) systematycznie przypadało w poniedziałki, a rekordowe pod tym względem były 2 dni: 3 czerwca oraz 15 lipca. Z kolei najbezpieczniejszymi dniami – jak wynika z danych Mondial Assistance – były soboty oraz niedziele, kiedy to zgłoszeń szkód było najmniej w całym tygodniu.
Awaria – główny problem turystów za granicą
Spośród krajów, do których podróżowali Polacy, najwięcej zgłoszeń wpłynęło z Niemiec, na które przypadło ponad 29 proc. wszystkich zgłoszeń. Drugie miejsce zajęła Chorwacja (11,6 proc.), skąd pochodziło znacznie mniej sygnałów o kłopotach z pojazdem. Na trzecim miejscu uplasowały się Włochy z wynikiem 11,2 proc. zgłoszeń.
Należy przy tym zauważyć, że prawie 74 proc. wszystkich zgłoszeń dotyczyło awarii samochodu, 19 proc. wypadku drogowego, a pozostałe 7 proc. innych problemów, w tym związanych z kradzieżą, celowym zniszczeniem mienia czy błędami pilotażu.
Omijaj te województwa
Zestawienie województw pod względem liczby zgłoszeń otwiera mazowieckie z udziałem na poziomie 22,7 proc. w ogólnej liczbie spraw. Za nim, z 11,7 proc. zgłoszeń, znalazło się śląskie, a podium zamyka woj. wielkopolskie (9,3 proc. zgłoszeń). Oczywiście trudno we wszystkich tych przypadkach argumentować, że są to obszary najniebezpieczniejsze. Na liczbę zgłoszeń wpływa liczba zarejestrowanych w danym województwie samochodów. Do tego nie wszystkie zgłoszenia dotyczą wypadków czy kolizji drogowych. Niemal 70 proc. zgłoszeń stanowią wezwania do awarii aut, z czego najczęściej, w przypadku 13,2 proc. spraw, problemem jest akumulator.
Assistance pomoże… nawet na hulajnodze
W przypadku awarii niezastąpione okazuje się assistance.
– Z niestandardowym rozwiązaniem problemu wyszliśmy do jednego z ubezpieczonych, który wybrał się w podróż do Bułgarii – mówi Lidia Sulewska, kierownik Platformy Motoryzacyjnej w Mondial Assistance. – Na miejscu jego auto uległo awarii, a pomoc dotarła do niego… na hulajnodze. Niemniej specjalista, który przybył tym niecodziennym, jak na pomoc drogową, środkiem transportu, uruchomił samochód „z kabli” i ubezpieczony mógł ruszyć w dalszą drogę. Inny nasz klient doświadczył samozapłonu samochodu podczas podróży francuską autostradą. Nie zadzwonił jednak na numer alarmowy, ponieważ nie znał języka francuskiego i wiedział, że będzie mieć kłopot z komunikacją. Po kontakcie z ubezpieczycielem udało się zorganizować pomoc. Przydała się ona także turyście w Chorwacji, któremu auto odmówiło współpracy, kiedy trzeba było opuścić prom kursujący między wyspami. Dzięki wsparciu assistance i zsynchronizowaniu pomocy drogowej z rejsami promu, auto udało się w końcu sprowadzić na ląd – podsumowuje Lidia Sulewska.
Urlop bez przygód
Z tego typu przygód, które wydarzyły się podczas wyjazdów można sobie po pewnym czasie pożartować, ale tylko pod warunkiem, że ma się odpowiednie ubezpieczenie. W przeciwnym razie konsekwencje – także te finansowe, jak przypominają eksperci Mondial Assistance – można odczuwać przez wiele miesięcy. Odpowiednie zabezpieczenie pojazdu i potencjalnych ryzyk z nim związanych to istotny element każdego wyjazdu urlopowego. W podróży, jak w życiu, spotkać może nas wszystko. Ubezpieczenie zaś pozwoli poradzić sobie z nieszczęśliwymi wypadkami i ich konsekwencjami.
Lot nad trasą pierwszego odcinka metra w Krakowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?