Tytuł mistrzowski na pożegnanie Volkswagena

Tomasz Szmandra
Podczas Rajdu Wielkiej Brytanii Volkswagen postawił kropkę nad „i” w tegorocznym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) zdobywając tytuł w kategorii producentów. Wales Rally GB wygrali Sebastien Ogier i Julien Ingrassia w Polo R WRC, którzy już podczas poprzedniej rundy – Rajdu Katalonii zapewnili sobie czwarty tytuł z rzędu.Fot. Volkswagen
Podczas Rajdu Wielkiej Brytanii Volkswagen postawił kropkę nad „i” w tegorocznym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) zdobywając tytuł w kategorii producentów. Wales Rally GB wygrali Sebastien Ogier i Julien Ingrassia w Polo R WRC, którzy już podczas poprzedniej rundy – Rajdu Katalonii zapewnili sobie czwarty tytuł z rzędu.Fot. Volkswagen
Podczas Rajdu Wielkiej Brytanii Volkswagen postawił kropkę nad „i” w tegorocznym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) zdobywając tytuł w kategorii producentów. Wales Rally GB wygrali Sebastien Ogier i Julien Ingrassia w Polo R WRC, którzy już podczas poprzedniej rundy – Rajdu Katalonii zapewnili sobie czwarty tytuł z rzędu.
Podczas Rajdu Wielkiej Brytanii Volkswagen postawił kropkę nad „i” w tegorocznym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) zdobywając tytuł w kategorii
Podczas Rajdu Wielkiej Brytanii Volkswagen postawił kropkę nad „i” w tegorocznym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) zdobywając tytuł w kategorii producentów. Wales Rally GB wygrali Sebastien Ogier i Julien Ingrassia w Polo R WRC, którzy już podczas poprzedniej rundy – Rajdu Katalonii zapewnili sobie czwarty tytuł z rzędu.

Fot. Volkswagen

Już po zakończeniu 12 rundy mistrzostw, Volkswagen ogłosił, że po tegorocznym sezonie definitywnie kończy czteroletni program WRC. Zanim w świat poszła oficjalna informacja niemieckiego koncernu na ten temat, załoga Ogier/Ingrassia wygrała szósty rajd w tym sezonie,  czwarty z rzędu. Pozostałe dwie załogi VW – Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila  i Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger wygrały dotąd w tym roku po jednym rajdzie. Volkswagen jest drugim (wcześniej udało się to tylko Citroënowi) producentem w historii Rajdowych Mistrzostw Świata, który przez cztery kolejne lata z rzędu zdobywał mistrzowskie tytuły we wszystkich trzech klasyfikacjach – producentów, kierowców i pilotów.

Triumfem w Rajdzie Wielkiej Brytanii Volkswagen nie tylko ukoronował udany sezon, ale cztery kolejne niezwykle udane lata w WRC. 42 zwycięstwa w 51 rajdach sprawiają, że od chwili swojego debiutu w Rajdzie Monte Carlo w 2013 roku model Polo R WRC jest autem, które odniosło najwięcej sukcesów w historii mistrzostw świata. Łącznie World Rally Car z Wolfsburga ma na swoim koncie 85 miejsc na podium.

Rozgrywany na terenie Walii Rajd Wielkiej Brytanii odbywał się w tym roku dwa tygodnie wcześniej niż zwykle i panowały na nim zarówno typowe, jaki i nietypowe warunki atmosferyczne dla tej rundy mistrzostw. Typowe były poranne mgły i śliskie, a nawet błotniste drogi szutrowe, nietypowe zaś – mało deszczu, przebłyski słońca i temperatury powyżej 10 stopni Celsjusza. Nawierzchnia na 22 odcinkach specjalnych okazała się, jak to w Walii, bardzo śliska. Od pierwszego oesu załoga Ogier/Ingrassia objęła prowadzenie, wykorzystując minimalną przewagę jaką w tych warunkach drogowych dawało jej to, że jako prowadząca w klasyfikacji generalnej wyruszała na trasę pierwsza. Jednak zwycięstwa nie dostali w prezencie – ich największymi konkurentami okazali się Estończycy Ott Tänak i Raigo Mölder (Ford Fieste RS WRC). Pojedynek między producentami opon – Michelinem, którego produktów używa Volkswagen, a firmą D-Mack używanym m.in. prze załogę Forda – został rozstrzygnięty na korzyść Michelina. Francuska marka mogła dzięki temu cieszyć się ze swojego 301. zwycięstwa w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

Podczas Rajdu Wielkiej Brytanii Volkswagen postawił kropkę nad „i” w tegorocznym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) zdobywając tytuł w kategorii
Podczas Rajdu Wielkiej Brytanii Volkswagen postawił kropkę nad „i” w tegorocznym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) zdobywając tytuł w kategorii producentów. Wales Rally GB wygrali Sebastien Ogier i Julien Ingrassia w Polo R WRC, którzy już podczas poprzedniej rundy – Rajdu Katalonii zapewnili sobie czwarty tytuł z rzędu.

Fot. Volkswagen

„To fantastyczne zwycięstwo. Ogromnie się cieszę, że mogłem dzięki niemu zapewnić naszemu wspaniałemu zespołowi tytuł w klasyfikacji producentów. Trzeba było naprawdę ciężkiej pracy, żeby na tej ekstremalnie śliskiej nawierzchni w Walii utrzymać przewagę aż do mety. Ott Tänk nie odpuszczał, więc przez cały weekend Julien i ja musieliśmy jechać na maksimum możliwości. Ale daliśmy radę. Patrząc wstecz, muszę przyznać, że przez ostatnie cztery lata przeszliśmy wszyscy niesamowitą drogę. Taka seria sukcesów to na pewno rzecz niezwykła – zwłaszcza w sporcie samochodowym, gdzie rolę gra tak wiele różnych czynników. Jestem bardzo szczęśliwy, że kiedyś zdecydowałem się na starty w barwach Volkswagena, kiedy jeszcze nikt nie wiedział jaki ta przygoda będzie miała przebieg” – powiedział na mecie Sebastien Ogier.

„To prawdziwie mistrzowska robota w wykonaniu Sebastiena Ogiera i Juliena Ingrassi i wspaniały dzień dla Volkswagena. Świętować czwarty rok z rzędu zdobycie wszystkich trzech tytułów w Rajdowych Mistrzostwach Świata to na pewno nie jest rzecz oczywista i cały zespół musiał włożyć mnóstwo pracy, by ten sukces okazał się możliwy. Jestem niezwykle dumny z całego teamu. Kierowcy, piloci, inżynierowie, mechanicy, logistycy, działy komunikacji i marketingu, dział medyczny, zespoły – cateringowy i meteorologiczny, aż po administrację i menedżerów zespołu – wszyscy dali z siebie to, co najlepsze. Ich oddanie dla Volkswagena i duch współpracy nie mają sobie równych” – tłumaczy Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport.

Wyniki Rajdu Wielkiej Brytanii:

1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 3h 14m 30,2s
2. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford +10,2s
3. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai +1m 35,4s
4. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai +1m 54,9s
5. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën +2m 35,2s
6. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai +4m 02,6s
7. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen +4m 28,3s
8. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford +4m 38,3s
9. Stéphane Lefebvre/Gilles de Turckheim (F/F), Citroën +7m 12,2s
10. Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford +8m 19,3s

Klasyfikacja WRC po 12. rundach (z 13)

Kierowcy:
1. Sébastien Ogier 247
2. Thierry Neuville 143
3. Andreas Mikkelsen 129
4. Hayden Paddon 126
5. Dani Sordo 119
6. Jari-Matti Latvala 110
7. Mads Østberg 94
8. Ott Tänak 82
9. Kris Meeke 64
10. Craig Breen 36

Producenci:
1. Volkswagen Motorsport 355
2. Hyundai Motorsport 285
3. M-Sport 154
4. Volkswagen Motorsport II 138
5. Hyundai Motorsport N 136
6. DMACK 92
7. Jipocar Czech National Team 18
8. Yazeed Racing 4

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie