Tyota Land Cruiser. Ekstremalne Land Cruisery prosto z drugiego krańca świata

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Na stoisku Toyoty podczas SEMA 2022 stanęły trzy wyjątkowe Land Cruisery. Dwa z nich to aktualnie dostępne na niektórych rynkach konstrukcje serii J7, zaś trzeci to prawdziwy klasyk, czyli przedstawiciel kultowej serii J4. Wszystkie trzy gotowe na australijską przygodę.
Na stoisku Toyoty podczas SEMA 2022 stanęły trzy wyjątkowe Land Cruisery. Dwa z nich to aktualnie dostępne na niektórych rynkach konstrukcje serii J7, zaś trzeci to prawdziwy klasyk, czyli przedstawiciel kultowej serii J4. Wszystkie trzy gotowe na australijską przygodę. Toyota
Co roku na targach samochodów SEMA w Las Vegas Toyota prezentuje ekstremalnie modyfikowane pojazdy. Trzy wyprawowe Land Cruisery przygotowane przez tunerów z Australii pokazały, jak wygląda off-road i overlanding na australijskich bezdrożach.

Na stoisku Toyoty podczas SEMA 2022 stanęły trzy wyjątkowe Land Cruisery. Dwa z nich to aktualnie dostępne na niektórych rynkach konstrukcje serii J7, zaś trzeci to prawdziwy klasyk, czyli przedstawiciel kultowej serii J4. Wszystkie trzy gotowe na australijską przygodę.

The LC79 Supertourer z przyczepą

Tyota Land Cruiser. Ekstremalne Land Cruisery prosto z drugiego krańca świata

LC79 Supertourer to samochód wyprawowy w pełni przygotowany do podróży off-the-grid, czyli z dala od cywilizacji i źródeł prądu. Ekipa tunerów zaczęła od wydłużenia podwozia modelu LC 70 Series GLX o 11,8 cali, aby przystosować je do montażu zabudowy Supertourer. Potem przyszedł czas na modyfikacje silnika i zawieszenia oraz terenowe koła i opony, dostosowane do zmiennych warunków drogowych i off-roadowych. Zamontowano także dodatkowy, podwyższony wlot powietrza do silnika, tzw. snorkel, dodatkowe światła LED na dachu oraz wyciągarki z przodu i z tyłu pojazdu.

W wyposażeniu dającym komfort w czasie długich podróży znalazł się system przechowywania bagaży, kuchenka, wysuwana lodówka, bagażnik dachowy z zamontowanym na nim namiotem, rozkładane zadaszenie, kompresor powietrza, zbiornik na wodę oraz systemy nawigacji i komunikacji.

Dla tych, którzy lubią w podróży więcej wygód, w opcji jest przyczepa Patriots Campers X3 Trailer z ogrzewanym namiotem. W jej wyposażeniu są też wewnętrzne i zewnętrzne schowki na bagaże, duża zewnętrzna kuchnia, 75-litrowa wysuwana lodówko-zamrażarka, 130-litrowy podwójny zbiornik na wodę dostarczający gorącą wodę kranu na zlewie, a do tego konwerter, bateria żelowa i panel fotowoltaiczny.

LC79 6×6 Megatourer – samochód na wielką przygodę

Tyota Land Cruiser. Ekstremalne Land Cruisery prosto z drugiego krańca świata

LC79 6×6 Megatourer to rasowa off-roadowa maszyna do podróży bez ograniczeń. W tym przypadku przebudowano podwozie, dodając trzecią oś i dodatkowe dwa koła. Samochód otrzymał zawieszenie pneumatyczne Airbag Man i amortyzatory TJM® z regulacją wysokości i siły tłumienia. W efekcie prześwit auta zwiększył się o 8 cali. Kolejny krok to hamulce WP Pro Brakes z 14,2-calowymi tarczami i sześciotłoczkowymi zaciskami oraz 18-calowe koła ROH i opony błotne 37 cali marki Mickey Thompson.

Zmiany zaszły także pod maską. 6-cylindrowy rzędowy silnik Diesla o pojemności 4,2 litra dostał mocniejszą turbosprężarkę i nowy układ dolotowy. Zamontowano także snorkel, a spód pojazdu zabezpieczono specjalnymi osłonami.

W zestawie akcesoriów wyprawowych znalazł się zintegrowany bagażnik dachowy Pioneer, podwójna listwa LED X-Ray Vision, mocowania zapasowych opon, wyciągarki TJM z przodu i z tyłu, dwa 240-litrowe zbiorniki paliwa Brown Davis, 70-litrowy zbiornik wody, mini baldachim i 60-litrowa lodówka. Za tylnym siedzeniem zamontowano system zasilania z dwiema bateriami litowo-jonowymi i dwiema AGM, kompresory, panele słoneczne i zestaw oświetlenia X-Ray Vision. LC79 6×6 Megatourer ma wszystko co potrzebne na udaną terenową wyprawę – potężne możliwości off-roadowe, sprzęt kampingowy, własne źródła energii oraz zapasy paliwa i wody.

Land Cruiser FJ49 – tuning w stylu retro

Tyota Land Cruiser. Ekstremalne Land Cruisery prosto z drugiego krańca świata

Trzecim Land Cruiserem na stoisku był kultowy model FJ45 z 1977 roku, do którego trafiły najlepsze komponenty pochodzące z nowszego modelu Land Cruiser 79, takie jak silnik, skrzynia biegów, klimatyzacja, mechanizmy różnicowe i zawieszenie.

Zmodyfikowany Land Cruiser FJ49, jako kombinacja dwóch generacji, miał zachować wygląd retro, ale zyskać znacznie lepsze właściwości jezdne. Z przodu otrzymał specjalnie opracowane zawieszenie ze sprężynami śrubowymi, a z tyłu resory piórowe wzięte z LC 79, mocny terenowy mechanizm różnicowy JMACX i układ wydechowy ze stali nierdzewnej. Za tym poszły modyfikacje nadwozia, takie jak poszerzenia błotników, hak holowniczy, wyciągarka Warn®, światła główne LED i dwie listwy z reflektorami na dachu. Kolejnym krokiem był montaż zewnętrznej klatki bezpieczeństwa oraz systemu elektrycznego Redarc Electronics®. We wnętrzu zachowano styl retro, dodając jedynie nową tapicerkę, konsolę i kierownicę Nardi®. W ten sposób powstał solidny, niezawodny i komfortowy samochód do jazdy w terenie, w którym pod klasycznym wyglądem legendarnego Land Cruisera FJ49 skrywają się aktualne rozwiązania zwiększające możliwości auta.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty