Twardy gość

(eres)
fot. Honda
fot. Honda
Udostępnij:
Polar II przyszedł na świat w 1998 roku. Był pierwszym manekinem symulującym zderzenie auta z pieszym. Jego zadaniem był pomiar skutków takich zderzeń dla różnych partii ciała pieszego potrącanego przez samochód jadący z prędkością 40 km/h.

Prędkość taką ma w momencie realnego zderzenia hamujący zwykle samochód, statystycznie w takich warunkach ginie też 50% ulegających wypadkowi przechodniów.

 

fot. Honda
Owocem badań i analiz Hondy miało być udoskonalenie kształtów nowego modelu Odyssey i struktury poszycia, absorbujących energię kinetyczną i gwarantujących jak najmniejsze obrażenia pieszego.

Samochód nie mógł uderzać w człowieka z krwi i kości, postarano się jednak, aby manekin miał syntetyczne ścięgna, stawy i szkielet.

 

Najnowsza generacja manekina nazwanego przez Japończyków "Polar II" to nie twardogłowa kukła. Nowy manekin jest inteligentny. Mierzy skutki kolizji w ośmiu punktach symulujących najważniejsze partie ludzkiego ciała. Wszystkie instrumenty umieszczono w głowie, karku, części piersiowej oraz w nogach. Dane przekazywane do komputera są poddawane przeliczeniom uogólniającym wyniki z wielu prób.

 

W doświadczeniach skupiono się ostatnio na ograniczeniu skutków kolizji dla kolan i głowy pieszego w zależności od jego wzrostu. Czujniki potrafią obecnie stopniować pomiar obrażeń dla poszczególnych partii ciała. Badania są różnicowane w zależności od wielkości pojazdu.

 

Manekiny pieszych są obecnie używane w badaniach zderzeniowych Euro NCAP oraz amerykańskiej NHTSA. Obecnie wszystkie nowe modele poddaje się w próbach Euro NCAP testom zderzeniowym z pieszym.

 

Najwyższy wynik jak dotychczas, trzy gwiazdki, uzyskały: Honda CR-V, Honda Civic, Honda Stream, Daihatsu Sirion i Mazda Premacy, a wśród aut europejskich: VW Touran i MG TF.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie