Twardy gość

(eres)
fot. Honda
fot. Honda
Polar II przyszedł na świat w 1998 roku. Był pierwszym manekinem symulującym zderzenie auta z pieszym. Jego zadaniem był pomiar skutków takich zderzeń dla różnych partii ciała pieszego potrącanego przez samochód jadący z prędkością 40 km/h.

Prędkość taką ma w momencie realnego zderzenia hamujący zwykle samochód, statystycznie w takich warunkach ginie też 50% ulegających wypadkowi przechodniów.

 

fot. Honda
fot. Honda

Owocem badań i analiz Hondy miało być udoskonalenie kształtów nowego modelu Odyssey i struktury poszycia, absorbujących energię kinetyczną i gwarantujących jak najmniejsze obrażenia pieszego.

Samochód nie mógł uderzać w człowieka z krwi i kości, postarano się jednak, aby manekin miał syntetyczne ścięgna, stawy i szkielet.

 

Najnowsza generacja manekina nazwanego przez Japończyków "Polar II" to nie twardogłowa kukła. Nowy manekin jest inteligentny. Mierzy skutki kolizji w ośmiu punktach symulujących najważniejsze partie ludzkiego ciała. Wszystkie instrumenty umieszczono w głowie, karku, części piersiowej oraz w nogach. Dane przekazywane do komputera są poddawane przeliczeniom uogólniającym wyniki z wielu prób.

 

W doświadczeniach skupiono się ostatnio na ograniczeniu skutków kolizji dla kolan i głowy pieszego w zależności od jego wzrostu. Czujniki potrafią obecnie stopniować pomiar obrażeń dla poszczególnych partii ciała. Badania są różnicowane w zależności od wielkości pojazdu.

 

Manekiny pieszych są obecnie używane w badaniach zderzeniowych Euro NCAP oraz amerykańskiej NHTSA. Obecnie wszystkie nowe modele poddaje się w próbach Euro NCAP testom zderzeniowym z pieszym.

 

Najwyższy wynik jak dotychczas, trzy gwiazdki, uzyskały: Honda CR-V, Honda Civic, Honda Stream, Daihatsu Sirion i Mazda Premacy, a wśród aut europejskich: VW Touran i MG TF.

Za 50,4 mln zł będzie remontowana droga Polańczyk - Wołkowyja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie