Tutył „Car of the Year” dla…

(mp)
Walka o tytuł „Car of the Year” zawsze wywołuje emocje. Zdobycie go oznacza dla auta doskonałą reklamę, a dla potencjalnych nabywców jest informacja, że samochód zasługuje na uwagę.

 

Pojazdy, które biorą udział konkursie, muszą być sprzedawane na co najmniej pięciu europejskich rynkach w liczbie nie mniej niż 5 tys. egzemplarzy rocznie. Głosowanie podzielone jest na dwie

Tutył „Car of the Year” dla…

tury. W pierwszej, z grupy wszystkich kandydatów wybiera się siedem pojazdów (poznamy je na początku października). W drugiej rundzie wskazywany jest "Samochód Roku". O ty, które auto nim zostanie, dowiemy się 19 listopada.

 

Każdy z członków jury, w skład którego wchodzi 58 dziennikarzy z 22 państw (w tym dwóch Polaków), ma do przyznania 25 punktów. Musi je rozdzielić między przynajmniej pięć samochodów biorących udział w finale. Jeden model nie może otrzymać więcej niż 10 punktów, a ponadto nie można przyznać dwóm autom maksymalnej noty.

 

- Przyznając punkty bierze się pod uwagę szereg czynników, takich jak bezpieczeństwo, koszty eksploatacji, własności jezdne czy wreszcie cena. Członkowie jury mają możliwość testowania aut: najpierw każdego z osobna, po czym wspólnie wszystkich kandydatów, a na końcu razem tych, które przeszły do finału. Testy odbywają się na różnych nawierzchniach i przy różnych prędkościach, co ma pozwolić na uzyskanie jak najobszerniejszej wiedzy o pojazdach - mówi Wojciech Sierpowski, członek jury konkursu.

 

Rywalizacja między kandydatami do tytułu bywa zacięta. W zeszłym roku zwycięski Ford S-MAX otrzymał 235 punktów i wyprzedził drugiego w rankingu Opla Corsę o zaledwie dwa "oczka".

 

Wstępna kandydatów do tytułu "Car of the Year" 2008

 

Audi A5/S5,

BMW X5

Chrysler Sebring

Citroen C-Crosser/Mitsubishi Outlander/Peugeot 4007

Daihatsu Materia

Dodge Nitro

Fiat 500

Fiat Bravo

Ford Mondeo

Honda CR-V

Hyundai i30

Jeep Patriot

Jeep Wrangler

Kia cee’d

Land Rover Freelander 2

Lexus LS460/600h

Mazda2

Mazda CX7

Mercedes klasy C

Nissan Qashqai

Nissan X-Trail

Nissan Tiida/Versa

Opel Antara

Peugeot 308

Renault Laguna

Renault Twingo

SsangYong Actyon

Skoda Fabia

Smart ForTwo

Subaru Impreza

Toyota Auris/Corolla

Volkswagen Tiguan

Volvo V70/XC70

 

Wyniki Car of the Year od 1964 do 2007 r.

 

1964 Rover 2000

1965 Austin 1800

1966 Renault 16

1967 Fiat 124

1968 NSU Ro 80

1969 Peugeot 504

1970 Fiat 128

1971 Citroen GS

1972 Fiat 127

1973 Audi 80

1974 Mercedes 450S

1975 Citroen CX

1976 Simca 1307-1308

1977 Rover 3500

1978 Porsche 928

1979 Simca-Chrysler Horizon

1980 Lancia Delta

1981 Ford Escort

1982 Renault 9

1983 Audi 100

1984 Fiat Uno

1985 Opel Kadett

1986 Ford Scorpio

1987 Opel Omega

1988 Peugeot 405

1989 Fiat Tipo

1990 Citroen XM

1991 Renault Clio

1992 Volkswagen Golf

1993 Nissan Micra

1994 Ford Mondeo

1995 Fiat Punto

1996 Fiat Bravo/Brava

1997 Renault Megane Scenic

1998 Alfa Romeo 156

1999 Ford Focus

2000 Toyota Yaris

2001 Alfa Romeo 147

2002 Peugeot 307

2003 Renault Megane II

2004 Fiat Panda

2005 Toyota Prius

2006 Renault Clio III

2007 Ford S-MAX

 

Kto Waszym zdaniem ma w tym roku szanse na zwycięstwo? Wpisujcie swoje propozycje w komentarzach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty