Topowa wersja Cayenne będzie napędzana tym samym silnikiem, który pracuje pod maską Panamery Turbo S. Będzie to 4.8-litrowa jednostka V8 z podwójnym doładowaniem, która generuje aż 550 KM i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W porównaniu do wersji Turbo, zmiany w silniku objęły m.in. układ dolotowy, większe ciśnienie doładowania oraz modyfikacje komputera sterującego tą jednostką.
Efekt? Ten 2-tonowy SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,6 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 280 km/h. Pomimo tak dobrych osiągów, średnie zużycie paliwa według producenta wynosi stosunkowo niewiele - 11,5 l/100 km, zaś emisja CO2 270 g/km.
Napęd przekazywany jest na cztery koła, zaś w utrzymaniu się na drodze pomaga kierowcy zawieszenie zaadoptowane z odmiany Turbo. Dzięki hydraulicznej regulacji, jest ono w stanie zapobiegać gwałtownym przechyłom, a także poprawia komfort jazdy podczas przemieszczania się po nierównościach. Porsche wyposażyło Cayenne Turbo S także w elektroniczną blokadę tylnego dyferencjału.
Z zewnątrz, najmocniejsze Cayenne poznamy po ciemnych wkładach przednich reflektorów oraz 21-calowych obręczach z nowym, zarezerwowanych specjalnie dla tej wersji. Wnętrze wyróżnia się natomiast materiałami z najwyższej półki. Poza skórzaną tapicerkę, odnajdziemy w nim również włókno węglowe.
Ceny tego auta będą wynosiły ok. 550 tys. zł.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?