Turbo S - najmocniejsza wersja Porsche Cayenne

(pp)
Porsche przedstawiło najmocniejszą wersję swojego SUV-a Cayenne. Odmiana Turbo S, bo taką nazwę otrzymał ten pojazd, pojawi się w ofercie niemieckiego producenta w styczniu 2013 roku.
Fot. Porsche
Fot. Porsche

Topowa wersja Cayenne będzie napędzana tym samym silnikiem, który pracuje pod maską Panamery Turbo S. Będzie to 4.8-litrowa jednostka V8 z podwójnym doładowaniem, która generuje aż 550 KM i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W porównaniu do wersji Turbo, zmiany w silniku objęły m.in. układ dolotowy, większe ciśnienie doładowania oraz modyfikacje komputera sterującego tą jednostką.

Efekt? Ten 2-tonowy SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,6 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 280 km/h. Pomimo tak dobrych osiągów, średnie zużycie paliwa według producenta wynosi stosunkowo niewiele - 11,5 l/100 km, zaś emisja CO2 270 g/km.

Napęd przekazywany jest na cztery koła, zaś w utrzymaniu się na drodze pomaga kierowcy zawieszenie zaadoptowane z odmiany Turbo. Dzięki hydraulicznej regulacji, jest ono w stanie zapobiegać gwałtownym przechyłom, a także poprawia komfort jazdy podczas przemieszczania się po nierównościach. Porsche wyposażyło Cayenne Turbo S także w elektroniczną blokadę tylnego dyferencjału.

Z zewnątrz, najmocniejsze Cayenne poznamy po ciemnych wkładach przednich reflektorów oraz 21-calowych obręczach z nowym, zarezerwowanych specjalnie dla tej wersji. Wnętrze wyróżnia się natomiast materiałami z najwyższej półki. Poza skórzaną tapicerkę, odnajdziemy w nim również włókno węglowe.

Ceny tego auta będą wynosiły ok. 550 tys. zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty