Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tuning Volkswagena Golfa - poradnik

Wojciech Frelichowski
Tuning Volkswagena Golfa - poradnik
Tuning Volkswagena Golfa - poradnik
Wśród Volkswagenów Golfów najczęściej tuningowane są trzecia i czwarta generacja tego modelu. Dominuje stylizacja nadwozia.
Tuning Volkswagena Golfa - poradnik
Tuning Volkswagena Golfa - poradnik

Volkswagen Golf to jeden z najbardziej popularnych samochodów w Polsce. Również w świecie tuningu jest jednym z najczęściej rasowanych aut. Jak twierdzą specjaliści, do tuningu trafiają zazwyczaj VW Golfy III i IV.

- Tych modeli jest stosunkowo najwięcej. A poza tym są w posiadaniu największej grupy osób, które są zainteresowane tuningiem. Volkswageny Golf V i VI są jeszcze stosunkowo drogie w zakupie. Kupują jest nabywcy, którym zależy przede wszystkim na walorach fabrycznych tych modeli - uważa Piotr Niwiński ze sklepu internetowego Dragon Auto Tuning

Różne style

Istnieją rózne style tuningu Volkswagenów Golfów. Najbardziej rozpowszechiony jest... brak stylu. To zwykle róznego rodzaju dodatki, jak lusterka, chromowane grille, a przede wszytskich alufelgi. Akcesoria montowane są głównie w chwili przypływu gotówki jego właściciela auta i raczej nie są efektem jego sprecyzowanych upodobań.

Wśród golfiarzy-tunerów rozpowszechiony jest tzw. styl niemiecki. Jest to zupełnie zrozumiałe biorąc pod uwagę, że Niemcy sa największym rynkiem dla VW Golfa i właśnie tam jest najwięcej producentów akcesoriów tuningowych. Styl niemiecki można rozpoznać m.in. po obniżonych zawieszeniach, szerokich oponach oraz po braku logo VW na atrapie chłodnicy.

Czasem dochodzi do tego jedna wycieraczka przedniej szyby postawiona centralnie. Nie ma zgodności co do koloru lakieru. Jedni preferują ciemne odcienie, głównie czarny bądź granatowy. Inni z kolei wybierają jaskrawe kolory.

Swoich zwolenników ma także czysty styl Volkswagena Golfa, czyli zachowanie auta w jak największym oryginale. Wyznawcy tej konwencji rekrutują się głównie wśród posiadaczy VW Golfów I i II. Od razu dodajmy, że jeśli ktoś decyduje się na dozbrajanie auta w oryginalne akcesoria, to nie jest to tanie hobby.

- Jeśli ktoś ma takie auto i decyduje sie na tuning w tym stylu, to nie po to, aby zwracać uwagę na ceny akcesoriów - twierdzi Maciej Szejbud, szef firmy Darstuning z Sopotu.

Dość często spotykanym zabiegiem w Golfach rasowanych według tego stylu jest obniżenie nadwozia, najlepiej pomocą gwintowanego zawieszenia.

Co się przerabia?

Stałym elementem tuningu są aluminiowe obręcze. To w zasadzie abecadło stylu i punkt wyjściowy do dalszych przeróbek. W przednim pasie nadwozia zmienia się charakterystyczne elementy. Atrapę chłodnicy można zastąpić aluminiową siatką. Czestym zabiegiem jest również dodanie dolnego spoilera do zderzaka.

Tuningowane sa także reflektory. Niektórzy dodają tylko delikatne brewki, inni z kolei wstawiają ledowe światła do jazdy dziennej.

Innym sposobem indywizualizacji auta są tylne lampy lexus style, czyli białe klosze, pod którymi są wyraźnie zaznaczone światła pozycyjne, stop, cofania i kierunkowskazy. Wszystko wykonane w ciekawej, plastycznej aranżacji. Częstym widokiem są nakładki na progi. Natomiast z tyłu pojawia się obniżony zderzak i, obowiązkowo, chromowana końcówka wydechu (czasem podwójna).

Tylne lampy mogą być częściowo zasłonięte plastikowymi nakładkami, ale częściej są po prostu wymienione na klosze lexus style. Wyżej, nad tylną szybą, czasem można zauważyć spoiler dachowy.

W kabinie najczęściej zmieniane są zegary (na białe) oraz kolor poświetlenia deski rozdzielczej. W Volkswagenach Golfach III popularne jest niebieskie lub czerwone, w VW Golfach IV - czerwone, czasem białe. Normą jest rónwnież nowy lewarek zmiany biegów oraz aluminiowe nakładki na pedały.

Silnik z chipem

Posiadacze Volkswagenów Golfów rzadko tuningują auta z silnikami benzynowymi. Wzmacniane są głównie jednsotki wysokoprężne, głównie za pomocą chipów. W Golfach III i IV rasowany jest najczęściej silnik 1.9 TDI o dwóch zakresach mocy: 90 i 110 KM. W tym pierwszym przypadku, w zależności od chipa, moc wzrasta do 110-120 KM, w drugim od 130 do 150 KM.

Zobacz też: Tuning silnika – w poszukiwaniu mocy - poradnik

Dla polepszenia charakterystki przebiegu maksymalnego momentu obrotowego i większej kultury pracy jednostki, niektórzy decydują sie jeszcze na zamontowane sportowego filtra powietrza oraz modyfikację układu wydechowego.

Przykładowe ceny

alufelgi 16 cali - od 1200 zł (komplet)
lampy lexus style - od 280 zł (komplet)
końcówka wydechu chormowana - od 100 zł
ozdobna atrapa chłodnicy - od 190 zł
nakładki na progi - od 80 zł (2 sztuki)
spoiler przedni - od 150 zł
spoiler tylny - od 180 zł
spoiler nad tylną szybą - od 150 zł
sportowe sprężyny - od 800 zł (komplet)
sportowy tłumik - od 350 zł
tuning silnika - od 1600 zl (chip)

Wojciech Frelichowski

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty