Trzysta na godzinę!

Andrzej Świątek
Piła na równi z Los Angeles była organizatorem wyścigów modeli samochodowych na uwięzi.
W tym samym czasie modelarze startowali w tych miastach w eliminacjach do Grand Prix Świata. Do Los Angeles przyjechało jednak 135 zawodników, do Piły zaś 45. Przypuszczać należy, że decydowały o tym również atrakcje bliskiego Los Angeles - Hollywood.
Trzysta na godzinę!

 

Pilski tor wyścigowy nie był jednak gorszy od amerykańskiego. Zbudowany dzięki modelarzowi Augustynowi Wegerze, grupie entuzjastów modelarstwa i przychylności Aeroklubu Ziemi Pilskiej, uzyskał "szwajcarski certyfikat“ międzynarodowej organizacji modelarskiej, który pozwala na nim przeprowadzać zawody o randze międzynarodowej.

 

W minioną sobotę i niedzielę spotkali się na pilskiej "Miniformule 1“ zawodnicy z Polski, Niemiec, Ukrainy, Węgier, Szwajcarii i Litwy. Wystartowali z 47 modelami, w pięciu kategoriach pojemności silników (od 1,5 do 10 cm sześc.), osiągających na torze (w kształcie koła, o średnicy 20 metrów) zawrotne prędkości od 260 do ponad 300 km/h! - Na pilskim torze rekord ten ustanowiony został w ubiegłym roku i wynosi 330 km/h - pochwalił się Augustyn Wegera.

 

Niestety, podczas tegorocznych eliminacji do Mistrzostw Świata, które były jednocześnie zawodami o Grand Prix Polski, rekord prędkości nie został pobity. Najszybszy pojazd pojechał o 10 km/h wolniej. Zawodnicy jednak zadowoleni byli z osiągniętych przez ich bolidy prędkości, jak i z organizacji zawodów. - Jest to ważne, ponieważ Piła będzie miejscem organizacji Mistrzostw Europy modeli samochodowych na uwięzi. Odbędą się one za dwa lata - poinformował Augustyn Wegera. Pilski modelarz ma więc powody do zadowolenia. Drugim jest to, że na tegorocznych sierpniowych startach najlepszych zawodników świata w Tallinie zajął czwarte miejsce, osiągając w klasie modeli 5 cm sześc. prędkość 301 km/h., o dwa kilometry mniej od najlepszego, należącego do Fina.

 

Wyniki Eliminacji Grand Prix Świata i Grand Prix Polski na pilskim torze: w klasie 1,5 cm sześc. Lothar Rumkehl (Niemcy); 2,5 cm szesc. Wiktor Kierbicz (Polska, Bytów); 3,5 cm sześc. Arturas Pilwelis (Litwa); 5 cm sześc. Edward Stelling (Litwa); 10 cm sześc. Harald Arlautzki (Niemcy). Drużynowo pierwsze miejsce zajęła ekipa z Polski.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie