W trosce o spełnienie oczekiwań kierowców, których kusi czar dwóch
kółek, lecz zniechęca niewystarczający poziom bezpieczeństwa, Renault przygotowało
ofertę trzykołowego pojazdu.
Ublo jest wygodniejszy od tradycyjnych skuterów i zapewnia lepszą ochronę,
a wszystkie jego funkcje mieszczą się wewnątrz "bańki", łącznie z bagażnikiem.
Gładki i okrągły pojazd wymusza de facto nową formułę wizualną, w której
kabina i jej części składowe są wbudowane w tę "bańkę", a nie jak działo
się to dotychczas, gdy elementy kabiny były po prostu "poukładane" wewnątrz.
W celu obniżenia środka ciężkości zbiornik na benzynę o pojemności 19
litrów został umieszczony w dolnej części podwozia, natomiast chłodnica
znalazła się między rurami z przodu ramy silnika.
Jeśli chodzi o zawieszenie, Ublo został wyposażony z przodu w widelec
hydrauliczny o średnicy 40 mm. Cały zespół układu kierowniczego i zawieszenia
jest zapożyczony z technologii stosowanej w motocyklach, z kolumną kierowniczą
w kształcie litery "T", obracającą się na dwóch stożkowych łożyskach.
Zawieszenie tylne posiada jeden centralny amortyzator, połączony z
każdym z aluminiowych wahaczy przy pomocy połączenia wahadłowego, Amortyzator
pneumatyczny może być regulowany w zależności od obciążenia, poprzez zmianę
ciśnienia sprężonego powietrza.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?