Trójkąt ostrzegawczy

(w)
Nie wszyscy kierowcy wożą w samochodzie obowiązkowy trójkąt ostrzegawczy. Jeszcze mniej używa go prawidłowo w razie awarii. Tymczasem jest to bardzo ważne.

Nie wszyscy kierowcy wożą w samochodzie obowiązkowy trójkąt ostrzegawczy. Jeszcze mniej używa go prawidłowo w razie awarii.Tymczasem jest to bardzo ważne. Odpowiednio ustawiony trójkąt może zapobiec poważnym konsekwencjom, jak np. najechanie innych pojazdów na unieruchomiony samochód.

Trójkąt ostrzegawczy

fot. 1**Na autostradzie...**
...lub drodze ekspresowej uszkodzony pojazd należy zatrzymać na poboczu (fot. 1). Jego postój sygnalizujemy światłami awaryjnymi i trójkątem ostrzegawczym, ustawionym na poboczu w odległości ok. 100 m za samochodem.

Trójkąt ostrzegawczy

fot. 2**Na zwykłej drodze...**
...poza obszarem zabudowanym należy włączyć światła awaryjne, samochód ustawić jak najbliżej prawej krawędzi jezdni, a trójkąt ostrzegawczy ustawić za samochodem w odległości od 30 do 50 m (fot. 2).

Trójkąt ostrzegawczy

fot. 3**Na obszarze zabudowanym...**
...należy włączyć światła awaryjne, a trójkąt ostrzegawczy umieścić za pojazdem lub na nim na wysokości nie większej niż 1 m (fot. 3).
Jeśli samochód nie posiada świateł awaryjnych, należy zapalić światła pozycyjne.
W warunkach bardzo złej widoczności (np. mgła, śnieżyca) warto ustawić trójkąt w większej odległości od samochodu. W takich warunkach pomocna może się okazać pulsacyjna lampa na baterie, ustawiona obok trójkąta.
Fot. Grzegorz Gałasiński

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty