Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trochę coupe, trochę SUV

Maciej Pobocha
W dzisiejszych czasach nie wystarczy zaproponować samochód z bogatym wyposażeniem i mocnymi silnikami. Producenci muszą się starać bardziej.

Fot. BMW
Fot. BMW

Moda na łączenie cech różnych aut rozpoczęła się kilka lat temu. Na rynku zaczęły się wówczas pojawiać tzw. crossovery, czyli po naszemu "krzyżówki". Najczęściej składają się one z SUV-a i samochodu kompaktowego lub klasy średniej. Powstaje w ten sposób rodzinny pojazd pseudoterenowy, który ma podjechać pod wyższy krawężnik i zmieścić zakupy. Takimi autami są m.in. Nissan Qashqai i Dodge Caliber. "Krzyżówkę" postanowiło sprzedawać także BMW. Modelem takim jest X6.

To - według niemieckiego producenta - połączenie auta rekreacyjno-terenowego i coupe. Specjalnie dla niego wymyślno nawet nazwę segmentu: Sport

Fot. BMW
Fot. BMW

Activity Coupe, czyli sportowo-użytkowe coupe. Z SUV-ami pojazd łączy napęd na obie osie i większy prześwit. Nawiązaniem do aut typu coupe jest ścięty tył, który przyciąga uwagę.

BMW X6 to samochód dla czterech osób. Tylne fotele oddzielone są od siebie biegnącą przez całe wnętrze konsolą środkową. Bagażnik ma pojemność 570 l i można ją zwiększać do 1450 l. Opcjonalnie auto może być wyposażone w

Fot. BMW
Fot. BMW

automatyczne otwieranie i zamykanie pokrywy bagażnika.

Napęd w X6 jest stale przekazywany na obie osie. W normalnych warunkach drogowych, na suchej nawierzchni, na przednie koła trafia 40 proc. mocy, a na tylne 60 proc. Jeśli elektroniczne czujniki wykryją poślizg, moc zaczyna być przekazywana w innych proporcjach mających zapobiec utracie przyczepności.

Elementem wyposażenia dodatkowego jest wyświetlacz prezentujący najważniejsze informacje (m. in. prędkość) w bezpośrednim polu widzenia kierowcy. Projektor umieszczony na tablicy rozdzielczej wyświetla obraz wprost na przedniej szybie. Wysokość wyświetlacza można regulować

Fot. BMW
Fot. BMW

tak, aby wyświetlane dane znajdowały się zawsze w polu widzenia kierowcy, co pozwala skupić się na drodze.

Za dopłatą dostępna jest regulacja pracy zawieszenia. Kierowca może dzięki niej wybrać sportowe lub komfortowe ustawienie układu, w zależności od potrzeb i stylu jazdy.

Pod maską X6 może pracować jeden z dwóch silników benzynowych lub jeden z dwóch diesli. Nowością jest podwójnie doładowana benzynowa jednostka V8 o pojemności 4,4 l i mocy 407 KM. Drugi "benzyniak" 3,0 l rozwija 306 KM. Mocniejszy z silników wysokoprężnych o pojemności 3,0 l osiąga 286 KM, a słabszy 235 KM.

Wersje BMW X6 z dieslami wyposażone są w zabezpieczenie przed omyłkowym zatankowaniem benzyny. Działa ono na zasadzie zapadki blokującej wlew, dostosowanej wyłącznie do pistoletów oleju napędowego.

Silniki współpracują standardowo z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów. Przełożenia można zmieniać ręcznie dźwignią lub łopatkami umieszczonymi przy kierownicy.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty