Triumf Calibry V6. Nie dała szans konkurentom

ip
Grand Prix oldtimerów AvD na legendarnym torze Nürburgring jest kulminacyjnym wydarzeniem sezonu dla fanów klasycznej motoryzacji. W tym roku firma Opel przypomina o sportowych sukcesach jej samochodów turystycznych. Pole position zajmuje Calibra V6, która w 1996 roku wygrała Międzynarodowe Mistrzostwa Samochodów Turystycznych (ITC). Calibra V6 to nie jedyny Opel na polu startowym. Będą mu towarzyszyć inne, ważne dla sportowej historii marki modele.
Grand Prix oldtimerów AvD na legendarnym torze Nürburgring jest kulminacyjnym wydarzeniem sezonu dla fanów klasycznej motoryzacji. W tym roku firma Opel przypomina o sportowych sukcesach jej samochodów turystycznych. Pole position zajmuje Calibra V6, która w 1996 roku wygrała Międzynarodowe Mistrzostwa Samochodów Turystycznych (ITC). Calibra V6 to nie jedyny Opel na polu startowym. Będą mu towarzyszyć inne, ważne dla sportowej historii marki modele.
Udostępnij:
Opel świętuje rocznicę zwycięstwa Calibry V6 w Międzynarodowych Mistrzostwach Samochodów Turystycznych w 1996 roku

Grand Prix oldtimerów AvD na legendarnym torze Nürburgring jest kulminacyjnym wydarzeniem sezonu dla fanów klasycznej motoryzacji. W tym roku firma Opel przypomina o sportowych sukcesach jej samochodów turystycznych. Pole position zajmuje Calibra V6, która w 1996 roku wygrała Międzynarodowe Mistrzostwa Samochodów Turystycznych (ITC). Czarna Calibra „Cliff” z Manuelem Reuterem za kierownicą zdobyła ostatni tytuł ITC mimo silnej konkurencji ze strony Alfy Romeo i Mercedesa. Na Nürburgring Calibrę z napędem na cztery koła poprowadzi były kierowca DTM, a obecnie ambasador marki Opel, Jockel Winkelhock.

Grand Prix oldtimerów AvD na legendarnym torze Nürburgring jest kulminacyjnym wydarzeniem sezonu dla fanów klasycznej motoryzacji. W tym roku firma Opel
Grand Prix oldtimerów AvD na legendarnym torze Nürburgring jest kulminacyjnym wydarzeniem sezonu dla fanów klasycznej motoryzacji. W tym roku firma Opel przypomina o sportowych sukcesach jej samochodów turystycznych. Pole position zajmuje Calibra V6, która w 1996 roku wygrała Międzynarodowe Mistrzostwa Samochodów Turystycznych (ITC). Calibra V6 to nie jedyny Opel na polu startowym. Będą mu towarzyszyć inne, ważne dla sportowej historii marki modele.

Calibra V6 to nie jedyny Opel na polu startowym. Mistrzowi ITC będzie towarzyszyć Irmscher Manta A (którą legendarni rajdowcy Walter Röhrl i Rauno Aaltonen doprowadzili do zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu Spa w 1975 roku), a także 4-grupowy Gerent Opel GT i 300-konny Steinmetz Commodore z 1971 roku. Kolejni ulubieńcy widowni to reprezentant 5. grupy Opel Rekord C, znany jako „Czarna wdowa”, oraz Opel Manta z grupy H, który od swojego debiutu pojawiał się na każdym 24-godzinnym wyścigu na Ringu.

Grand Prix oldtimerów AvD na legendarnym torze Nürburgring jest kulminacyjnym wydarzeniem sezonu dla fanów klasycznej motoryzacji. W tym roku firma Opel
Grand Prix oldtimerów AvD na legendarnym torze Nürburgring jest kulminacyjnym wydarzeniem sezonu dla fanów klasycznej motoryzacji. W tym roku firma Opel przypomina o sportowych sukcesach jej samochodów turystycznych. Pole position zajmuje Calibra V6, która w 1996 roku wygrała Międzynarodowe Mistrzostwa Samochodów Turystycznych (ITC). Calibra V6 to nie jedyny Opel na polu startowym. Będą mu towarzyszyć inne, ważne dla sportowej historii marki modele.

Tor w górach Eifel to także jak najbardziej odpowiednie miejsce dla Astry V8 Coupé z 500-konnym silnikiem, która wygrała 24-godzinny wyścig w „Zielonym Piekle” w 2003 roku. Kierowcami tego samochodu byli wówczas Manuel Reuter, Timo Scheider, Marcel Tiemann i Volker Strycek.

Grand Prix oldtimerów AvD na legendarnym torze Nürburgring jest kulminacyjnym wydarzeniem sezonu dla fanów klasycznej motoryzacji. W tym roku firma Opel
Grand Prix oldtimerów AvD na legendarnym torze Nürburgring jest kulminacyjnym wydarzeniem sezonu dla fanów klasycznej motoryzacji. W tym roku firma Opel przypomina o sportowych sukcesach jej samochodów turystycznych. Pole position zajmuje Calibra V6, która w 1996 roku wygrała Międzynarodowe Mistrzostwa Samochodów Turystycznych (ITC). Calibra V6 to nie jedyny Opel na polu startowym. Będą mu towarzyszyć inne, ważne dla sportowej historii marki modele.

Na Grand Prix oldtimerów pojawi się też wyścigowa Astra — samochód zaprezentowany w 2001 roku na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie, który prawie wszedł do produkcji jako OPC X-Treme. Stoisko Opel Classic na padoku przygotowało specjalną atrakcję dla fanów rajdów. Modelowi OPC X-Treme będą towarzyszyć trzy samochody rajdowe kierowane przez zdobywcę tytułów w Rajdowych Mistrzostwach Świata i Europy Waltera Röhrla: Ascona A i Kadett C GT/E z czasów legendarnego duetu Röhrl/Berger oraz Opel Ascona 400, którym Röhrl i jego pilot Christian Geistdörfer wywalczyli Rajdowe Mistrzostwo Świata w 1982 roku.

Grand Prix oldtimerów AvD na legendarnym torze Nürburgring jest kulminacyjnym wydarzeniem sezonu dla fanów klasycznej motoryzacji. W tym roku firma Opel
Grand Prix oldtimerów AvD na legendarnym torze Nürburgring jest kulminacyjnym wydarzeniem sezonu dla fanów klasycznej motoryzacji. W tym roku firma Opel przypomina o sportowych sukcesach jej samochodów turystycznych. Pole position zajmuje Calibra V6, która w 1996 roku wygrała Międzynarodowe Mistrzostwa Samochodów Turystycznych (ITC). Calibra V6 to nie jedyny Opel na polu startowym. Będą mu towarzyszyć inne, ważne dla sportowej historii marki modele.

Oprócz zabytkowych oldtimerów nie zabraknie także współczesnych pojazdów reprezentowanych przez samochody turystyczne z serii TCR. Nowy Opel Astra TCR zadebiutuje na GP oldtimerów u boku Calibry V6 i spółki. Opel Astra TCR to połączenie samochodu seryjnego z najnowocześniejszą techniką wyścigową. Pojazd ten umożliwia zespołom prywatnym uczestniczenie w wyścigach sprinterskich i długodystansowych według ściśle określonych reguł. Pięciodrzwiowa Astra jest napędzana wysoko wydajnym turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2 litrów, generującym maksymalne dopuszczone regulaminem wartości mocy (300 KM) i momentu obrotowego (420 Nm). W samochodzie, który w stanie suchym waży tylko 1200 kilogramów, taka jednostka pozwala odnosić spektakularne sportowe sukcesy, generując przystępne koszty.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie