Trasa W-Z: w czasie przebudowy w centrum mniej wypadków, ale za to więcej kolizji

Wiesław Pierzchała
Jarosław Kosmatka/archiwum Dziennika Łódzkiego
Jarosław Kosmatka/archiwum Dziennika Łódzkiego
Przebudowa trasy W-Z, którą rozpoczęto na początku listopada, spowodowała rewolucyjne zmiany w ruchu w centrum miasta. Policjanci z drogówki zaznaczają, że zmalała tam liczba wypadków - m.in. na skrzyżowaniu al. Kościuszki i al. Mickiewicza, które pod tym względem należało do najbardziej niebezpiecznych w Łodzi. Przybyło za to kolizji na pobliskich ulicach, którymi przebiegają objazdy.
Jarosław Kosmatka/archiwum Dziennika Łódzkiego
Jarosław Kosmatka/archiwum Dziennika Łódzkiego

- Dzieje się tak dlatego, że ulice z objazdami są teraz bardziej zatłoczone, tworzą się na nich korki. Tkwiący w nich kierowcy stają się nerwowi. Niektórzy z nich są spóźnieni. Dlatego, aby nadrobić stracony czas, wymuszają pierwszeństwo przejazdu i wciskają się przed inne auta. A wtedy o kolizję nietrudno - mówi młodszy aspirant Marzanna Boratyńska z wydziału ruchu drogowego Komendy Miejskiej Policji w Łodzi.

Dzieje się tak nie tylko na wspomnianych ulicach w samym centrum, lecz także na ul. Obywatelskiej, z której częściej niż zwykle korzystają kierowcy regularnie jeżdżący na trasie Retkinia - Widzew.

Paradoksalnie od czasu początku remontu kolizji jest więcej, mimo że po ulicach jeździ mniej aut, bowiem wielu kierowców przesiadło się na rowery lub pojazdy MPK.

I tu kolejny problem, bo coraz częściej dochodzi do potrąceń pieszych przez rowerzystów.

- Wśród nich dominują młodzi cykliści, do 25. roku życia, którzy jeżdżą po chodnikach - tam, gdzie im nie wolno i zapominają, że piesi mają pierwszeństwo. Na dodatek niektórzy z nich podczas jazdy rozmawiają przez telefon lub słuchają muzyki, mając słuchawki na uszach, co ich rozprasza, a wtedy łatwo kogoś potrącić - przyznaje Marzanna Boratyńska.

Od stycznia do świąt Bożego Narodzenia doszło w Łodzi do 1.677 wypadków, w których było 30 zabitych i 2.077 rannych, a także do 7.683 kolizji. Dla porównania - przed rokiem w tym samym okresie doszło do 1.641 wypadków, w których było 32 zabitych i 1.981 rannych, a także do 7.318 kolizji. Oznacza to, że liczba kolizji wzrosła aż o ponad 350.

                                                                                                       źródło: Dziennik Łódzki

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty