Toyoty GR86. Sportowe coupe wyprzedane w Polsce w... 35 sekund

Mariusz Michalak
Toyota GR86 Przedsprzedaż nowej Toyoty GR86, która zastąpiła model GT86, rozpoczęła się i zakończyła w poniedziałek 21 lutego. Limitowana seria 50 egzemplarzy sportowego coupe, które zostały przeznaczone na polski rynek, została zamówiona w 35 sekund.Fot. Toyota
Toyota GR86 Przedsprzedaż nowej Toyoty GR86, która zastąpiła model GT86, rozpoczęła się i zakończyła w poniedziałek 21 lutego. Limitowana seria 50 egzemplarzy sportowego coupe, które zostały przeznaczone na polski rynek, została zamówiona w 35 sekund.Fot. Toyota
Przedsprzedaż nowej Toyoty GR86, która zastąpiła model GT86, rozpoczęła się i zakończyła w poniedziałek 21 lutego. Limitowana seria 50 egzemplarzy sportowego coupe, które zostały przeznaczone na polski rynek, została zamówiona w 35 sekund.

„Tylko 35 sekund! Tyle wystarczyło, żeby spłynęły do nas zamówienia na wszystkie egzemplarze nowego GR86. To niesamowity sukces tego auta i zespołu Toyota Gazoo Racing, który stoi za jego budową. Ten samochód powstał z pasji naszego szefa Akio Toyody do motorsportu i sportowych pojazdów. Pasji, którą my w całej Toyocie podzielamy. Bardzo się cieszę, że polscy kierowcy dzielą ją razem z nami” – powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.

Toyota GR86 <br><br>Przedsprzedaż nowej Toyoty GR86, która zastąpiła model GT86, rozpoczęła się i zakończyła w poniedziałek 21 lutego. Limitowana seria 50 egzemplarzy sportowego coupe, które zostały przeznaczone na polski rynek, została zamówiona w 35 sekund.<br><br>Fot. Toyota Dla porównania, w całym 2012 roku, czyli w pierwszym roku sprzedaży, model GT86 znalazł w Polsce 126 nabywców, a łącznie pasjonaci sportowych samochodów w naszym kraju kupili 365 tych aut. GT86, który kontynuował tradycję słynnej sportowej Corolli AE86 i na całym świecie służył zawodnikom do startów w wyścigach, rajdach i zawodach driftingowych, zanotował łączną globalną sprzedaż 220 tys. egzemplarzy.

Aż 78% z 50 egzemplarzy GR86 zamówionych przez polskich klientów to auta w najwyższej konfiguracji Executive z manualną, 6-biegową skrzynią. Kolejne 18% nabywców wybrało tę samą wersję, ale z przekładnią automatyczną. Pozostałe 4% to auta z manualną skrzynią i podstawowym wyposażeniem Dynamic. Pierwsze egzemplarze nowego GR86 dotrą do salonów w połowie 2022 roku. Samochód będzie produkowany na rynek europejski przez dwa lata w ograniczonej liczbie egzemplarzy.

Toyota GR8. Co to za auto? 

Nowa Toyota GR86 to trzeci globalny samochód z linii GR. Auto dołączyło do dwóch innych sportowych modeli marki – GR Supry i GR Yarisa. Nowy model kontynuuje najlepsze tradycje poprzednika – zachował klasyczny układ silnika zamontowanego z przodu i tylnego napędu oraz wolnossący silnik typu bokser. Jednocześnie GR86 jest lżejsze, mocniejsze i bardziej dynamiczne oraz pod każdym względem lepsze i bardziej dopracowane.

Nowy GR86 to czteroosobowe coupe, które nawiązuje stylistyką do sięgającej lat 60. tradycji samochodów sportowych Toyoty i korzysta z doświadczeń marki w międzynarodowych rajdach i wyścigach. Auto jest nieco niższe i szersze od poprzednika, ma bardzo nisko położony środek ciężkości, a kierowca siedzi o 5 mm niżej. Jego konstrukcja została wzmocniona, a sztywność nadwozia wzrosła o 50 procent. Nowe zawieszenie obejmuje niezależne kolumny MacPhersona z przodu i podwójne wahacze przy tylnej osi. Pomimo większych wymiarów samochód jest lżejszy od GT86 o około 20 kg dzięki zastosowaniu aluminium w poszyciu dachu, przednich błotnikach i masce oraz nowemu projektowi przednich foteli, układu wydechowego i wału napędowego. Te rozwiązania sprawiły, że GR86 jest najlżejszym autem w swojej klasie.

Wolnossący silnik typu bokser o pojemności 2,4 l wytwarza 234 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego. GR86 z sześciobiegową skrzynią manualną rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy (6,9 s ze skrzynią automatyczną). Prędkość maksymalna wynosi 226 km/h (216 km/h ze skrzynią automatyczną). W standardzie jest tylny mechanizm o ograniczonym poślizgu Torsen oraz selektor trybów jazdy.

GR86 kosztuje od 169 900 zł za wersję ze skrzynią manualną oraz od 180 900 zł za auto wyposażone w sześciobiegową skrzynię automatyczną.

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie