Toyoty GR86. Sportowe coupe wyprzedane w Polsce w... 35 sekund

Mariusz Michalak
Toyota GR86 Przedsprzedaż nowej Toyoty GR86, która zastąpiła model GT86, rozpoczęła się i zakończyła w poniedziałek 21 lutego. Limitowana seria 50 egzemplarzy sportowego coupe, które zostały przeznaczone na polski rynek, została zamówiona w 35 sekund.Fot. Toyota
Toyota GR86 Przedsprzedaż nowej Toyoty GR86, która zastąpiła model GT86, rozpoczęła się i zakończyła w poniedziałek 21 lutego. Limitowana seria 50 egzemplarzy sportowego coupe, które zostały przeznaczone na polski rynek, została zamówiona w 35 sekund.Fot. Toyota
Przedsprzedaż nowej Toyoty GR86, która zastąpiła model GT86, rozpoczęła się i zakończyła w poniedziałek 21 lutego. Limitowana seria 50 egzemplarzy sportowego coupe, które zostały przeznaczone na polski rynek, została zamówiona w 35 sekund.

„Tylko 35 sekund! Tyle wystarczyło, żeby spłynęły do nas zamówienia na wszystkie egzemplarze nowego GR86. To niesamowity sukces tego auta i zespołu Toyota Gazoo Racing, który stoi za jego budową. Ten samochód powstał z pasji naszego szefa Akio Toyody do motorsportu i sportowych pojazdów. Pasji, którą my w całej Toyocie podzielamy. Bardzo się cieszę, że polscy kierowcy dzielą ją razem z nami” – powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.

Toyota GR86 <br><br>Przedsprzedaż nowej Toyoty GR86, która zastąpiła model GT86, rozpoczęła się i zakończyła w poniedziałek 21 lutego. Limitowana seria 50 egzemplarzy sportowego coupe, które zostały przeznaczone na polski rynek, została zamówiona w 35 sekund.<br><br>Fot. Toyota Dla porównania, w całym 2012 roku, czyli w pierwszym roku sprzedaży, model GT86 znalazł w Polsce 126 nabywców, a łącznie pasjonaci sportowych samochodów w naszym kraju kupili 365 tych aut. GT86, który kontynuował tradycję słynnej sportowej Corolli AE86 i na całym świecie służył zawodnikom do startów w wyścigach, rajdach i zawodach driftingowych, zanotował łączną globalną sprzedaż 220 tys. egzemplarzy.

Aż 78% z 50 egzemplarzy GR86 zamówionych przez polskich klientów to auta w najwyższej konfiguracji Executive z manualną, 6-biegową skrzynią. Kolejne 18% nabywców wybrało tę samą wersję, ale z przekładnią automatyczną. Pozostałe 4% to auta z manualną skrzynią i podstawowym wyposażeniem Dynamic. Pierwsze egzemplarze nowego GR86 dotrą do salonów w połowie 2022 roku. Samochód będzie produkowany na rynek europejski przez dwa lata w ograniczonej liczbie egzemplarzy.

Toyota GR8. Co to za auto? 

Nowa Toyota GR86 to trzeci globalny samochód z linii GR. Auto dołączyło do dwóch innych sportowych modeli marki – GR Supry i GR Yarisa. Nowy model kontynuuje najlepsze tradycje poprzednika – zachował klasyczny układ silnika zamontowanego z przodu i tylnego napędu oraz wolnossący silnik typu bokser. Jednocześnie GR86 jest lżejsze, mocniejsze i bardziej dynamiczne oraz pod każdym względem lepsze i bardziej dopracowane.

Nowy GR86 to czteroosobowe coupe, które nawiązuje stylistyką do sięgającej lat 60. tradycji samochodów sportowych Toyoty i korzysta z doświadczeń marki w międzynarodowych rajdach i wyścigach. Auto jest nieco niższe i szersze od poprzednika, ma bardzo nisko położony środek ciężkości, a kierowca siedzi o 5 mm niżej. Jego konstrukcja została wzmocniona, a sztywność nadwozia wzrosła o 50 procent. Nowe zawieszenie obejmuje niezależne kolumny MacPhersona z przodu i podwójne wahacze przy tylnej osi. Pomimo większych wymiarów samochód jest lżejszy od GT86 o około 20 kg dzięki zastosowaniu aluminium w poszyciu dachu, przednich błotnikach i masce oraz nowemu projektowi przednich foteli, układu wydechowego i wału napędowego. Te rozwiązania sprawiły, że GR86 jest najlżejszym autem w swojej klasie.

Wolnossący silnik typu bokser o pojemności 2,4 l wytwarza 234 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego. GR86 z sześciobiegową skrzynią manualną rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy (6,9 s ze skrzynią automatyczną). Prędkość maksymalna wynosi 226 km/h (216 km/h ze skrzynią automatyczną). W standardzie jest tylny mechanizm o ograniczonym poślizgu Torsen oraz selektor trybów jazdy.

GR86 kosztuje od 169 900 zł za wersję ze skrzynią manualną oraz od 180 900 zł za auto wyposażone w sześciobiegową skrzynię automatyczną.

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja radzi jak zaplanować podróż

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty