Toyota zastosuję biosyntetyczną gumę w swoich autach

(mm/ip)
Fot. Toyota
Fot. Toyota
Udostępnij:
W przyszłym miesiącu Toyota stanie się pierwszym na świecie producentem samochodów, wykorzystującym biohydrynę, nowo opracowaną gumę ekologiczną. W maju pierwsze samochody japońskiego producenta otrzymają wykonane z nowego tworzywa przewody układu wspomagania i wężyki czujników podciśnienia. Do końca tego roku nowe wężyki zostaną wprowadzone do wszystkich samochodów Toyoty produkowanych w Japonii.
Fot. Toyota
Fot. Toyota

Toyota stale szuka nowych rozwiązań, które zmniejszą wpływ motoryzacji na środowisko i ograniczą nasze uzależnienie od ropy i gazu. Guma biohydrynowa wynaleziona przez Toyotę we współpracy z Zeon Corporation i Sumitomo Riko Co., Ltd. powstaje przy użyciu epichlorohydryny pochodzenia roślinnego, zamiast podobnej substancji uzyskiwanej z ropy, która obecnie jest powszechnie stosowana w branży motoryzacyjnej. Rośliny w czasie wzrostu zużywają dwutlenek węgla, dlatego wykorzystanie biomasy w tworzywach sztucznych powoduje obniżenie wpływu ich produkcji i utylizacji na środowisko. W przypadku nowych przewodów gumowych Toyoty ich ślad węglowy będzie niższy o 20% w porównaniu do wężyków wytwarzanych z ropy.

W produkcji gumy biohydrynowej stosuje się zaawansowane metody łączenia substancji pochodzenia roślinnego i naftowego na poziomie molekularnym. Dzięki temu nowy materiał spełnia najwyższe standardy pod względem odporności na oleje, wysoką temperaturę i starzenie się, obowiązujące producentów elementów układu napędowego i kierowniczego samochodów. Guma biohydrynowa nie ustępuje konwencjonalnemu syntetykowi również pod względem jakości i możliwości masowej produkcji. Dlatego niedługo Toyota wprowadzi nowy materiał do produkcji także innych elementów gumowych, np. przewodów hamulcowych czy paliwowych.

 Wykorzystanie gumy biohydrynowej w samochodach to krok do realizacji ambitnego planu Toyota Environmental Challenge 2050. W październiku 2015 roku Toyota ogłosiła, że w ciągu następnych 35 lat zredukuje emisję dwutlenku węgla związaną z całą działalnością firmy niemal do zera. Oznacza to masową produkcję samochodów bezemisyjnych oraz taką organizację produkcji, administracji i logistyki firmy, a także wykorzystywanych przez koncern źródeł energii, aby radykalnie zmniejszyć ich wpływ na środowisko.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie