Wnętrze zostało doskonale zaplanowane. Pod tym względem Yaris bije na głowę wiele aut znacznie większych i droższych. Wygodnie podróżuje się na przednich, dobrze wyprofilowanych fotelach. Nawet dłuższe wyjazdy nie powodują bólu pleców. Wysoko umieszczone fotele nie tylko zapewniają wygodne wsiadanie i wysiadanie, ale także poprawiają obserwację drogi. Trochę gorzej jest na tylnych kanapach. Czują się tu dobrze nawet wysocy pasażerowie, ale gorzej z miejscem na kolana.
Deskę rozdzielczą można śmiało uznać za oryginalną. Wszystkie wskaźniki i lampki kontrolne zgrupowano w centralnej części, a wyświetlacz ma specyficzną konstrukcję. Rozwiązanie to nie wszystkim się jednak podoba, nie braknie kierowców przyzwyczajonych do tradycyjnych zegarów. Na pochwałę zasługuje duża liczba schowków.
Konstruktorzy Yarisa udowodnili, że mały samochód może być również bezpieczny - w testach zderzeniowych osiąga bardzo dobre wyniki.
Toyota Yaris wyposażona jest w szesnastozaworowy silnik benzynowy o pojemności 1.0 litra, ze zmienną regulacją faz rozrządu.
- Kupiłem Yarisa w salonie za niecałe 35 tys. zł - powiedział Jan Michalski z Kwidzyna, sprzedający swoje auto na giełdzie. - Na liczniku jest 80 tys. kilometrów przebiegu, ale regularnie wykonywałem zalecane w instrukcji przeglądy. Wszystko działa bez zarzutu. Zużycie paliwa w ruchu miejskim nie przekracza 6 litrów. Drażniło mnie jedynie trochę zbyt twarde zawieszenie. Wcześniej jeździłem większymi samochodami i stąd chyba takie odczucia.
Zdaniem specjalisty
Paweł Luks, dyrektor techniczny firmy Toyota Carter
- Toyota Yaris to na wskroś nowoczesny i solidnie wykonany samochód. Nie doszukamy się w nim typowych usterek. Litrowy silnik praktycznie nie wymaga żadnych interwencji mechaników. Nie należy obawiać się korozji nadwozia, bo firma daje aż 12 lat gwarancji na perforację blach. Nie widziałem jeszcze Yarisa ze śladami rdzy. Zawieszenie jest proste, ale trwałe. Nawet jazda z pełnym obciążeniem i po dziurawych drogach specjalnie mu nie szkodzi. Nowością w tej klasie jest zastosowanie filtra przed wentylatorem nawiewu powietrza do wnętrza auta. Posiadaczom Yarisów polecam, żeby nie oszczędzali na przeglądach co 30 tys. km i obsługach międzyprzeglądowych co 15 tys. km. To się opłaci. Ważne jest też tankowanie czystego paliwa.
Konkurencja na giełdzie
czyli samochody wycenione na ok. 25 tys. zł
BMW 520 2.0 | 1994 r. |
Daewoo Leganza 2.0 | 1998 r. |
Ford Mondeo 1.8 | 1998 r. |
Honda Civic 1.4 | 1997 r. |
Mercedes 124 3.0 D | 1991 r. |
Opel Astra 1.4 | 1999 r. |
Opel Corsa 1.2 | 2001 r. |
Renault Laguna 2.0 | 1995 r. |
Seat Cordoba 1.4 | 1999 r. |
VW Passat 1.9 D | 1996 r. |
Ceny fabrycznych części zamiennych
Nakładka zderzaka przedniego | 589 zł |
Reflektor | 576 zł |
Łożysko piasty przedniego koła | 207 zł |
Łańcuszek rozrządu | 514 zł |
Klocki hamulcowe komplet przód | 227 zł |
Tarcza hamulca przedniego koła | 342 zł |
Filtr oleju | 32 zł |
Filtr powietrza | 47 zł |
Amortyzator przedni | 424 zł |
Dane techniczne
Model | Toyota Yaris 1.0 99 r. |
Wymiary (mm) | 3610x1660x1500 |
Rozstaw osi (mm) | 2370 |
Rozstaw kół (mm) | 1432 przód, 1420 tył |
Masa własna (kg) | 920 |
Dopuszczalna masa (kg) | 1410 |
Objętość bagażnika (dm sześc.) | 205 |
Silnik | rzędowy umieszczony poprzecznie - 4 cylindry |
Pojemność (cm sześc.) | 998 |
Moc (KM) | 68 |
Stopień sprężenia | 10 |
Zawieszenie | przednie kolumna typu McPherson |
Układ kierowniczy | wspomaganie w seryjnym wyposażeniu |
Rozpędzanie 0-100 km/godz. (sek.) | 12 |
Prędkość maksymalna (km/godz.) | 156 |
Zużycie paliwa przy 120 (km/godz.) (l) | 4,8 |
Zużycie paliwa w jeździe miejskiej (l) | 6,7 |
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?