Toyota ViRA. Mniejszy brat RAV4 na targach Tokyo Auto Salon

(mm/ip)
Po sukcesie, jakim okazał się kompaktowy crossover C-HR, Toyota nie spoczęła na laurach i zabrała się za opracowanie jeszcze mniejszego auta na podniesionym nadwoziu. Oto Toyota ViRA / Fot. Toyota
Po sukcesie, jakim okazał się kompaktowy crossover C-HR, Toyota nie spoczęła na laurach i zabrała się za opracowanie jeszcze mniejszego auta na podniesionym nadwoziu. Oto Toyota ViRA / Fot. Toyota
Udostępnij:
Po sukcesie, jakim okazał się kompaktowy crossover C-HR, Toyota nie spoczęła na laurach i zabrała się za opracowanie jeszcze mniejszego auta na podniesionym nadwoziu. Oto Toyota ViRA.
Po sukcesie, jakim okazał się kompaktowy crossover C-HR, Toyota nie spoczęła na laurach i zabrała się za opracowanie jeszcze mniejszego auta na podniesionym
Po sukcesie, jakim okazał się kompaktowy crossover C-HR, Toyota nie spoczęła na laurach i zabrała się za opracowanie jeszcze mniejszego auta na podniesionym nadwoziu. Oto Toyota ViRA / Fot. Toyota

Toyota, twórca segmentu SUV-ów z samonośnym nadwoziem za sprawą RAV4, od pewnego czasu w interesujący sposób walczy o młodszych klientów. Najpierw był szalony AYGO ze znakiem X na przedzie, o designie inspirowanym estetyką J-pop i ogromnych możliwościach indywidualnego projektowania wyglądu nadwozia. Po nim pojawił się Yaris utrzymany w podobnej estetyce. Potem przyszedł czas się nowy hybrydowy koncept – pięciodrzwiowy crossover C-HR o odważnej stylistyce i kompaktowych rozmiarach, który już na początku roku wejdzie do sprzedaży także w Polsce. Toyota pomyślała też o młodych miłośnikach wyścigów i driftu, którzy niedługo doczekają się produkcyjnej wersji sportowego S-FR, mniejszego brata GT86. A już za kilka dni czeka nas kolejna sensacja od Toyoty – crossover segmentu B.

Po sukcesie, jakim okazał się kompaktowy crossover C-HR, Toyota nie spoczęła na laurach i zabrała się za opracowanie jeszcze mniejszego auta na podniesionym
Po sukcesie, jakim okazał się kompaktowy crossover C-HR, Toyota nie spoczęła na laurach i zabrała się za opracowanie jeszcze mniejszego auta na podniesionym nadwoziu. Oto Toyota ViRA / Fot. Toyota

Toyota ViRA Concept to samochód dla tych, którzy lubią na innych kierowców patrzeć z góry, ale nie mają wiele do wożenia – ani nadmiaru gotówki. Jeśli ten trzydrzwiowy crossover zostanie zaakceptowany do produkcji, będzie niebezpiecznym konkurentem dla Nissana Juke. ViRA łączy cechy dwóch hitów Toyoty – Yarisa i RAV4, z domieszką drapieżności rodem z GT86, któremu nowy koncept zawdzięcza sportowy profil coupe.

Gwarantem sukcesu ma być również Vitz,y napęd hybrydowy Toyoty, wzięty z nowego Priusa, czyli połączenie silnika benzynowego 1.8 z elektrycznym o łącznej mocy 122 KM. Prius IV, który zadebiutuje w Polsce w pierwszej połowie tego roku, zużywa średnio tylko 3 l/ 100 km. Wiele wskazuje na to, że maleńki crossover wykaże się jeszcze niższym spalaniem. Na niektórych rynkach auto nosi nazwę ViTZ. ViRA jest więc połączeniem pierwszych dwóch liter z obu nazw: ViTZ oraz RAV4.

Samochód zadebiutuje na targach Tokyo Auto Salon 15 stycznia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Akcja policji w Bydgoszczy. Bezpieczeństwo pieszych

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie