Toyota TS050 Hybrid. W Silverstone zawalczy o pierwsze zwycięstwo

(ip)
Toyota TS050 HybridJuż w ten weekend rozpoczynają się Mistrzostwa Świata FIA w wyścigach długodystansowych (FIA World Endurance Championship). W 6-godzinnym wyścigu w Silverstone w Wielkiej Brytanii Toyota GAZOO Racing wystawi nowy bolid, TS050 Hybrid. Będzie to już piąty sezon serii, powołanej do życia w 2012 roku. Toyota będzie walczyć o odzyskanie tytułu mistrza, który wywalczyła w 2014 roku, a w ubiegłym roku utraciła na rzecz Porsche. Fot. Toyota
Toyota TS050 HybridJuż w ten weekend rozpoczynają się Mistrzostwa Świata FIA w wyścigach długodystansowych (FIA World Endurance Championship). W 6-godzinnym wyścigu w Silverstone w Wielkiej Brytanii Toyota GAZOO Racing wystawi nowy bolid, TS050 Hybrid. Będzie to już piąty sezon serii, powołanej do życia w 2012 roku. Toyota będzie walczyć o odzyskanie tytułu mistrza, który wywalczyła w 2014 roku, a w ubiegłym roku utraciła na rzecz Porsche. Fot. Toyota
Udostępnij:
Już w ten weekend rozpoczynają się Mistrzostwa Świata FIA w wyścigach długodystansowych (FIA World Endurance Championship). W 6-godzinnym wyścigu w Silverstone w Wielkiej Brytanii Toyota GAZOO Racing wystawi nowy bolid, TS050 Hybrid. Będzie to już piąty sezon serii, powołanej do życia w 2012 roku. Toyota będzie walczyć o odzyskanie tytułu mistrza, który wywalczyła w 2014 roku, a w ubiegłym roku utraciła na rzecz Porsche.
Toyota TS050 HybridJuż w ten weekend rozpoczynają się Mistrzostwa Świata FIA w wyścigach długodystansowych (FIA World Endurance Championship). W 6-godzinnym
Toyota TS050 Hybrid

Już w ten weekend rozpoczynają się Mistrzostwa Świata FIA w wyścigach długodystansowych (FIA World Endurance Championship). W 6-godzinnym wyścigu w Silverstone w Wielkiej Brytanii Toyota GAZOO Racing wystawi nowy bolid, TS050 Hybrid. Będzie to już piąty sezon serii, powołanej do życia w 2012 roku. Toyota będzie walczyć o odzyskanie tytułu mistrza, który wywalczyła w 2014 roku, a w ubiegłym roku utraciła na rzecz Porsche.

Fot. Toyota

W tym sezonie seria FIA WEC będzie się składała z 9 wyścigów, z których najważniejszy jest jak co roku 24-godzinny wyścig w Le Mans. W Silverstone nowy TS050 Hybrid wystartuje po raz pierwszy, konkurując z Porsche i Audi w klasie LMP1-Hybrid.

Zaprojektowany od nowa napęd hybrydowy TS050 składa się z 2,4-litrowego silnika benzynowego twin-turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz dwóch silników elektrycznych na przedniej i tylnej osi, wykorzystujących energię gromadzoną podczas hamowania rekuperacyjnego w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 8 MJ (podczas hamowania silniki elektryczne pełnią rolę generatorów). Takie rozwiązanie jest zgodne z nowymi regulacjami FIA, które ograniczają przepływ paliwa i łączną energię czerpaną z silnika spalinowego.

Tak jak w ubiegłych latach, Toyota wystawi dwa samochody. W obu drużynach za kierownicą siądą Brytyjczycy, których osiągnięcia na pewno spotkają się z dużym zainteresowaniem publiczności w Silverstone. Bolid #5 poprowadzi mistrz świata z 2014 roku, Anthony Davidson, zmieniający się z Sébastienem Buemim, który także uzyskał tytuł dwa lata temu, oraz Kazukim Nakajimą. Kierowcy bolidu #6 to Brytyjczyk Mike Conway, Francuz Stéphane Sarrazin i Kamui Kobayashi, nowy członek zespołu.

Toyota TS050 HybridJuż w ten weekend rozpoczynają się Mistrzostwa Świata FIA w wyścigach długodystansowych (FIA World Endurance Championship). W 6-godzinnym
Toyota TS050 Hybrid

Już w ten weekend rozpoczynają się Mistrzostwa Świata FIA w wyścigach długodystansowych (FIA World Endurance Championship). W 6-godzinnym wyścigu w Silverstone w Wielkiej Brytanii Toyota GAZOO Racing wystawi nowy bolid, TS050 Hybrid. Będzie to już piąty sezon serii, powołanej do życia w 2012 roku. Toyota będzie walczyć o odzyskanie tytułu mistrza, który wywalczyła w 2014 roku, a w ubiegłym roku utraciła na rzecz Porsche.

Fot. Toyota

Start w Silverstone będzie debiutem Kobayashiego w Toyota GAZOO Racing. Japończyk dołączył do zespołu jesienią ubiegłego roku jako kierowca testowy i rezerwowy. Tor w Silverstone jest mu jednak znany z czterech wyścigów serii British Grand Prix.

 Na torze w Silverstone kierowcy muszą się zmierzyć z wieloma szybkimi zakrętami i nieprzewidywalną pogodą na Wyspach. W 2014 roku intensywny deszcz doprowadził do przedwczesnego zakończenia wyścigu. Z kolei w ubiegłym roku zawody rozegrały się w jaskrawym słońcu. Wiodący TS040 Hybrid zajął trzecie miejsce, po ukończeniu 201 okrążeń i przejechaniu 1186 km, ze średnią prędkością 197 km/h, uwzględniając 7 planowych pit-stopów. 

Toyota znalazła się na podium w każdym dotychczasowym wyścigu w Silverstone w ramach serii FIA WEC. W 2014 roku TS040 Hybrid zajął pierwsze miejsce. Zespół japońskiej marki ma nadzieję powtórzyć ten sukces w najbliższy weekend.

 

 

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie