Toyota RAV4 Hybrid. Crossover z napędem hybrydowym

(mm) TVN Turbo/x-news
Toyota RAV4 Hybrid Wariant hybrydowy to silnik benzynowy o pojemności 2.5 litra, który został połączony z motorem elektrycznym. Motor spalinowy dostarcza 155 KM i 206 Nm, jednostka elektryczna 143 KM i 270 Nm, natomiast łączna moc systemowa to 197 KM.Fot. Toyota
Toyota RAV4 Hybrid Wariant hybrydowy to silnik benzynowy o pojemności 2.5 litra, który został połączony z motorem elektrycznym. Motor spalinowy dostarcza 155 KM i 206 Nm, jednostka elektryczna 143 KM i 270 Nm, natomiast łączna moc systemowa to 197 KM.Fot. Toyota
Napęd hybrydowy w segmencie crossoverów? Toyota RAV4 Hybrid udowadnia, że takie połączenie ma rację bytu. Auto ważące prawie 1800 kilogramów, dużą masę rekompensuje nam 2,5 litrową jednostką benzynową oraz silnikiem elektrycznym, zapewniającymi nam łączną moc 197 KM. Ogromnym plusem jest również fakt, że w mieście samochód ten spali średnio 5 litrów na każde 100 kilometrów.
Toyota RAV4 Hybrid Wariant hybrydowy to silnik benzynowy o pojemności 2.5 litra, który został połączony z motorem elektrycznym. Motor spalinowy dostarcza
Toyota RAV4 Hybrid

Wariant hybrydowy to silnik benzynowy o pojemności 2.5 litra, który został połączony z motorem elektrycznym. Motor spalinowy dostarcza 155 KM i 206 Nm, jednostka elektryczna 143 KM i 270 Nm, natomiast łączna moc systemowa to 197 KM.

Fot. Toyota

Wariant hybrydowy to silnik benzynowy o pojemności 2.5 litra, który został połączony z motorem elektrycznym. Motor spalinowy dostarcza 155 KM i 210 Nm, jednostka elektryczna 143 KM i 270 Nm, natomiast łączna moc systemowa to 197 KM.

- Z górki hybrydowa Toyota zjeżdża bezszelestnie. Słychać tylko doładowywanie baterii podczas hamowania. Układ napędowy zaczyna wyć, wtedy wiadomo, że pracuje ten generator który jest odpowiedzialny za doładowywanie baterii. Jest jeszcze jeden generator, który jest odpowiedzialny za dołączanie się do silnika spalinowego i napędzanie samochodu. Przewidziano także trzeci silnik, który dołącza napęd tylnej osi - wyjaśnia Adam Kornacki z TVN Turbo.

Samochód został wyposażony w automatyczną skrzynią biegów e-CVT. Do 100 km/h przyspieszymy w 8,3 s, do wyboru jest także napęd AWD. Podstawową wersją hybrydowego RAV4 jest wersja Premium, zawierająca m.in. przednie i tylne lampy w technologii LED, czujniki deszczu i zmierzchu, tempomat, osłony zderzaków, felgi aluminiowe, automatyczną regulację świateł głównych, system „Inteligentny kluczyk” oraz elektrycznie podnoszoną klapę bagażnika. We wnętrzu znajdują się sportowe fotele, skórzane elementy wykończenia, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja oraz system multimedialny z ekranem dotykowym 7’’ i kamerą cofania.

Wersja Style zawiera dodatkowo elementy wykończenia wnętrza ze skóry Soft Velvet, czarną podsufitkę, podgrzewane przednie fotele, elektrycznie regulowany fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego, przyciemniane tylne szyby i 18-calowe aluminiowe felgi. Klienci mogą wybrać materiałową tapicerkę z elementami skóry naturalnej i syntetycznej Soft Velvet albo skórzane obicia Club w kolorze Light Beige lub Dark Rose za niewielką dopłatą.

**Dla najbardziej wymagających klientów została przygotowana wersja Prestige, która oferuje zaawansowane układy bezpieczeństwa - kamerę 360° (PVM), system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM) oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA). Ponadto wersja ta zawiera siedzenia z ekskluzywnej skóry Elegance w kolorze Light Beige, Dark Rose lub Deep Black, spryskiwacze reflektorów i podgrzewane wycieraczki.

Dla wszystkich wersji dostępny jest pakiet Safety, na który składają się najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa czynnego oparte na współpracy radaru i kamery. Składają się na niego układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych (PD), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (LDA + SC), aktywny tempomat (ACC), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), automatyczne światła drogowe (AHB), system monitorujący zmęczenie kierowcy (SWS) oraz przednie i tylne czujniki parkowania.

Za hybrydową Toyotę zapłacić trzeba od 134 900 zł. Dla przypomnienia za RAV 4 z silnikiem benzynowym 2.0 Valvematic trzeba zapłacić tyle samo co z wysokoprężnym 2.0 D-4D o mocy 143 KM - od 108 900 zł.

Toyota RAV 4 Hybrid i konkurenci

Marka/model

Toyota RAV4 Hybrid Premium

Lexus NX 300h Elite Mitsubishi Outlander 2016 Intense+
Cena (zł)

 134 900 zł

 175 100 zł 205 990 zł
Typ nadwozia/liczba drzwi

 SUV/5

 SUV/5 SUV/5
Liczba miejsc

 5 5 5
Wymiary i masy

Długość/szerokość/

wysokość (mm)

 4605/1845/16754630/1870/1645 4695/1800/1680
Rozstaw kół: przód/tył (mm)

 1570/1570

 1580/1580 1540/1540
Rozstaw osi (mm)

 2660 2660 2670
Masa własna (kg)

 1625

 1715 1810
Pojemność bagażnika (l)

 501 555 463
Pojemność zbiornika paliwa (l)

 56 56 45
Układ napędowy

Rodzaj paliwa

 benzyna benzyna benzyna
Pojemność (cm3)

 2494 2494 1998
Liczba cylindrów

 4 4 4
Napędzana oś

 przednia

 przednia 4x4
Skrzynia biegów:

typ/liczba przełożeń

 automatyczna/bezstopniowa automatyczna/bezstopniowa automatyczna/bezstopniowa
Osiągi

Silnik spalinowy -moc (KM) przy obr./min

 155 KM przy 5700 obr./min. 155 KM przy 5700 obr./min. 121 KM przy 4500 obr./min.
Moment obrotowy (Nm) przy obr./min.

 210 Nm przy 4200 obr./min. 210 Nm przy 4200 obr./min 195 Nm przy 4100 obr./min
Silnik/silniki elektryczny – moc (kW)

 105 105 i 50 60 i 60
Moment obrotowy (Nm)

 270

 270 i 139 137 i 195
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

 8,3 9,3 11,0
Prędkość maksymalna (km/h)

 185 180 170
Średnie spalanie (l/100 km)

 5,1 5,0 1,9
Emisja CO2 (g/km)

 118 116 44
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty