Toyota RAV4 Adventure. Co ma do zaoferowania nowa wersja?

Mariusz Michalak
Toyota RAV4 AdventureRAV4 Adventure to samochód dla osób, które lubią spędzać czas aktywnie i docenią zarówno terenowy wygląd, zwiększony prześwit i napęd na cztery koła, jak i niskie zużycie paliwa oraz cichą jazdę hybrydą – w szczególności możliwość poruszania się na niewydającym żadnych dźwięków silniku elektrycznym.Fot. Toyota
Toyota RAV4 AdventureRAV4 Adventure to samochód dla osób, które lubią spędzać czas aktywnie i docenią zarówno terenowy wygląd, zwiększony prześwit i napęd na cztery koła, jak i niskie zużycie paliwa oraz cichą jazdę hybrydą – w szczególności możliwość poruszania się na niewydającym żadnych dźwięków silniku elektrycznym.Fot. Toyota
RAV4 Adventure to samochód dla osób, które lubią spędzać czas aktywnie i docenią zarówno terenowy wygląd, zwiększony prześwit i napęd na cztery koła, jak i niskie zużycie paliwa oraz cichą jazdę hybrydą – w szczególności możliwość poruszania się na niewydającym żadnych dźwięków silniku elektrycznym.

RAV4 Adventure otrzymuje mocną, nawiązującą do terenówek stylistykę przodu. Zdecydowany wygląd SUV-a podkreśla czarny grill, znaczek Toyoty umiejscowiony niżej, pośrodku grilla zamiast tuż pod linią maski, a także przednie światła przeciwmgielne w nowych czarnych oprawach oraz srebrne osłony podwozia z przodu i z tyłu. Terenowy charakter nadają mu także poszerzone nadkola i nowe 19-calowe felgi aluminiowe z szarym, matowym wykończeniem.

RAV4 Adventure może być wyposażony w dwukolorowe nadwozie, m.in. w kolorze Urban Khaki połączonym z lakierem Dynamic Grey na dachu, przednich słupkach i tylnym spojlerze. Ta kompozycja to hołd dla klasycznej Toyoty Land Cruiser FJ40 z jasnym dachem.

We wnętrzu charakter RAV4 Adventure podkreśla specjalna tapicerka, łącząca gładką, czarną skórę syntetyczną, pikowaną na oparciach i siedzeniach, z kontrastowymi pomarańczowymi przeszyciami.

RAV4 w nowej wersji jest standardowo napędzany układem hybrydowym czwartej generacji z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i, realizowanym przez dodatkowy silnik elektryczny przy tylnej osi. Oszczędny i dynamiczny układ hybrydowy jest oparty na silniku benzynowym 2,5 l o najwyższej na świecie wydajności cieplnej, który napędza przednią oś we współpracy z silnikiem elektrycznym i generatorem. Łączna moc napędu hybrydowego AWD-i wynosi 222 KM. Auto rozpędza się od 0 do 100 km w 8,1 s i może ciągnąć przyczepę z hamulcem o masie 1650 kg.

Wersja Adventure otrzymuje także nowe projektorowe reflektory LED w światłach przednich i przeciwmgielnych. We wnętrzu pojawiło się nowe oświetlenie LED, podświetlane przyciski do otwierania okien oraz porty USB-C do ładowania telefonów i innych urządzeń.

Nowa specjalna wersja RAV4 pomoże mu utrzymać pozycję najlepiej sprzedającego się SUV-a na świecie, który do tej pory znalazł ponad 10 milionów nabywców. W 1994 roku RAV4 pojawił się jako zupełnie nowy typ samochodu, który zapoczątkował segment kompaktowych SUV-ów, łącząc możliwości lekkiego auta terenowego z komfortem jazdy i łatwością prowadzenia samochodu osobowego z samonośnym nadwoziem. Był to przełomowy samochód, który nieustannie wyróżnia się innowacyjnością i jako pierwszy wprowadził do swojego segmentu napęd hybrydowy. Do dziś RAV4 Hybrid jest najpopularniejszym zelektryfikowanym SUV-em na świecie.

RAV4 Adventure trafi do europejskich salonów w pierwszym kwartale 2022 roku.

Zobacz także: Tak prezentuje się Rolls-Royce Cullinan

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty