Toyota przejmuje Daihatsu

(ip)
Fot. Toyota
Fot. Toyota
Udostępnij:
Toyota Motor Corporation i Daihatsu Motor Co., Ltd. podpisały porozumienie o całkowitym przejęciu Daihatsu przez Toyotę. Największy producent samochodów na świecie posiada obecnie 51% udziałów partnera. Transakcja zostanie sfinalizowana w sierpniu 2016 roku poprzez wymianę akcji.
Fot. Toyota
Fot. Toyota

Celem umowy jest wspólna praca obu firm nad wypracowaniem spójnej strategii, skupiającej się na segmencie małych samochodów. W ramach współpracy oba przedsiębiorstwa wykorzystają swoje mocne strony dla obopólnej korzyści i zrównoważonego wzrostu. Przyczyni się to do wzmocnienia wartości obu marek.

Toyota i Daihatsu rozpoczęły współpracę w 1967 roku. Po połączeniu obie firmy utrzymają osobne struktury i style zarządzania, współpracując jako partnerzy w Toyota Group. Wspólna strategia ma posłużyć zwiększeniu konkurencyjności produktów i podejmowaniu ambitnych celów takich jak opracowywanie nowych technologii i wdrożenie działań w nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu.

„To dla nas szansa, abyśmy mogli w pełni sobie nawzajem zaufać i maksymalnie wykorzystać swoje atuty. Możemy teraz skoncentrować się na naszych najważniejszych kompetencjach. To moim zdaniem jest klucz do zwiększania konkurencyjności na globalnym rynku” – powiedział prezydent Toyoty, Akio Toyoda.

„Jestem przekonany, że tym porozumieniem położyliśmy podwaliny pod stabilny wzrost firmy przez następne 100 lat. To dla nas doskonała okazja do scementowania naszych relacji z Toyotą i wyniesienia marki Daihatsu do najwyższych światowych standardów” – dodał prezydent Daihatsu, Masanori Mitsui.

W ramach wspólnej strategii Toyota i Daihatsu udostępnią sobie wzajemnie zasoby i infrastrukturę oraz wymienią się ekspercką wiedzą i technologiami. Współpraca wzmocni obie marki i pozwoli szybciej opracowywać nowe, konkurencyjne produkty.

Produkcja małych samochodów

Toyota i Daihatsu zachowają osobne linie modeli, które zostaną dostosowane do preferencji klientów i specyfiki każdej marki. Daihatsu weźmie na siebie odpowiedzialność za rozwój małych samochodów dla obu marek, koncentrując się na tych grupach klientów, w których marka ma już wyrobioną silną pozycję. Ponadto firma będzie doskonalić procesy związane z planowaniem produktów i rozwojem technologicznym małych samochodów obu marek.

Technologie

Oba przedsiębiorstwa będą dzielić się strategiami rozwoju i wdrażania nowych technologii, począwszy już od etapu koncepcyjnego. Toyota będzie nadal koncentrować się na technologiach związanych z ochroną środowiska, bezpieczeństwem, doświadczeniem kierowcy i pasażerów podczas jazdy oraz komfortem. Daihatsu skupi się na wdrażaniu nowych rozwiązań do gotowych produktów oraz na rozwijaniu technologii obniżających koszty i zużycie paliwa. Podczas wspólnych prac nad technologiami następnych generacji Daihatsu skoncentruje się na obniżaniu kosztów i miniaturyzacji.

Operacje

Oba przedsiębiorstwa udostępnią sobie nawzajem infrastrukturę na rynkach rozwijających się. Daihatsu będzie odpowiadać za zwiększenie wydajności i elastyczności w dziedzinie rozwoju, zaopatrzenia i procesów produkcji. Toyota wesprze Daihatsu w sprzedaży na terenie Japonii, udostępniając partnerowi swoją sieć dystrybucji oraz dzieląc się kompetencjami w dziedzinie strategii sprzedaży.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie