Toyota Prius Prime. Wirtualna przejażdżka

(ip)
Nowy Prius Plug-In Hybrid, zbudowany na bazie Priusa czwartej generacji, wyposażony jest w litowo-jonowy akumulator o pojemności 8,8 kWh, pozwalający bez uruchamiania silnika spalinowego przejechać 50 km i rozwinąć prędkość do 135 km/h / Fot. Toyota
Nowy Prius Plug-In Hybrid, zbudowany na bazie Priusa czwartej generacji, wyposażony jest w litowo-jonowy akumulator o pojemności 8,8 kWh, pozwalający bez uruchamiania silnika spalinowego przejechać 50 km i rozwinąć prędkość do 135 km/h / Fot. Toyota
Podczas konferencji technicznej TechCrunch Disrupt 2016 w San Francisco Toyota zaprosiła jej uczestników do niezwykłego symulatora jazdy Priusem Prime po wirtualnych światach.

Przed jesiennym rozpoczęciem sprzedaży Priusa Prime w USA (odpowiednikiem tego modelu będzie w Europie Prius Plug-In Hybrid) Toyota postanowiła dać miłośnikom nowatorskich rozwiązań przedsmak jazdy nowym samochodem, korzystając ze znakomitej okazji – konferencji TechCrunch Disrupt. Impreza, która skupia wynalazców, najbardziej dynamicznych przedsiębiorców oraz inwestorów, jest katalizatorem nowych przedsięwzięć, pomysłów i produktów.

Do współpracy przy stworzeniu symulatora Toyota zaprosiła najlepszych specjalistów. Za projekt wirtualnego świata zabrał się Syd Mead, współtwórca scenografii do filmów „Tron” i „Blade Runner”, scenariusz stworzył laureat nagrody Emmy Jason Zada.

 Symulator wyposażono w prawdziwą kierownicę Priusa Prime i poruszany siłownikami fotel, wyposażony w pasy bezpieczeństwa, a za wyświetlanie wirtualnego świata z perspektywy realistycznej kabiny Priusa Prime odpowiadały gogle HTC Vive. Przed rozpoczęciem przejażdżki każdy z chętnych dostawał do ręki wirtualny pędzel, za pomocą którego miał namalować sceny ze swego wirtualnego świata, które stanowiły potem elementy symulacji. Następnie zasiadał w fotelu, zakładał gogle i wyruszał w drogę z zadaniem dowiezienia do celu tajemniczego autostopowicza. Zapięcie pasów okazywało się konieczne!

Nowy Prius Plug-In Hybrid, zbudowany na bazie Priusa czwartej generacji, wyposażony jest w litowo-jonowy akumulator o pojemności 8,8 kWh, pozwalający bez uruchamiania silnika spalinowego przejechać 50 km i rozwinąć prędkość do 135 km/h. Oznacza to, że przy codziennych dojazdach do pracy, sklepu czy kina można poruszać się wyłącznie w trybie elektrycznym, nie spalając w ogóle benzyny. Ładowanie akumulatora ze zwykłego gniazdka trwa tylko 2,3 godziny. Średnie zużycie paliwa zmierzone w cyklu mieszanym to jedynie 1,4 l na 100 km. Prius Plug-in Hybrid będzie dostępny w Europie pod koniec tego roku.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie