Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota Prius Plug-In Hybrid. Teraz w wersji 5-miejscowej

Mariusz Michalak
Toyota Prius Toyota prezentuje odświeżoną wersję Priusa Plug-in Hybrid z nowym, pięciomiejscowym wnętrzem. Nowością jest także metalizowany lakier Attitude Black oraz monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni.Fot. Toyota
Toyota Prius Toyota prezentuje odświeżoną wersję Priusa Plug-in Hybrid z nowym, pięciomiejscowym wnętrzem. Nowością jest także metalizowany lakier Attitude Black oraz monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni.Fot. Toyota
Toyota prezentuje odświeżoną wersję Priusa Plug-in Hybrid z nowym, pięciomiejscowym wnętrzem. Nowością jest także metalizowany lakier Attitude Black oraz monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni.

Nowy Prius Plug-in Hybrid jest teraz jeszcze bardziej funkcjonalny, oferując 5 miejsc dla kierowcy i pasażerów. Zamiast dwóch osobnych foteli z tyłu zastosowano kanapę, zapewniającą trzecie, środkowe miejsce.

Prius Plug-in Hybrid otrzymał także nowe wykończenie wnętrza z czarnymi akcentami, którymi zastąpiono dotychczasowe białe akcenty.

Nowy Prius Plug-in Hybrid będzie dostępny z nowym metalizowanym lakierem Attitude Black oraz oferowany opcjonalnie system kamer 360 stopni.

Toyota Prius to pierwszy samochód hybrydowy na świecie i prekursor elektryfikacji samochodów we współczesnej motoryzacji. Prius Plug-in Hybrid łączy zalety napędu hybrydowego, wyróżniającego się niezwykle niską emisją CO2 na poziomie 28-35 g/km i spalaniem 1,26 l/100 km (w cyklu WLTP), oraz bezemisyjnego samochodu elektrycznego o rzeczywistym zasięgu do 50 km i maksymalnej prędkości 135 km/h w trybie elektrycznym.

Prius z opcją ładowania z zewnętrznej sieci jest wyposażony w klimatyzację opartą na pompie ciepła z wtryskiem gazu, wykorzystującej ciepło z powietrza na zewnątrz samochodu. Rozwiązanie to pozwala zwiększyć wydajność w porównaniu do tradycyjnych systemów ogrzewania, wykorzystujących ciepło silnika lub wysokowydajnych nagrzewnic elektrycznych.

Duży panel słoneczny, generujący energię elektryczną do ładowania baterii trakcyjnej, wciąż pozostaje unikatowym rozwiązaniem w tym segmencie. W zależności od warunków pogodowych, ładowanie energią słoneczną może zwiększyć zasięg jazdy w trybie elektrycznym nawet do 5 km dziennie, co oznacza około 1000 km w pełni elektrycznej jazdy rocznie (przy ostrożnych kalkulacjach biorących pod uwagę wykorzystanie systemu przez 200 dni w roku). Od chwili wprowadzenia tej opcji na rynek we wrześniu 2016 roku sprzedano już ponad 1700 hybrydowych Priusów Plug-in Hybrid, wyposażonych w panele słoneczne, co obecnie stanowi równowartość prawie 1 700 000 km zasięgu rocznie, generowanego z energii pochodzącej ze słońca.

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty