Toyota stale udoskonala systemy bezpieczeństwa czynnego. Najnowocześniejszy pakiet Toyota Safety Sense, którego działanie opiera się na współpracy kamery z bardzo precyzyjnym czujnikiem radarowym, pomógł Priusowi w sprostaniu tegorocznym, zaostrzonym kryteriom Euro NCAP. Nowe zasady dotyczą nie tylko biernej ochrony pasażerów i pieszych w różnego typu wypadkach drogowych, ale także jakości i zasięgu aktywnych systemów bezpieczeństwa.
Nowy Prius uzyskał wynik 92% za ochronę kierowcy i dorosłych pasażerów, 82% za ochronę dzieci oraz 77% za zapewnienie bezpieczeństwa pieszym. Działanie systemów bezpieczeństwa czynnego specjaliści Euro NCAP ocenili na 85%.
Jak wynika z raportu Euro NCAP, nowy Prius uzyskał maksymalną liczbę punków za odporność na zderzenie boczne oraz za działanie systemu autonomicznego hamowania awaryjnego. Jest to jedna z funkcji układu wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, która zapobiega kolizjom z innymi samochodami oraz z pieszymi. Układ ten wchodzi w skład pakietu Toyota Safety Sense, zawierającego także aktywny tempomat, który utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego samochodu w pełnym zakresie prędkości, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy, automatyczne światła drogowe i układ rozpoznawania znaków drogowych. W wyposażeniu Priusa dostępny jest także system monitorowania martwego pola w lusterkach, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu i system monitorujący zmęczenie kierowcy.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?