Bateria litowo-jonowa 8,8 kWh zapewnia nowemu modelowi większy zasięg na samym silniku elektrycznym oraz umożliwia częstsze korzystanie z niego podczas jazdy w trybie spalinowo-elektrycznym. W ten sposób zwiększył się również zasięg auta na jednym tankowaniu. Prius Plug-in Hybrid przynosi znaczącą poprawę w stosunku do poprzednika pod względem zużycia paliwa, które dla nowego modelu wynosi 1,4 l/100 km.
Podczas jazdy w trybie spalinowo-elektrycznym Prius Plug-in Hybrid w większym stopniu wykorzystuje silnik elektryczny, szczególnie w jeździe miejskiej i na krótkich dystansach. Nowy model jako pierwszy stosuje system Toyoty, wykorzystujący oba silniki elektryczne do napędzania kół, poprawiając w ten sposób osiągi. Kolejne oszczędności energii przynosi zmiana systemu ogrzewania baterii w celu poprawy efektywności podczas niskich temperatur, a także klimatyzacja, która jako pierwsza na świecie wykorzystuje pompę ciepła z wtryskiem gazu. To oszczędne rozwiązanie pozwala ogrzewać wnętrze samochodu kiedy silnik spalinowy jest wyłączony.
Samochód może rozpędzić się do 135 km/h w elektrycznym trybie jazdy. Zasięg na samym silniku elektrycznym wynosi 50 km – to dwa razy więcej niż w poprzedniej generacji. Ładowanie baterii trwa tylko 2,3 godziny przy użyciu standardowej wtyczki (230 volt).
Prius Plug-in Hybrid, tak jak każda pełna hybryda Toyoty, może jeździć na samym silniku benzynowym, w trybie elektrycznym lub z wykorzystaniem obu silników. Hamowanie rekuperacyjne pozwala odzyskiwać energię i magazynować ją w akumulatorze, co dodatkowo wydłuża zasięg i obniża zużycie paliwa. Pełny napęd hybrydowy składa się z 4-cylindrowego silnika VVT-i 1,8 l pracującego w oszczędnym cyklu Atkinsona oraz silników elektrycznych.
Nowa platforma TNGA (Toyota New Global Architecture) miała kluczowy wpływ na stworzenie samochodu o świetnych właściwościach jezdnych, dającego ogromną radość z jazdy i pewność prowadzenia. Dzięki niej samochód zyskał niżej położony środek ciężkości w porównaniu z poprzednim modelem. Efektem jest bardziej precyzyjne prowadzenie oraz większa stabilność jazdy.
Na konsoli centralnej mieści się 8-calowy ekran dotykowy z intuicyjnym interfejsem obsługującym zaawansowane funkcje systemu multimedialnego i nawigacji. Ekran umożliwia przełączanie funkcji przy pomocy przewijania poprzez dotknięcie palcem na ekranie. Na desce rozdzielczej znajduje się kolorowy ekran TFT (Thin Film Transistor) o przekątnej 4,2 cala, wyświetlający dane z komputera pokładowego. Można go kontrolować za pomocą przełącznika w kierownicy.
Nowy Prius wyposażony jest w system automatycznego parkowania (SIPA), wykorzystujący zestaw czujników, które identyfikują odpowiednie pod względem wymiarów miejsca do parkowania wraz z otaczającymi je przeszkodami. Wystarczy, by kierowca zatrzymał się obok wolnego miejsca i wcisnął przycisk, aby automat sam wykonał manewr parkowania. Jest to nowa udoskonalona wersja tego systemu, która lepiej rozpoznaje przeszkody i parkuje samochód jeszcze bardziej precyzyjnie.
Prius Plug-in Hybrid będzie dostępny w Europie pod koniec tego roku.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?