Toyota Mobility for All. Jak japońska marka walczy z barierami w komunikacji i transporcie?

Kamil Rogala
Elektromobilność, redukcja śladu węglowego, zrównoważony rozwój – takie hasła co rusz przewijają się w mediach i są odmieniane przez wszystkie przypadki. No dobrze, ale co z konkretami? Na dość ciekawej prezentacji Toyoty w Paryżu przekonałem się, o co w tym wszystkim chodzi i jakie konkretne działania podejmuje japońska marka.
Elektromobilność, redukcja śladu węglowego, zrównoważony rozwój – takie hasła co rusz przewijają się w mediach i są odmieniane przez wszystkie przypadki. No dobrze, ale co z konkretami? Na dość ciekawej prezentacji Toyoty w Paryżu przekonałem się, o co w tym wszystkim chodzi i jakie konkretne działania podejmuje japońska marka. Kamil Rogala
Elektromobilność, redukcja śladu węglowego, zrównoważony rozwój – takie hasła co rusz przewijają się w mediach i są odmieniane przez wszystkie przypadki. No dobrze, ale co z konkretami? Na dość ciekawej prezentacji Toyoty w Paryżu przekonałem się, o co w tym wszystkim chodzi i jakie konkretne działania podejmuje japońska marka.

Spis treści

Toyota stawia sobie ambitne cele związane z neutralnością węglową i zrównoważonym rozwojem. Firma dąży do osiągnięcia globalnej neutralności węglowej do 2050 roku, a w Europie już do 2040 roku. Toyota wierzy, że każdy, niezależnie od miejsca zamieszkania, dochodów czy stylu życia, powinien mieć możliwość przyczynienia się do redukcji emisji. Dlatego firma oferuje różnorodne rozwiązania mobilnościowe, takie jak pojazdy elektryczne, hybrydowe oraz wodorowe.

Jednym z kluczowych elementów strategii Toyoty jest wielotorowe podejście do technologii. Firma rozwija pojazdy elektryczne na baterie (BEV), pojazdy na ogniwa paliwowe (FCEV), hybrydy plug-in (PHEV) oraz tradycyjne hybrydy (HEV). Dodatkowo, Toyota pracuje nad technologiami dla silników spalinowych, które mogą korzystać z neutralnych paliw i wodoru.

Toyota aktywnie wspiera rozwój sektora wodoru w Europie, współpracując z różnymi branżami. Celem jest zwiększenie udziału zielonego wodoru w miksie energetycznym UE do 13-20% do 2050 roku oraz dostarczenie 20 milionów ton odnawialnego wodoru do 2030 roku. Unia Europejska przeznaczyła znaczne środki na inicjatywy związane z Zielonym Ładem oraz instalację stacji tankowania wodoru. Kiedy zobaczymy efekty w naszym kraju w postaci większej ilości stacji? Niestety żadnych konkretów nie udało się ustalić.
Toyota Motor Europe produkuje zaawansowane systemy ogniw paliwowych i wspiera rozwój gospodarki wodorowej jako dostawca tych systemów. Systemy te są wykorzystywane przez ponad 20 aktywnych partnerów w różnych zastosowaniach, nie tylko motoryzacyjnych.

Toyota oraz Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie w Paryżu

Elektromobilność, redukcja śladu węglowego, zrównoważony rozwój – takie hasła co rusz przewijają się w mediach i są odmieniane przez wszystkie przypadki.
Elektromobilność, redukcja śladu węglowego, zrównoważony rozwój – takie hasła co rusz przewijają się w mediach i są odmieniane przez wszystkie przypadki. No dobrze, ale co z konkretami? Na dość ciekawej prezentacji Toyoty w Paryżu przekonałem się, o co w tym wszystkim chodzi i jakie konkretne działania podejmuje japońska marka. Kamil Rogala

W ramach przygotowań do Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w Paryżu 2024, Toyota dostarczyła flotę 2650 pojazdów elektrycznych. Wśród nich znajdują się pojazdy dostępne dla wózków inwalidzkich, pojazdy elektryczne na baterie, hybrydy oraz pojazdy na ogniwa paliwowe – model Mirai. Firma zaprezentowała także innowacyjne rozwiązania mobilnościowe, takie jak C+walk S i C+walk T oraz Yosh-E wheelchair e-puller, które ułatwią poruszanie się osobom z ograniczoną mobilnością. Miałem okazję sprawdzić niektóre z nich i muszę przyznać, że te pomysły imponują i dają wiarę, że osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się będą w stanie dotrzeć tam, gdzie do tej pory, przy użyciu tradycyjnych wózków inwalidzkich czy tzw. chodzików, było to niemożliwe.

Toyota dąży do zrównoważonej mobilności poprzez różnorodne technologie i współpracę z partnerami na całym świecie. Inicjatywy na Igrzyskach w Paryżu 2024 są przykładem zaangażowania firmy w tworzenie bardziej zrównoważonego i dostępnego społeczeństwa.

Wielotorowe podejście do technologii i neutralności węglowej

Elektromobilność, redukcja śladu węglowego, zrównoważony rozwój – takie hasła co rusz przewijają się w mediach i są odmieniane przez wszystkie przypadki.
Elektromobilność, redukcja śladu węglowego, zrównoważony rozwój – takie hasła co rusz przewijają się w mediach i są odmieniane przez wszystkie przypadki. No dobrze, ale co z konkretami? Na dość ciekawej prezentacji Toyoty w Paryżu przekonałem się, o co w tym wszystkim chodzi i jakie konkretne działania podejmuje japońska marka. Kamil Rogala

Toyota rozwija różnorodne technologie, aby sprostać różnym potrzebom klientów na całym świecie:

  • Pojazdy elektryczne na baterie (BEV);
  • Pojazdy na ogniwa paliwowe (FCEV);
  • Hybrydy plug-in (PHEV);
  • Tradycyjne hybrydy (HEV);
  • Technologie dla silników spalinowych (ICE) z neutralnymi paliwami i wodorem.

Inicjatywy na Igrzyskach Olimpijskich i Paraolimpijskich w Paryżu 2024
W ramach przygotowań do Igrzysk w Paryżu, Toyota dostarczyła flotę 2650 pojazdów elektrycznych. Wśród nich znalazły się:

  • 150 pojazdów dostępnych dla wózków inwalidzkich;
  • 1150 pojazdów elektrycznych na baterie;
  • 1000 hybrydowych i plug-in hybrid;
  • 500 pojazdów na ogniwa paliwowe Mirai.

Firma zaprezentuje także innowacyjne rozwiązania mobilnościowe, takie jak:

  • C+walk S i C+walk T: Osobiste pojazdy elektryczne;
  • Yosh-E wheelchair e-puller: Urządzenie przekształcające klasyczny wózek inwalidzki w elektryczne rozwiązanie mobilnościowe.

Społeczeństwo wodorowe

Toyota aktywnie wspiera rozwój sektora wodoru w Europie, współpracując z różnymi branżami. Cele obejmują:

  • Zwiększenie udziału zielonego wodoru w miksie energetycznym UE do 13-20% do 2050 roku;
  • Dostarczenie 20 milionów ton odnawialnego wodoru do 2030 roku.

Unia Europejska przeznaczyła znaczne środki na inicjatywy związane z Zielonym Ładem oraz instalację stacji tankowania wodoru:

  • 45 miliardów euro na inicjatywy związane z Zielonym Ładem do 2027 roku;
  • 284 miliony euro na instalację stacji tankowania wodoru.

Fabryka wodoru Toyoty w Europie

Toyota Motor Europe produkuje zaawansowane systemy ogniw paliwowych i wspiera rozwój gospodarki wodorowej jako dostawca tych systemów. Systemy te są wykorzystywane przez ponad 20 aktywnych partnerów w różnych zastosowaniach, nie tylko motoryzacyjnych.

Rozwiązania mobilnościowe

Podczas Igrzysk w Paryżu Toyota zaprezentowała różnorodne produkty mobilnościowe, takie jak:

  • APM 2.0: Pojazd elektryczny do transportu osób, w tym wersja do transportu rannych;
  • Yosh-E wheelchair e-puller: Urządzenie przekształcające klasyczny wózek inwalidzki w elektryczne rozwiązanie mobilnościowe;
  • C+walk S i C+walk T: Osobiste pojazdy elektryczne dostępne dla sportowców, organizatorów i wolontariuszy.

Toyota dąży do zrównoważonej mobilności poprzez różnorodne technologie i współpracę z partnerami na całym świecie. Inicjatywy na Igrzyskach w Paryżu 2024 są przykładem zaangażowania firmy w tworzenie bardziej zrównoważonego i dostępnego społeczeństwa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty