Z wartością 29 426 sprzedanych aut (*) Toyota wyprzedza kolejną w klasyfikacji Skodę o ponad
3 tys. sztuk. Na uwagę zasługuje też fakt, iż jako jeden z nielicznych dystrybutorów z pierwszej dziesiątki rankingu japońska marka zachowała zeszłoroczny, wysoki udział w rosnącym rynku (12,2 proc.).
Najczęściej kupowanym modelem Toyoty pozostaje Yaris, który plasuje się na drugim miejscu w rankingu najczęściej kupowanych w Polsce aut. Jednocześnie warto zauważyć, że wynik Yarisa (10 115) gwarantuje mu wzrost względem poprzedniego roku o 26,7 proc., gdy cały segment B wzrósł jedynie o 13 proc..
Największy wzrost zainteresowania nowymi autami odnotował w tym roku segment 4x4 (przyrost względem roku 2006 o 57,5 proc.). Liderem sprzedaży w tej kategorii pozostaje RAV4 (przyrost 50 proc.).
Nowe modele w segmencie samochodów kompaktowych Auris/Corolla zanotowały wzrost sprzedaży o 30 proc. względem 2006 r.
* okres styczeń-październik bez wyników Lexusa, dane IBRM Samar