Toyotą Land Cruiser na Mount Everest

(mm/ip)
Wytrwałość Land Cruiserów nie tylko pomogła dotrzeć do góry, ale także poradzić sobie z aklimatyzacją zespołu. Uczestnicy, którzy wyjątkowo źle znosili chorobę wysokościową, byli zwożeni 50 km w dół, co oznaczało zmniejszenie wysokości o 1000 m. Po poprawie samopoczucia wracali do głównego obozu / Fot. Toyota
Wytrwałość Land Cruiserów nie tylko pomogła dotrzeć do góry, ale także poradzić sobie z aklimatyzacją zespołu. Uczestnicy, którzy wyjątkowo źle znosili chorobę wysokościową, byli zwożeni 50 km w dół, co oznaczało zmniejszenie wysokości o 1000 m. Po poprawie samopoczucia wracali do głównego obozu / Fot. Toyota
Udostępnij:
W 1951 roku Toyota Land Cruiser dokonała niemożliwego – podjechała do szóstej stacji świętej dla Japończyków góry Fuji. 65 lat później rosyjska ekipa himalaistów we współpracy z Toyotą pokonała dwoma Land Cruiserami 15 250 km, aby dotrzeć do północnej bazy pod Mount Everest, po czym wspięła się na najwyższy szczyt świata. Wyprawa Toyota EverTest trwała 3 miesiące i zakończyła się sukcesem.

Projekt Toyota EverTest trwał od kwietnia do czerwca tego roku. W tym czasie grupa himalaistów za kierownicą dwóch Land Cruiserów podjęła wyzwanie, rzucone im przez najwyższą górę świata. Land Cruiser 200 i Land Cruiser Prado przemierzyły 15 250 km po ekstremalnych drogach na ogromnych wysokościach.

Droga na szczyt zaczyna się na długo przed rozpoczęciem wspinaczki. Trzeba wybrać najpewniejszych towarzyszy, najsolidniejszy sprzęt i najbardziej niezawodne samochody. W wyprawie wzięły udział dwa Land Cruisery w wersji seryjnej, bez tuningu. Uczestnicy wyprawy dojechali nimi do bazy północnej przez terytorium Rosji, Mongolii i Chin, w trudnych warunkach drogowych i pogodowych, na dużych wysokościach. Samochody zmierzyły się z off-roadowymi szlakami, rumowiskami i serpentynami wznoszącymi się nawet na wysokość powyżej 5 300 m n.p.m., bez żadnej usterki. Ich napędy radziły sobie świetnie pomimo rozrzedzonego powietrza.

Wytrwałość Land Cruiserów nie tylko pomogła dotrzeć do góry, ale także poradzić sobie z aklimatyzacją zespołu. Uczestnicy, którzy wyjątkowo źle znosili chorobę wysokościową, byli zwożeni 50 km w dół, co oznaczało zmniejszenie wysokości o 1000 m. Po poprawie samopoczucia wracali do głównego obozu.

Po powrocie do Moskwy oba samochody przeszły kompleksowy przegląd. Ich poziom zużycia był typowy dla aut o podobnym przebiegu, zupełnie jakby nie odbyły właśnie morderczej wyprawy do serca Himalajów. Samochody nie wymagały żadnych napraw, a jedynie wymiany podstawowych płynów, filtrów i klocków hamulcowych. Po przeglądzie są gotowe do kolejnej wyprawy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Gtx

Gtx Smart

229,00 zł119,00 zł-48%
miejsce #2

Gtx

GTX Alkomat Elektrochemiczny

399,00 zł265,00 zł-34%
miejsce #3

Alcoforce

Alcoforce AF-400E

369,00 zł289,00 zł-22%
miejsce #4

Certen

Certen Personal White

389,00 zł338,00 zł-13%
miejsce #5

Promiler

PROMILER AL 7000 LITE

238,00 zł229,00 zł
miejsce #6

Bean

AlcoFind AF-35

299,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Nowy taryfikator

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie