Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota. Klasyczna Corolla AE86 z niecodziennymi napędami. Japończycy idą na całość

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Toyota prezentuje na tokijskich targach dwa auta – AE86 H2 Concept z wodorowym silnikiem spalinowym i AE86 BEV Concept z bateryjnym napędem elektrycznym.
Toyota prezentuje na tokijskich targach dwa auta – AE86 H2 Concept z wodorowym silnikiem spalinowym i AE86 BEV Concept z bateryjnym napędem elektrycznym. Toyota
Na targach samochodów modyfikowanych Tokyo Auto Salon Toyota testuje nowe rozwiązania. Do klasycznej Corolli AE86 zamontowano nowoczesne napędy.

Toyota zdaje sobie sprawę, że wymiana całego globalnego parku samochodów na nowe pojazdy neutralne klimatycznie zajmie wiele lat. Dlatego obok wprowadzania na rynek nowych bezemisyjnych modeli będzie promować neutralne węglowo rozwiązania dla samochodów już użytkowanych przez klientów.

Tak narodził się pomysł, aby uwielbianą od pokoleń sportową Corollę AE86 wyposażyć w bezemisyjne napędy przy zachowaniu jej najbardziej cenionych właściwości. Toyota prezentuje na tokijskich targach dwa auta – AE86 H2 Concept z wodorowym silnikiem spalinowym i AE86 BEV Concept z bateryjnym napędem elektrycznym.

Toyota AE86 H2 Concept z silnikiem wodorowym

Toyota prezentuje na tokijskich targach dwa auta – AE86 H2 Concept z wodorowym silnikiem spalinowym i AE86 BEV Concept z bateryjnym napędem elektryc
Toyota prezentuje na tokijskich targach dwa auta – AE86 H2 Concept z wodorowym silnikiem spalinowym i AE86 BEV Concept z bateryjnym napędem elektrycznym. Toyota

Prototypowa Corolla AE86 H2 Concept powstała dzięki doświadczeniom zdobytym podczas startów GR Corolli H2 w japońskiej serii wyścigów długodystansowych Super Taikyu. TOYOTA GAZOO Racing zamontowało w AE86 spalinowy silnik zasilany wodorem, który nie emituje CO2, ale pozwala się cieszyć rasowym dźwiękiem sportowej jednostki spalinowej. Inżynierowie Toyoty ograniczyli modyfikacje klasycznej Corolli do minimum. Auto otrzymało dwa wysokociśnieniowe zbiorniki wodoru z Toyoty Mirai oraz przystosowaną do spalania wodoru klasyczną jednostkę 1.6 4A-GEU. Zmiany w silniku objęły wtryskiwacze paliwa, przewody paliwowe i świece zapłonowe. Samochód po modyfikacjach waży 995 kg, o 55 kg więcej od oryginału.

Toyota AE86 BEV Concept z silnikiem elektrycznym

Toyota prezentuje na tokijskich targach dwa auta – AE86 H2 Concept z wodorowym silnikiem spalinowym i AE86 BEV Concept z bateryjnym napędem elektryc
Toyota prezentuje na tokijskich targach dwa auta – AE86 H2 Concept z wodorowym silnikiem spalinowym i AE86 BEV Concept z bateryjnym napędem elektrycznym. Toyota

W konstrukcji Corolli AE86 BEV Concept Toyota oparła się na technologiach elektryfikacji Lexusa, aby w jak największym stopniu zachować oryginalne nadwozie z jego niską masą i równym rozłożeniem masy między przód i tył. Samochód otrzymał silnik elektryczny oraz manualną skrzynię biegów. Pojazd korzysta również z technologii elektryfikacji samochodów Toyoty dostępnych na rynku – silnik elektryczny pochodzi z hybrydowego pick-upa Tundra, zaś akumulator Priusa Plug-in Hybrid. Masa auta z napędem elektrycznym wynosi 1 030 kg, o 70 kg więcej niż przed modyfikacjami.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty