Toyota KIKAI. Europejska premiera odważnego konceptu

(ip)
Toyota KIKAI Toyota KIKAI to samochód koncepcyjny w każdym calu. Mechanizmy, które zwykle ukryte są pod karoserią auta, są widoczne, a odsłonięte elementy zostały dopracowane w każdym szczególe.Fot. Toyota
Toyota KIKAI Toyota KIKAI to samochód koncepcyjny w każdym calu. Mechanizmy, które zwykle ukryte są pod karoserią auta, są widoczne, a odsłonięte elementy zostały dopracowane w każdym szczególe.Fot. Toyota
Europejski debiut modelu Toyota KIKAI na salonie samochodowym w Genewie w 2016 roku z pewnością nie przejdzie bez echa. Samochód zaprojektowano, aby uwidocznić piękno maszyn.
Toyota KIKAI Toyota KIKAI to samochód koncepcyjny w każdym calu. Mechanizmy, które zwykle ukryte są pod karoserią auta, są widoczne, a odsłonięte elementy
Toyota KIKAI

Toyota KIKAI to samochód koncepcyjny w każdym calu. Mechanizmy, które zwykle ukryte są pod karoserią auta, są widoczne, a odsłonięte elementy zostały dopracowane w każdym szczególe.

Fot. Toyota

Toyota KIKAI to samochód koncepcyjny w każdym calu. Mechanizmy, które zwykle ukryte są pod karoserią auta, są widoczne, a odsłonięte elementy zostały dopracowane w każdym szczególe.

Karoserię tego koncepcyjnego pojazdu z silnikiem umieszczonym między przednią i tylną osią ograniczono do absolutnego minimum, obudowując strukturalny rdzeń centralnej, trzymiejscowej kabiny. Wszystkie pozostałe komponenty znajdujące się w aluminiowej ramie pomocniczej są odsłonięte; praca wewnętrznych podzespołów pojazdu staje się tym samym częścią jego wyglądu zewnętrznego.

Z przodu modelu KIKAI widać chłodnicę, system kierowniczy, hamulce i aluminiowe zawieszenie. Z tyłu można zobaczyć elementy zawieszenia, hamulce, zbiornik na paliwo, chromowany system wydechowy i niezwykle kompaktowy moduł w pełni hybrydowej jednostki napędowej Toyoty.

Zastosowany w KIKAI system hybrydowy łączy silnik elektryczny z 1.5-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem pracującym w cyklu Atkinsona. Ten drugi jest wyposażony w elektryczną pompę wody, pasek rozrządu o ograniczonym tarciu, kolektor dolotowy wykonany z materiałów kompozytowych oraz kompaktowy kolektor wydechowy.

Do trzymiejscowej kabiny wchodzi się przez drzwi przesuwne. We wnętrzu znajduje się umieszczony na środku fotel kierowcy, dzięki któremu osoba prowadząca auto znajduje się w jego centrum. Siedzenia rozmieszczono na planie trójkąta i zastosowano unikatowe wskaźniki nawiązujące stylem do zegarów analogowych.

Dzięki dużej powierzchni szyb w kabinie można nie tylko podziwiać otoczenie, lecz także obserwować pracę mechanizmów. Przez przednią szybę widać na przykład ruch górnych ramion przedniego zawieszenia, a małe okienka przy stopach kierowcy zapewniają podgląd ruchu opon i zawieszenia oraz przesuwającej się pod nimi nawierzchni drogi.

Motoshow w Piotrkowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie