Toyota KIKAI. Europejska premiera odważnego konceptu

(ip)
Toyota KIKAI Toyota KIKAI to samochód koncepcyjny w każdym calu. Mechanizmy, które zwykle ukryte są pod karoserią auta, są widoczne, a odsłonięte elementy zostały dopracowane w każdym szczególe.Fot. Toyota
Toyota KIKAI Toyota KIKAI to samochód koncepcyjny w każdym calu. Mechanizmy, które zwykle ukryte są pod karoserią auta, są widoczne, a odsłonięte elementy zostały dopracowane w każdym szczególe.Fot. Toyota
Udostępnij:
Europejski debiut modelu Toyota KIKAI na salonie samochodowym w Genewie w 2016 roku z pewnością nie przejdzie bez echa. Samochód zaprojektowano, aby uwidocznić piękno maszyn.
Toyota KIKAI Toyota KIKAI to samochód koncepcyjny w każdym calu. Mechanizmy, które zwykle ukryte są pod karoserią auta, są widoczne, a odsłonięte elementy
Toyota KIKAI

Toyota KIKAI to samochód koncepcyjny w każdym calu. Mechanizmy, które zwykle ukryte są pod karoserią auta, są widoczne, a odsłonięte elementy zostały dopracowane w każdym szczególe.

Fot. Toyota

Toyota KIKAI to samochód koncepcyjny w każdym calu. Mechanizmy, które zwykle ukryte są pod karoserią auta, są widoczne, a odsłonięte elementy zostały dopracowane w każdym szczególe.

Karoserię tego koncepcyjnego pojazdu z silnikiem umieszczonym między przednią i tylną osią ograniczono do absolutnego minimum, obudowując strukturalny rdzeń centralnej, trzymiejscowej kabiny. Wszystkie pozostałe komponenty znajdujące się w aluminiowej ramie pomocniczej są odsłonięte; praca wewnętrznych podzespołów pojazdu staje się tym samym częścią jego wyglądu zewnętrznego.

Z przodu modelu KIKAI widać chłodnicę, system kierowniczy, hamulce i aluminiowe zawieszenie. Z tyłu można zobaczyć elementy zawieszenia, hamulce, zbiornik na paliwo, chromowany system wydechowy i niezwykle kompaktowy moduł w pełni hybrydowej jednostki napędowej Toyoty.

Zastosowany w KIKAI system hybrydowy łączy silnik elektryczny z 1.5-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem pracującym w cyklu Atkinsona. Ten drugi jest wyposażony w elektryczną pompę wody, pasek rozrządu o ograniczonym tarciu, kolektor dolotowy wykonany z materiałów kompozytowych oraz kompaktowy kolektor wydechowy.

Do trzymiejscowej kabiny wchodzi się przez drzwi przesuwne. We wnętrzu znajduje się umieszczony na środku fotel kierowcy, dzięki któremu osoba prowadząca auto znajduje się w jego centrum. Siedzenia rozmieszczono na planie trójkąta i zastosowano unikatowe wskaźniki nawiązujące stylem do zegarów analogowych.

Dzięki dużej powierzchni szyb w kabinie można nie tylko podziwiać otoczenie, lecz także obserwować pracę mechanizmów. Przez przednią szybę widać na przykład ruch górnych ramion przedniego zawieszenia, a małe okienka przy stopach kierowcy zapewniają podgląd ruchu opon i zawieszenia oraz przesuwającej się pod nimi nawierzchni drogi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie