Toyota zdecydowała pracować nad ogniwami F-ion, by tworzyć samochody pokonujące 1 000 kilometrów na jednym ładowaniu. Z zapowiedzi koncernu wynika, że stały elektrolit trafi na rynek już w 2025 roku.
W odróżnieniu od obecnych konstrukcji litowo-jonowych z ciekłym elektrolitem, baterie półprzewodnikowe mogą być mniejsze, a jednocześnie gromadzić więcej energii.
Nie podano pojemności prototypowych baterii, wiadomo jednak, że technologia półprzewodnikowa cechuje się kilkukrotnie większą "gęstością energetyczną" w stosunku do wykorzystywanych obecnie ogniw litowo-jonowych.
Prototypową baterię półprzewodnikową dla dalekiego zasięgu samochodu można naładować w mniej niż 15 minut. Akumulatory półprzewodnikowe zadebiutować miały przy okazji tegorocznych Igrzysk Olimpijskich w Tokio. Olimpiada została jednak odwołana.
Zobacz także: Testujemy Fiata 124 Spider
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?