Toyota i-Road. Usprawni transport miejski?

(mm/ip)
Po Grenoble i Tokio przyszedł czas na Kalifornię. Wynalazcy i przedsiębiorcy z Doliny Krzemowej mieli okazję testować trójkołową, elektryczną Toyotę i-Road podczas drugiej edycji panelu innowacyjności Toyota Onramp, tym razem poświęconego miejskiemu transportowi przyszłości / Fot. Toyota
Po Grenoble i Tokio przyszedł czas na Kalifornię. Wynalazcy i przedsiębiorcy z Doliny Krzemowej mieli okazję testować trójkołową, elektryczną Toyotę i-Road podczas drugiej edycji panelu innowacyjności Toyota Onramp, tym razem poświęconego miejskiemu transportowi przyszłości / Fot. Toyota
Udostępnij:
Po Grenoble i Tokio przyszedł czas na Kalifornię. Wynalazcy i przedsiębiorcy z Doliny Krzemowej mieli okazję testować trójkołową, elektryczną Toyotę i-Road podczas drugiej edycji panelu innowacyjności Toyota Onramp, tym razem poświęconego miejskiemu transportowi przyszłości. Wśród jurorów znalazł się Dr. Gill Pratt, CEO niedawno otwartego Toyota Research Institute w Palo Alto.
Po Grenoble i Tokio przyszedł czas na Kalifornię. Wynalazcy i przedsiębiorcy z Doliny Krzemowej mieli okazję testować trójkołową, elektryczną Toyotę
Po Grenoble i Tokio przyszedł czas na Kalifornię. Wynalazcy i przedsiębiorcy z Doliny Krzemowej mieli okazję testować trójkołową, elektryczną Toyotę i-Road podczas drugiej edycji panelu innowacyjności Toyota Onramp, tym razem poświęconego miejskiemu transportowi przyszłości / Fot. Toyota

W jaki sposób Toyota i-Road może przyczynić się do usprawnienia transportu w rejonie zatoki San Francisco? Na to pytanie odpowiadali wynalazcy, przedsiębiorcy i entuzjaści motoryzacji z Doliny Krzemowej podczas drugiej edycji konferencji Toyota Onramp. Celem spotkania było zaangażowanie najbardziej innowacyjnie myślących przedstawicieli technologicznego zagłębia do współpracy z Toyotą w opracowaniu przyszłych rozwiązań dla zrównoważonego transportu.

Głównym punktem programu był konkurs „Smart Mobility Challenge”, w którym 40 zespołów opracowało własne pomysły, w jaki sposób wykorzystać i-Road do usprawnienia transportu w San Francisco i okolicach oraz uczynić go bardziej przyjaznym. W ostatnich latach rejon zatoki San Francisco boryka się z narastającą liczbą samochodów, coraz bardziej dokuczliwymi korkami i brakiem miejsc parkingowych. Uczestnicy konkursu dokładnie przyjrzeli się elektrycznemu pojazdowi Toyoty, odbyli jazdę próbną, po czym przystąpili do pracy.

Zwyciężył projekt „M-iRoad” Jasona Weinera, który zakłada takie przebudowanie i-Roada, aby mógł służyć zarówno jako elektryczny skuter, jak i zakryty pojazd, w zależności od użytkownika. Celem projektu jest umożliwienie korzystania z niego nastolatkom bez prawa jazdy oraz seniorom. Dzięki temu osoby te zyskałyby dodatkowe możliwości samodzielnego i bezpiecznego poruszania się po mieście i, co ważne w przypadku nastolatków – zgodnie z amerykańskim prawem.

Po Grenoble i Tokio przyszedł czas na Kalifornię. Wynalazcy i przedsiębiorcy z Doliny Krzemowej mieli okazję testować trójkołową, elektryczną Toyotę
Po Grenoble i Tokio przyszedł czas na Kalifornię. Wynalazcy i przedsiębiorcy z Doliny Krzemowej mieli okazję testować trójkołową, elektryczną Toyotę i-Road podczas drugiej edycji panelu innowacyjności Toyota Onramp, tym razem poświęconego miejskiemu transportowi przyszłości / Fot. Toyota

Jason Weiner zdobył nie tylko główną nagrodę wysokości 15 tys. dolarów, ale także możliwość współpracy z Toyotą przy opracowywaniu pojazdu koncepcyjnego opartego na jego pomyśle.

Zobacz także: Stokowiec: Jagiellonia była od nas lepsza

„Zawsze chciałem połączyć w pracy zawodowej zamiłowanie do samochodów i nowych technologii, dlatego konkurs Smart Mobility Challenge Toyoty to była dla mnie świetna okazja” – powiedział Weiner. – „Nie mogę się już doczekać, by zobaczyć mój pomysł w realizacji i bardzo się cieszę z otwierającej się przede mną współpracy z Toyotą”.

Elektryczne i-Roady biorą obecnie udział w wielomiesięcznych programach testowych w Tokio, Grenoble i Toyota City. We Francji używane są pojazdy dwumiejscowe, zaś po drogach Japonii do tej pory jeździły wyłącznie i-Roady dla jednej osoby.  W listopadzie Toyota uzyskała niezbędne homologacje na wersję dwuosobową także w ojczystym kraju, dzięki czemu większy i-Road został dołączony do programu testowego w Tokio. Projekt potrwa do czerwca 2016 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie