Toyota i-Road. Usprawni transport miejski?

(mm/ip)
Po Grenoble i Tokio przyszedł czas na Kalifornię. Wynalazcy i przedsiębiorcy z Doliny Krzemowej mieli okazję testować trójkołową, elektryczną Toyotę i-Road podczas drugiej edycji panelu innowacyjności Toyota Onramp, tym razem poświęconego miejskiemu transportowi przyszłości / Fot. Toyota
Po Grenoble i Tokio przyszedł czas na Kalifornię. Wynalazcy i przedsiębiorcy z Doliny Krzemowej mieli okazję testować trójkołową, elektryczną Toyotę i-Road podczas drugiej edycji panelu innowacyjności Toyota Onramp, tym razem poświęconego miejskiemu transportowi przyszłości / Fot. Toyota
Po Grenoble i Tokio przyszedł czas na Kalifornię. Wynalazcy i przedsiębiorcy z Doliny Krzemowej mieli okazję testować trójkołową, elektryczną Toyotę i-Road podczas drugiej edycji panelu innowacyjności Toyota Onramp, tym razem poświęconego miejskiemu transportowi przyszłości. Wśród jurorów znalazł się Dr. Gill Pratt, CEO niedawno otwartego Toyota Research Institute w Palo Alto.
Po Grenoble i Tokio przyszedł czas na Kalifornię. Wynalazcy i przedsiębiorcy z Doliny Krzemowej mieli okazję testować trójkołową, elektryczną Toyotę
Po Grenoble i Tokio przyszedł czas na Kalifornię. Wynalazcy i przedsiębiorcy z Doliny Krzemowej mieli okazję testować trójkołową, elektryczną Toyotę i-Road podczas drugiej edycji panelu innowacyjności Toyota Onramp, tym razem poświęconego miejskiemu transportowi przyszłości / Fot. Toyota

W jaki sposób Toyota i-Road może przyczynić się do usprawnienia transportu w rejonie zatoki San Francisco? Na to pytanie odpowiadali wynalazcy, przedsiębiorcy i entuzjaści motoryzacji z Doliny Krzemowej podczas drugiej edycji konferencji Toyota Onramp. Celem spotkania było zaangażowanie najbardziej innowacyjnie myślących przedstawicieli technologicznego zagłębia do współpracy z Toyotą w opracowaniu przyszłych rozwiązań dla zrównoważonego transportu.

Głównym punktem programu był konkurs „Smart Mobility Challenge”, w którym 40 zespołów opracowało własne pomysły, w jaki sposób wykorzystać i-Road do usprawnienia transportu w San Francisco i okolicach oraz uczynić go bardziej przyjaznym. W ostatnich latach rejon zatoki San Francisco boryka się z narastającą liczbą samochodów, coraz bardziej dokuczliwymi korkami i brakiem miejsc parkingowych. Uczestnicy konkursu dokładnie przyjrzeli się elektrycznemu pojazdowi Toyoty, odbyli jazdę próbną, po czym przystąpili do pracy.

Zwyciężył projekt „M-iRoad” Jasona Weinera, który zakłada takie przebudowanie i-Roada, aby mógł służyć zarówno jako elektryczny skuter, jak i zakryty pojazd, w zależności od użytkownika. Celem projektu jest umożliwienie korzystania z niego nastolatkom bez prawa jazdy oraz seniorom. Dzięki temu osoby te zyskałyby dodatkowe możliwości samodzielnego i bezpiecznego poruszania się po mieście i, co ważne w przypadku nastolatków – zgodnie z amerykańskim prawem.

Po Grenoble i Tokio przyszedł czas na Kalifornię. Wynalazcy i przedsiębiorcy z Doliny Krzemowej mieli okazję testować trójkołową, elektryczną Toyotę
Po Grenoble i Tokio przyszedł czas na Kalifornię. Wynalazcy i przedsiębiorcy z Doliny Krzemowej mieli okazję testować trójkołową, elektryczną Toyotę i-Road podczas drugiej edycji panelu innowacyjności Toyota Onramp, tym razem poświęconego miejskiemu transportowi przyszłości / Fot. Toyota

Jason Weiner zdobył nie tylko główną nagrodę wysokości 15 tys. dolarów, ale także możliwość współpracy z Toyotą przy opracowywaniu pojazdu koncepcyjnego opartego na jego pomyśle.

Zobacz także: Stokowiec: Jagiellonia była od nas lepsza

„Zawsze chciałem połączyć w pracy zawodowej zamiłowanie do samochodów i nowych technologii, dlatego konkurs Smart Mobility Challenge Toyoty to była dla mnie świetna okazja” – powiedział Weiner. – „Nie mogę się już doczekać, by zobaczyć mój pomysł w realizacji i bardzo się cieszę z otwierającej się przede mną współpracy z Toyotą”.

Elektryczne i-Roady biorą obecnie udział w wielomiesięcznych programach testowych w Tokio, Grenoble i Toyota City. We Francji używane są pojazdy dwumiejscowe, zaś po drogach Japonii do tej pory jeździły wyłącznie i-Roady dla jednej osoby.  W listopadzie Toyota uzyskała niezbędne homologacje na wersję dwuosobową także w ojczystym kraju, dzięki czemu większy i-Road został dołączony do programu testowego w Tokio. Projekt potrwa do czerwca 2016 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policyjny dron obserwował zachowania kierowców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty