Toyota i Mazda zawarły umowę. Czego dotyczy?

(mm/ip)
Toyota Motor Corporation i Mazda Motor Corporation zawarły umowę o partnerstwie biznesowym i kapitałowym, która pozwoli rozszerzyć i zacieśnić dotychczasową współpracę.Fot. Toyota
Toyota Motor Corporation i Mazda Motor Corporation zawarły umowę o partnerstwie biznesowym i kapitałowym, która pozwoli rozszerzyć i zacieśnić dotychczasową współpracę.Fot. Toyota
Umowa otwiera nowy etap współpracy w pięciu ważnych obszarach, zapewniającej firmom dalszy rozwój. Toyota i Mazda zawarły również porozumienie o charakterze kapitałowym.

Toyota Motor Corporation i Mazda Motor Corporation zawarły umowę o partnerstwie biznesowym i kapitałowym, która pozwoli rozszerzyć i zacieśnić dotychczasową współpracę. Porozumienie jest efektem dwóch lat rozmów między obiema firmami i kamieniem milowym na drodze stabilnego rozwoju.

Obszary współpracy będą obejmowały:

    Utworzenie przedsiębiorstwa joint venture, które będzie produkować pojazdy w USA.
    Wspólne rozwijanie technologii pojazdów elektrycznych.
    Wspólne rozwijanie technologii sieciowej komunikacji samochodów.
    Współpracę w dziedzinie zaawansowanych technologii bezpieczeństwa.
    Rozszerzenie listy produktów komplementarnych

Toyota i Mazda zawarły również porozumienie o charakterze kapitałowym, gwarantujące niezależność i równość obu firm. W jego ramach Toyota nabędzie nowo wyemitowane akcje firmy Mazda, a Mazda nabędzie akcje Toyoty o tej samej wartości.

Obszary współpracy

W ramach zawartej umowy, Toyota i Mazda postanowiły o utworzeniu w USA przedsiębiorstwa przy równym udziale inwestycji każdej ze stron. Przewidywana moc produkcyjna fabryki wyniesie około 300 tys. samochodów rocznie. W oczekiwaniu na wymagane decyzje instytucji państwowych, firmy będą przygotowywać szczegółowe plany, dążąc do uruchomienia produkcji w roku 2021. Fabryka, której utworzenie wymagać będzie inwestycji w wysokości ok, 1,6 mld USD, zatrudniać będzie ok. 4000 pracowników. Nowy zakład pozwoli poprawić konkurencyjność produkcji, zwiększając korzyści z dotychczasowej współpracy w zakresie produktów i technologii.

W nowej fabryce Mazda zamierza produkować crossovery, które wprowadzi na rynek USA, zaś Toyota planuje wytwarzać model Corolla przeznaczone dla klientów amerykańskich. Produkując pojazdy w USA, Mazda planuje rozwijać swą obecność w Ameryce Północnej. Pozwoli to szybciej reagować na potrzeby klientów w zależności od regionu i modelu.

Zwiększając swój potencjał produkcyjny w USA, Toyota zamierza usprawnić zarządzanie strukturami regionalnymi, co pozwoli lepiej reagować na sytuację na rosnącym rynku północnoamerykańskim. W budowanej obecnie nowej fabryce Toyoty w meksykańskim Guanajuato Toyota planuje obecnie produkować model Tacoma, zamiast Corolli, jak pierwotnie zamierzano. Nie wpłynie to w istotnym stopniu na zaplanowane inwestycje i zatrudnienie.

Wobec rosnącego na całym świecie zapotrzebowania na samochody elektryczne, Toyota i Mazda będą wspólnie rozwijać technologie kluczowe dla konkurencyjnych pojazdów elektrycznych, wymieniając się wiedzą i doświadczeniem. Technologie te pozwolą obu firmom szybko reagować na nowe regulacje i trendy rynkowe w poszczególnych krajach. Szczegóły dotyczące współpracy zostaną określone w miarę postępu prac.

Zobacz także: Testujemy Porsche 718 Cayman

Zobacz także: Nowe Renault Espace

Toyota i Mazda będą wspólnie rozwijać technologie dla pokładowych systemów multimedialnych i informacyjnych, wykorzystujących sieci transmisji danych. Oprócz tego, obie firmy będą współdziałać w zakresie technologii komunikacji między pojazdami (V2V, vehicle-to-vehicle ) i między pojazdami a infrastrukturą (V2I, vehicle-to-infrastructure), których celem jest stworzenie mobilnego społeczeństwa bez wypadków.

Obecnie Mazda produkuje dla Toyoty w Ameryce Północnej kompaktowy sedan, zaś Toyota będzie dostarczać Maździe w Japonii kompaktowy samochód dostawczy. Firmy będą dążyć do rozszerzenia tego rodzaju współpracy na poziomie globalnym.

Współpraca kapitałowa

W oparciu o zawartą umowę, firmy będą dążyć do rozwijania zrównoważonej współpracy i maksymalizować synergię współpracy biznesowej i kapitałowej poprzez wzajemny zakup akcji, jak podano poniżej. Toyota nabędzie 31,928,500 akcji zwykłych nowo wyemitowanych przez Mazdę (5,05% udziałów o wartości 50 mld jenów).

Mazda nabędzie akcje własne Toyoty, stanowiące równowartość akcji Mazdy nabywanych przez Toyotę (0,25% udziałów). Obie firmy planują wykorzystać przychody ze zwiększenia kapitału na pokrycie kosztów związanych z utworzeniem przedsiębiorstwa joint venture, które będzie produkować pojazdy w USA. Firmy rozważają dalsze wzmocnienie sojuszu kapitałowego w związku z rozwojem współpracy biznesowej.

Różowy Most Tolerancji w Głogowie. Jaka jest jego historia?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie