Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota Hilux Evo. Napęd tylko na tył

(ip)
Toyotę Hilux EvoToyotę Hilux Evo napędza pięciolitrowy, wolnossący silnik V8, stosowany w wyczynowym Lexusie RC F. Tym razem jednak, ponieważ średnia wysokość trasy Rajdu Dakar 2017 przekracza 2000 m, zgodnie z przepisami konstruktorzy mogli zwiększyć średnicę zwężki w układzie dolotowym do 38 mm, co poprawia osiągi silnika.Fot. Toyota
Toyotę Hilux EvoToyotę Hilux Evo napędza pięciolitrowy, wolnossący silnik V8, stosowany w wyczynowym Lexusie RC F. Tym razem jednak, ponieważ średnia wysokość trasy Rajdu Dakar 2017 przekracza 2000 m, zgodnie z przepisami konstruktorzy mogli zwiększyć średnicę zwężki w układzie dolotowym do 38 mm, co poprawia osiągi silnika.Fot. Toyota
Na pół roku przed Rajdem Dakar 2017 Toyota przedstawiła skonstruowaną przez Toyota South Africa Motors i Toyota Gazoo Racing South Africa specjalnie do udziału w tej imprezie nową, rajdową wersję swego bestsellerowego samochodu terenowego. W Toyocie Hilux Evo zastosowano napęd tylko kół tylnych, co w stosunku do napędu obu osi dało konstruktorom auta dużo większą swobodę ze względu na bardziej liberalne przepisy dla tego rodzaju pojazdów.

„Z obraną koncepcją samochodu wiążemy bardzo duże nadzieje” – mówi Glenn Crompton z Toyota SA Motors – „W istocie nowy pojazd to wciąż najprawdziwsza Toyota Hilux, jednak uważamy, że da nam zupełnie nowe możliwości w Rajdzie Dakar 2017 i następnych imprezach”.

Nowy pojazd spełnia wszystkie wymagania ustalone przez FIA i przyjęte przez Amaury Sports Organisation (ASO), organizatora Rajdu Dakar. Oznacza to w szczególności mniejszą masę całkowitą, równą 1300 kg – o 615 kg mniej od Hiluxa 4x4, ważącego 1915 kg. Samochód ma także większe koła i opony o średnicy 940 mm (805 mm w 4x4) oraz zawieszenie o znacznie większym skoku i jest wyposażony w układ regulacji ciśnienia w oponach podczas jazdy.

„Toyota Hilux Evo jest efektem pięciu lat doświadczeń ze startów Hiluxów 4x4 w rajdach oraz ich normalnej eksploatacji, które zastosowaliśmy w lżejszym i szybszym samochodzie” – mówi szef zespołu Toyota Gazoo Racing SA, Glyn Hall – „Staraliśmy się zachować najlepsze cechy poprzedniej konstrukcji, na przykład sprawdzony, doskonały silnik”.

Toyotę Hilux Evo napędza pięciolitrowy, wolnossący silnik V8, stosowany w wyczynowym Lexusie RC F. Tym razem jednak, ponieważ średnia wysokość trasy Rajdu Dakar 2017 przekracza 2000 m, zgodnie z przepisami konstruktorzy mogli zwiększyć średnicę zwężki w układzie dolotowym do 38 mm, co poprawia osiągi silnika. Dzięki temu po raz pierwszy auta Toyoty, MINI i Peugeota będą miały zwężkę o tej samej średnicy – poprzednio konkurenci korzystali z 1 lub 2 mm handicapu. – „To dobra wiadomość” – podsumowuje Crompton – „Nowe auto z mocniejszym silnikiem daje naszym kierowcom większe możliwości podczas przyszłorocznego rajdu”.

 Oprócz nowego pojazdu, zespół Toyota Gazoo Racing SA wzmocniło dołączenie wielokrotnego zwycięzcy Dakaru i niedawnego zdobywcy tytułu mistrzowskiego FIA Cross Country World Cup, Nassera Al-Attiyah i jego nawigatora Matthieu Baumela.– „Nasser był rewelacyjny za kierownicą Toyoty Hilux, wygrywając kolejne rundy FIA World Cup” – mówi Glyn Hall – „Cieszymy się, że wniesie swój wkład w rozwój nowego auta i wystartuje w naszych barwach w Rajdzie Dakar 2017”. Al-Attiyah i Baumel dołączą do jeżdżących Toyotami Hilux załóg Giniel de Villiers / Dirk von Zitzewitz oraz Leeroy Poulter / Rob Howie.

Nowy samochód przejdzie teraz serię rygorystycznych prób i proces dostrajania, po czym zostanie przetransportowany do Ameryki Południowej, by wziąć udział w najtrudniejszej imprezie motoryzacyjnej świata – Rajdzie Dakar.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty