Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota Hilux 2012 - mocniejsza i oszczędniejsza (zdjęcia)

Karol Biela
Toyota Hilux 2012 - mocniejsza i oszczędniejsza (zdjęcia)
Toyota Hilux 2012 - mocniejsza i oszczędniejsza (zdjęcia)
Na przyszły rok Toyota przygotowała odświeżony model Hilux. Poza drobnymi "poprawkami" w nadwoziu i wnętrzu tego auta, większe zmiany zaszły pod maską. 
Toyota Hilux 2012 - mocniejsza i oszczędniejsza (zdjęcia)
Toyota Hilux 2012 - mocniejsza i oszczędniejsza (zdjęcia)

Największe zmiany z zewnątrz objęły przednią część nadwozia, w której od nowa zaprojektowane zostały elementy od słupka A do samego zderzaka.

Delikatnemu liftingowi poddano też lusterka boczne oraz spoiler przedni i tylny. W tylnej części nadwozia zagościły nowe lampy, a całość uzupełniają 15- lub 17-calowe obręcze o nowych wzorach. Hilux 2012 jest oferowany w ośmiu kolorach nadwozia, w tym dwóch nowych: złotym oraz ciemno-stalowym.

Zmiany we wnętrzu Hiluxa zbliżają jego wygląd do samochodów osobowych. Wśród nowo zaprojektowanych elementów znalazły się kierownica, zegary Optitron wraz z obudową, oraz konsola środkowa. Cała deska rozdzielcza została wykonana z tworzywa o ciemniejszej niż dotychczas barwie.

Najważniejszym nowym elementem wyposażenia jest system multimedialny Toyota Touch, będący wyposażeniem standardowym od wersji SR. Jego częścią jest także kamera cofania, której obraz wyświetla się na ekranie po wybraniu biegu wstecznego. Podobnie jak w innych modelach Toyoty, system można rozbudować o moduł Touch & Go, zawierający nawigację satelitarną i dostęp do Internetu za pomocą telefonu komórkowego.

Dzięki zastosowaniu turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek i nowego rodzaju wtryskiwaczy, moc silnika 2.5 D-4D w wersji z napędem na jedną oś wzrosła o 24 KM. Jednostka rozwija teraz 144 KM przy 3 600 obr./min., oraz 343 Nm przy 2 000 obr./min., czyli tyle ile do tej pory ten sam silnik w wersji z napędem 4x4. Pomimo wzrostu mocy silnika udało się obniżyć jego średnie zużycie paliwa o 1 litr, do 7.3 l/100 km.

Hilux 2.5 D-4D 2x4 otrzymał także wzmocnione zawieszenie z wersji 4x4, dzięki czemu poprawiło się jego prowadzenie i wzrosła maksymalna masa ciągniętej przyczepy do 2.5 tony. Obydwa silniki stosowane w Toyocie Hilux (2.5 D-4D i 3.0 D-4D), zarówno z manualną jak i 5-stopniową automatyczną skrzynią biegów, spełniają normę spalin EURO V.

Fot. Toyota

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty