Toyota GT86 CS-V3 po zmianach. Co poprawiono?

(ip)
Toyota GT86 CS-V3 Samochód otrzymał nowy pakiet aerodynamiczny – od nowa zaprojektowany przedni zderzak, boczne owiewki i duży tylny spojler.Fot. Toyota
Toyota GT86 CS-V3 Samochód otrzymał nowy pakiet aerodynamiczny – od nowa zaprojektowany przedni zderzak, boczne owiewki i duży tylny spojler.Fot. Toyota
Udostępnij:
Toyota Motorsport GmbH (TMG) opracowała aktualizację wyścigowego GT86 CS-V3. Nowy samochód zadebiutował w ostatni weekend w wyścigu serii TMG GT86 Cup.

3 lata temu Toyota uruchomiła serię TMG GT86 Cup, przeznaczoną dla wyścigowych wersji sportowego coupe Toyoty – GT86 CS-V3. Auto zostało opracowane przez Toyota Motorsport GmbH. W tym roku cykl stał się integralną częścią serii wyścigów długodystansowych VLN.

GT86 CS-V3 pozwala za stosunkowo niewielkie pieniądze rozpocząć przygodę z amatorskimi wyścigami na najważniejszych europejskich torach. Auto łączy bardzo dobre osiągi ze sportowym wyglądem i niskimi kosztami utrzymania. Model wielokrotnie wygrywał w swojej klasie – do tej pory startował 4 razy w słynnym 24-godzinnym wyścigu Nürburgring i odniósł cztery zwycięstwa w klasie V3.

Tegoroczne zmiany wprowadzone do modelu to pierwsza aktualizacja wyścigowej wersji GT86 przygotowanej według specyfikacji grupy V3. Inżynierowie TMG skupili się na trzech obszarach – prowadzeniu, osiągach i cenie. Bardziej zaawansowane procesy produkcyjne pozwoliły opracować nowe części, takie jak system chłodzenia układu hamulcowego – jednocześnie mocniejszy i tańszy w produkcji.

Samochód otrzymał nowy pakiet aerodynamiczny – od nowa zaprojektowany przedni zderzak, boczne owiewki i duży tylny spojler pozwalają wchodzić w zakręty z większą prędkością. Kolektor dolotowy poprawia dopływ powietrza na wysokich obrotach. To razem z nowym mapowaniem silnika przyniosło zwiększenie mocy do 214 KM. Udoskonalenia objęły także sprzęgło i skrzynię biegów.

Pojazd po zmianach jest lżejszy o 80 kg. TMG usunęło m.in. hamulec ręczny, który pozostał w wyścigowym CS-V3 jeszcze z seryjnego GT86. Szklane szyby zostały zastąpione lżejszymi z poliwęglanu. Nowy pakiet pozwala pokonać okrążenie o około 10 s szybciej. Samochód jest przy tym bardziej stabilny i bezpieczny. Auto miało już okazję pokazać swoje możliwości w czwartym wyścigu serii TMG GT86 Cup, który odbył się w ubiegłą sobotę. Cena samochodu zamyka się w 60 000 euro.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie