Toyota GT86 CS-R3 wystartuje w Rajdzie Barum

(ip)
Toyota GT86Trzykrotny mistrz Europy Luca Rossetti kończy przygotowania do udziału w słynnym czeskim Rajdzie Barum, w którym wystartuje nową Toyotą GT86 CS-R3. Rajd, rozgrywany na szosach w okolicach miasta Zlín, rozpocznie się w piątek i potrwa do niedzieli.Fot. Toyota
Toyota GT86Trzykrotny mistrz Europy Luca Rossetti kończy przygotowania do udziału w słynnym czeskim Rajdzie Barum, w którym wystartuje nową Toyotą GT86 CS-R3. Rajd, rozgrywany na szosach w okolicach miasta Zlín, rozpocznie się w piątek i potrwa do niedzieli.Fot. Toyota
Trzykrotny mistrz Europy Luca Rossetti kończy przygotowania do udziału w słynnym czeskim Rajdzie Barum, w którym wystartuje nową Toyotą GT86 CS-R3. Rajd, rozgrywany na szosach w okolicach miasta Zlín, rozpocznie się w piątek i potrwa do niedzieli.

Włoski kierowca w poniedziałek wieczorem przybył wraz z zespołem Toyota Motorsport do miejscowości Hustopečí na Morawach, gdzie we wtorek na zamkniętych drogach zapoznawał się ze specjalnie przygotowanym samochodem. – „Auto daje mi mnóstwo radości z jazdy. Ma tylny napęd, więc pozwala kierowcy wykazać się na zakrętach” – mówi Luca Rossetti – „Jest również naprawdę szybkie i dobrze przygotowane do startu. Cieszę się, że pojadę nim w rajdzie”.

Trzykrotny rajdowy mistrz Europy wcześniej dwa razy brał udział w Rajdzie Barum, choć bez wielkich sukcesów. W roku 2008 był siódmy w klasyfikacji generalnej, a rok później dziesiąty. W tym roku oczekiwania są duże. – „Nie lubię mówić o zamiarach, bo wiele rzeczy może się zdarzyć. Jednak okolice Zlína już znam i liczę na dobry wynik w swojej kategorii. Myślę, że z Toyotą to się może udać” – mówi Luca Rossetti.

– „We wtorek Luca po raz pierwszy wsiadł do nowego samochodu. W trakcie prób ustawiliśmy i dostroiliśmy wszystko tak, by czuł się w nim dobrze, a samochód reagował tak, jak oczekuje tego kierowca” – mówi Jack de Keijzer, główny koordynator zespołu Toyota Motorsport – „Luca to bardzo doświadczony zawodnik, więc jego rady przy dostrajaniu auta były dla nas bardzo przydatne; wykorzystamy je w następnych rajdach” – dodaje Keijzer.

Luca Rossetti startuje Toyotą GT86 CS-R3 w kategorii ERC3, obejmującej auta zgodne z przepisami FIA R3 i R2. Toyotę GT86 CS-R3 napędza dwulitrowy, wolnossący silnik benzynowy typu bokser. Dla spełnienia wymagań przepisów R3 konieczne było zmniejszenie stopnia sprężania w stosunku do wersji seryjnej, jednocześnie specjalistom TMG udało się zwiększyć moc z 200 KM do 232 KM, a maksymalny moment obrotowy do 235 Nm. Za przeniesienie mocy odpowiada przeznaczona specjalnie do samochodów z tylnym napędem sześciostopniowa sekwencyjna skrzynia biegów Drenth oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. CS-R3 otrzymał też  wzmocnione zawieszenie, hamulce i układ wydechowy oraz oczywiście klatkę bezpieczeństwa.

Barum Rally Zlín to doroczny rajd szosowy, rozgrywany od 1971 roku w okolicach czeskiego miasta Zlín we wschodniej części Moraw. Impreza jest początku jedną z rund rajdowych mistrzostw Czech (dawniej Czechosłowacji), od 1983 roku stanowi eliminację mistrzostw Europy, a od 2007 roku – również cyklu Intercontinental Rally Challenge.

Samochody Toyoty czterokrotnie wygrywały Rajd Barum w klasyfikacji generalnej. W latach 1995, 1997 i 1998 zwyciężył Włoch Enrico Bertone na Toyotach Celica 4WD oraz GT-Four, a w 1999 – Polak Janusz Kulig na Toyocie Celica GT-Four.

 

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty