Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota GT86 CS-R3. Powrót tylnego napędu do rajdów FIA

(mm/ip)
GT86 CS-R3 przeszedł pomyślnie homologację i tym samym stał się pierwszym nowym samochodem rajdowym z napędem na tylną oś, który otrzymał homologację FIA w XXI wieku. Model został przygotowany przez Toyota Motorsport GmbH (TMG) / Fot. Toyota
GT86 CS-R3 przeszedł pomyślnie homologację i tym samym stał się pierwszym nowym samochodem rajdowym z napędem na tylną oś, który otrzymał homologację FIA w XXI wieku. Model został przygotowany przez Toyota Motorsport GmbH (TMG) / Fot. Toyota
GT86 CS-R3 przeszedł pomyślnie homologację i tym samym stał się pierwszym nowym samochodem rajdowym z napędem na tylną oś, który otrzymał homologację FIA w XXI wieku. Model został przygotowany przez Toyota Motorsport GmbH (TMG).
GT86 CS-R3 przeszedł pomyślnie homologację i tym samym stał się pierwszym nowym samochodem rajdowym z napędem na tylną oś, który otrzymał homologację
GT86 CS-R3 przeszedł pomyślnie homologację i tym samym stał się pierwszym nowym samochodem rajdowym z napędem na tylną oś, który otrzymał homologację FIA w XXI wieku. Model został przygotowany przez Toyota Motorsport GmbH (TMG) / Fot. Toyota

Spełnienie wymogów kategorii R3 FIA przez samochód tylnonapędowy wymagało dużych nakładów pracy. Kategoria ta jest zdominowana przez samochody z napędem na przednią oś. Po otrzymaniu homologacji, GT86 może brać udział w rajdach organizowanych według zasad FIA, w tym w Rajdowych Mistrzostwach Świata (FIA WRC).

CS-R3 napędza dwulitrowy, wolnossący silnik benzynowy typu boxer. Aby przystosować go do wymagań przepisów R3, konieczne było zmniejszenie stopnia sprężania w stosunku do stosowanego w samochodach seryjnych. Udało się zwiększyć moc samochodu z 200 KM do 232 KM, a maksymalny moment obrotowy do 235 Nm. Sportowe wrażenia zwiększa sześciostopniowa sekwencyjna skrzynia biegów firmy Drenth, przeznaczona specjalnie do samochodów z tylnym napędem. Auto otrzymało również mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Auto jest wyposażone w klatkę bezpieczeństwa dostępną w standardzie.

Zobacz także: Tradycja za pieniądze? Najstarszy klub piłkarski w rękach Katarczyków!

W ciągu najbliższych tygodni, jeszcze przed rozpoczęciem nowego sezonu serii HJS TMG CS-R3 Trophy, GT86 CS-R3 będzie można zobaczyć w akcji podczas trzech imprez. W październiku Toyota wystartuje w Rajdzie Trzech Miast w Niemczech (23-24.10). W roli samochodu startowego auto wystąpi na rajdach Baden-Württemberg Rally w Niemczech (9-10.10) i Condroz Rally w Belgii (6-8.11).

Cena nowego GT86 CS-R3 z homologacją i sportowym wyposażeniem uwzględniającym podwozie i silnik po tuningu rozpoczyna się od 84 tys. euro bez VAT.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty