Toyota GT86. Co oferuje nowa wersja GR Sport?

Mariusz Michalak
Toyota 86 GR SportSamochód jest napędzany seryjnym, 2-litrowym silnikiem typu bokser o mocy 206 KM (152 kW) i momencie obrotowym 212 Nm. Współpracuje z nim 6-stoniowa manualna skrzynia biegów lub opcjonalny automat o 6 przełożeniach. Toyota 86 GT Sport kosztuje równowartość 34 140 dolarów.Fot. Toyota
Toyota 86 GR SportSamochód jest napędzany seryjnym, 2-litrowym silnikiem typu bokser o mocy 206 KM (152 kW) i momencie obrotowym 212 Nm. Współpracuje z nim 6-stoniowa manualna skrzynia biegów lub opcjonalny automat o 6 przełożeniach. Toyota 86 GT Sport kosztuje równowartość 34 140 dolarów.Fot. Toyota
Nowa seria usportowionych modeli Toyoty firmowanych przez Gazoo Racing wzbogaciła się o kolejny model – coupe GT86 w wersji GR Sport.

We wrześniu 2017 roku Toyota zaprezentowała nową serię GR, opracowaną na japoński rynek we współpracy z wyczynowym zespołem Gazoo Racing. Obecnie w Japonii jest dostępnych 10 usportowionych modeli z tym znaczkiem, na trzech poziomach modyfikacji – GR Sport, GR i najmocniej tuningowany GRMN. Na europejskim rynku dotąd był dostępny tylko jeden model – Yaris GRMN, jednak z zapowiedzi Toyoty wynika, że na tym jednym hot hatchu się nie skończy.

GT86 ze znaczkiem GR Sport

Tymczasem w Japonii do serii GR dołączył właśnie kolejny model – Toyota 86 GR Sport, czyli usportowiona wersja GT86. Model jest prezentowany jako sportowy samochód do codziennej jazdy. Auto otrzymało przedni spojler, aerodynamiczne listwy progowe i 17-calowe felgi aluminiowe wykończone na czarno. Przy kołach zamontowano także hamulce Brembo z czerwonymi zaciskami. 86 GR Sport dostępny jest w trzech kolorach – Crystal Black Silica, Crystal White Pearl i Pure Red. We wnętrzu znalazła się mniejsza kierownica pokryta skórą ze srebrnymi przeszyciami i logo GR. Znaczek GR pojawił się także na przycisku startu i na tablicy rozdzielczej.

Samochód jest napędzany seryjnym, 2-litrowym silnikiem typu bokser o mocy 206 KM (152 kW) i momencie obrotowym 212 Nm. Współpracuje z nim 6-stoniowa manualna skrzynia biegów lub opcjonalny automat o 6 przełożeniach. Toyota 86 GT Sport kosztuje równowartość 34 140 dolarów.

Części od Gazoo Racing

Razem z nowym modelem Toyota wprowadziła na rynek części do tuningu GR Parts, które można dokupić do seryjnego GT86. Katalog obejmuje przedni i tylny spojler, dwa zestawy kół, wzmocnienie układu kierowniczego i tylnego zawieszenia oraz mniejszą kierownicę. Jedną z ciekawszych opcji jest limitowana edycja systemu multimedialnego z nawigacją GPS z rozwiązaniami przydatnymi na torze.

Zobacz także: Volkswagen up! w naszym teście

Sportowe coupe Toyoty

Toyota GT86 zadebiutowała na rynku w 2012 roku, a w 2017 roku została poddana faceliftingowi. Auto otrzymało sztywniejsze nadwozie, lepsze zawieszenie, unowocześnione wnętrze oraz lekko zmienione nadwozie, w tym światła LED. Nowością jest także tryb jazdy sportowej Track, który pozwala wyciskać z auta maksymalne osiągi bez konieczności wyłączania elektronicznych systemów stabilizacji toru jazdy oraz kontroli trakcji. GT86 jest ulubionym modelem drifterów ze względu na tylny napęd i świetne wyważenie. Coupe Toyoty rozpędza się do setki w 7,6 s z manualną skrzynią biegów i 8,2 s z automatem.

Toyota 86 GR Sport kosztuje 34 140 dolarów, czyli ponad 128 tys. zł.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty